Katteangreb på Trøff

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
thildemaria

Katteangreb på Trøff

Indlæg af thildemaria » 15. mar 2010 08:25

Fik nok jordens største chok igår aftes og er slet ikke i tvivl om at naboen kunne høre mit meget høje protest-skrig  :shock:

Sad og var ved at sætte Trøff's vitamin-sten fast i buret igår, og havde armen i en vinkel så Trøff lige lurede at han kunne hoppe op på mig og løbe lidt frem og tilbage. Vældig hyggeligt og eftersom der normalt ikke er nogle problemer med at Gaff(katten) er i nærheden når Trøff er ude og kravle på mig, så tænkte jeg ikke videre over at katten kom hen og snuste til Trøff - De snuser til hinanden hver gang Trøff er ude af buret, og hvis katten kommer for tæt på får han et nap i snuden, så han plejer at være rimelig forsigtig.
Men f..... om der ikke lige pludselig sidder en gang kløer i armen på mig og kommer en pote op og ihærdigt forsøger at snuppe Trøff som lyder yderst misfornøjet.
Nøj hvor kunne jeg skrige højt i protest og forskrækkelse.
Katten stak af i temmelig høj fart og Trøff blev skubbet ned af armen da katten trak poten til sig igen. Heldigvis landede det lille pus på mine ben,så han faldt under 10 cm, men jeg var SÅ rædselsslagen for om han var død af skræk eller om katten fik flået i ham.

Han er åbenbart en hårdfør lille én, for der var ikke sket det mindste med ham, men han skældte godt nok ud meget længe og højlydt... Det hjalp dog da han blev nusset og fik lidt müsli som godbidder.

Lesson learned - Katten kommer absolut ikke i nærheden af Trøff igen  :oops:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 15. mar 2010 09:42

godt der ikke skete noget med den lille fyr

noget helt andet er at han ikke behøver vitaminstenen, den hjælper ham ikke på nogen måde hvis han i forvejen for en ordenlig foderblanding.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

thildemaria

Indlæg af thildemaria » 15. mar 2010 12:34

darkangel87 skrev:godt der ikke skete noget med den lille fyr

noget helt andet er at han ikke behøver vitaminstenen, den hjælper ham ikke på nogen måde hvis han i forvejen for en ordenlig foderblanding.
Han får den kun fordi, en af mine bekendte nævnte at han måske mangler kalk, siden han altid bider mig i tommelfinger-neglene... Hun foreslog så en vitamin/kalksten, så han kunne få dækket sit kalkbehov.
Foderblandingen han får er købt hos Maxi Zoo, og umiddelbart skulle der gerne være alle de ting i han behøver, men jeg vil da lige granske vare-deklarationen, for at være på den sikre side  :)

Besvar