Sikke en dag (vaskebjørn)

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Benjamin
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 12. maj 2006 14:07

Sikke en dag (vaskebjørn)

Indlæg af Benjamin » 17. mar 2010 21:47

Idag bliver jeg så ringet op af min kære søster, som siger at de har fundet et dyr ude i haven der ligner en vaskebjørn.
De ville gerne have at jeg kom ned og så den så de kunne få min vurdering for de var ikke sikre på hvad det var.
Jeg tog derned og jo det var skam ganske rigtigt en vaskebjørn.

den havde lagt sig til at sove op af min søsters hus, så jeg ville ikke prøve at fange den for jeg havde ingen steder at gøre af den og så længe den sov kunne den lige så godt få lov at blive.
Den så ud til at føle sig tryg den var ret ligeglad med at vi stod lige foran den og kiggede på den, så den virkede til at være nogen lunde vant til mennesker.

Jeg gik så igang med at ringe til politi og diverse dyrværn og internater, men ingen og jeg gentager absorlut ingen ville gøre noget ved det, så ringede jeg til falck og de kom så ud efter mørkets frembrud.
Jeg var bange for at den ville nå at løbe væk da en vaskebjørn jo er et nataktivt dyr.

Da falcks dyreambulance kom var den ganske rigtigt også vågnet men sad stadig ved min søsters hus.
Falck manden prøvede at fange den med sådan en metal pind med en metal lykke i enden, men da han skulle til at stramme lyken så trak vaskebjørnen hovedet ud og løb væk, og vi fangede den desværre aldrig. :(
Så med stor skuffelse sidder jeg her og skriver denne historie som jeg havde håbet havde endt meget bedre, nu hvor jeg havde ringet land og rige rundt for at skaffe den lille fyr et godt hjem.

Jeg håber der er nogen der finder den og får kontaktet falck eller anden organiation der vil sørge for den.


Svebølle hvor min søster bor er en lille by så min søster kender de fleste, så hun blev kontaktet af en veninde der mente at vide hvor den kom fra.
Ud fra min søsters venindes forklaring så skulle de stamme fra hendes naboer, og jeg skriver de for efter hvad jeg har fået at vide idag så skulle de have sluppet 2 ud, en han og en hun pga. skab og fordi de er jagtet af politiet.
Ejerene skulle også have fået konfiskeret 2 kamphunde med hvalpe.

Nu løber rygter jo hurtigt, men min søsters veninde påstår at vaskebjørnen havde boet i hendes have i et par dage også.
Så om alt jeg har hørt er sandt ved jeg ikke, men huset hvor vaskebjørnene skulle stamme fra står tomt så det kunne jo godt tyde på at ejerene er stukket af som vi fik at vide.
Men hvis det er sandt så er jeg rystet over hvordan man kan anskaffe sådan et eksotisk dyr og så bare slippe det ud.

men det er meget skuffende at den ikke blev fanget, og det er meget fustrerende at der måske løber to rundt derude, så jeg håber virkelig at nogen fanger dem og at de får et godt hjem i en dyrepark eller lignende med rigtige forhold. :D

Jeg tog også lige et par billeder af den lille fyr, da han sov tidligere idag.
Vedhæftede filer
vaskebjørn 001.jpg
vaskebjørn 001.jpg (39.57 KiB) Vist 2753 gange
vaskebjørn 002.jpg
vaskebjørn 002.jpg (37.06 KiB) Vist 2753 gange
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

AnetteFrost
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 1. jul 2008 22:54

Indlæg af AnetteFrost » 17. mar 2010 22:28

ih hvor ser de sød ud, håber det ender lyggeligt dor det llille pus  :oops:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 18. mar 2010 07:30

de er så søde sådan nogen
kæresten har altid ønsket sig sådan en, synes de er dejlige.
hvor er det synd at den ikke blev fanget
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

kathrine8D
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 29. jun 2009 14:20

Indlæg af kathrine8D » 18. mar 2010 16:07

Ærgeligt den ikke blev fanget :( & kunne komme til ordentlige forhold...!
Men hvor er den nuttet :love4: ...!
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Majlund
Indlæg: 719
Tilmeldt: 30. jun 2009 18:06

Indlæg af Majlund » 6. apr 2010 07:48

Bliver så harm ved tanken om folk kan finde på bare at smide sådan et dyr ud - til den uvisse skæbne det er :shock:  :evil: Håber inderligt der var en lykkelig slutning på den historie. Billedet går da lige en direkte i hjertet :oops:  :wink:

FrkHoumann
Indlæg: 748
Tilmeldt: 8. jan 2008 19:53

Indlæg af FrkHoumann » 6. apr 2010 11:48

Åhh hvor er den da dejlig! :pinklove:
Skrækkeligt at folk kan finde på at smide deres dyr ud på den måde :(
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

BittéHamstereN
Indlæg: 728
Tilmeldt: 4. mar 2009 15:47

Indlæg af BittéHamstereN » 6. apr 2010 14:43

Sikke nogen forfærdelige mennesker der smider dyr ud! Og især hvis dyrene er syge og har skab :shock:

Synd den ikke blev fanget, men i gjorde hvad i kunne, skulderklap til jer :D Såå sødt billede..
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Ringling
Indlæg: 931
Tilmeldt: 31. maj 2007 14:33

Indlæg af Ringling » 6. apr 2010 19:20

Hvor er det bare ærgeligt og synd for de stakkels dyr!!!

Håber også at den bliver indfanget og kommer et godt sted hen!
Hilsen Lotte
Billede

Besvar