HYSTERISK HAMSTER!!!

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Tanja<3

HYSTERISK HAMSTER!!!

Indlæg af Tanja<3 » 24. mar 2010 12:59

Min Pearl Vinterhvide Dværghamster går hysterisk amok når jeg sætter hende i en transportkasse (Ved rengøring af bur) :angry:  :headbang:
Hun bider og slikker på plastiken og jeg er lidt bekymret for hende. :cry:  Hvis hun ligger i sit lille hus med vat kravler hun ud og vil ikke ind og sove igen. Er  det nomalt? :?:

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 24. mar 2010 13:32

Det vat der er i huset, hvis det er hamstervat eller vat, vil jeg straks tage den ud og give toilet papir (uden parfume osv) i stedet for.

Når min Silke kommer i transport kasse ved hamsterskift, prøver hun også at komme ud. Har prøvet at give hende en større kasse, med samme resultat. Når min Futte er i transport kasse tisser han altid og bliver helt våd i pelsen. Men her er tricket der virkede for mig: Lidt af hamsteren bundmatriale i kassen, lidt mad og muligvis agurk, et hus at putte sig i og så gør mine ikke andet end at proppe kinderne og sove. Det er jo også de ting, der er i en transport kasse, når man skal transportere dyret - fx ved køb osv. Og det tager jo også over 10 min at skifte et bur, hvis man vasker bunden :wink:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 24. mar 2010 15:04

Jeg har haft hamstere, jeg næsten ikke kunne have i en transportkasse, fordi de straks gav sig til at gnave i hvad de nu kunne få fat i.

Men Bittés råd er gode.

Tanja<3

Indlæg af Tanja<3 » 29. mar 2010 12:06

ok

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 29. apr 2010 22:36

Det du beskriver, er fulstændig normalt :)
Alle mine hamstere gør det samme, og det er simpelthen fordi det er en mulighed for noget at gnave i, og det er lidt spændende for sådan nogen hamstere :P
Men tror også lidt det er fordi de ikke bryder sig om at være i sådan en lille kasse når de er vandt til et bur - vi ville jo have det på samme måde :)

Hamstere er nataktive og sover derfor mest om dagen, så derfor er det ikke helt mærkeligt hvis de ikke sover når du kigger til dem om dagen :)

Og så vil jeg i sidste ende bede dig passe på med såkaldte "hamstervat", da din vinterhvide kan risikere at få sine ben viklet ind i vattet, og få blodtilførslen stoppet s; brug hellere blødt toiletpapir som du river i bittesmå strimler i stedet for :)

God fornøjelse med hammien ellers :)
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Besvar