Og idag hentede jeg de to ældre damer, Pixi og Perle, begge omkring 5 år. Deres forhistorie er at hende jeg fik dem fra er blevet bidt af en gal avler

De er nu ført sammen med de to unge piger. Jeg har siddet oppe ved dem lidt over en time. Det gik fredeligt for sig. En masse dudyiduy lyde og lidt brummeri. Men ingen der blev jaget rundt eller noget.
Der er nu ro på - godt nok er de i hvert sit team, i hver sin ende af marsvine bo, men jeg er meget optimisktisk. Unge Blomst blev vist lidt små fornærmet over invasionen, men valgte at trække sig op på første sal, hvor hun sad og lavede duttelyde indtil hun begyndte at føle sig alene og opsøgte den anden unge, Rose, igen.
De to pensionister er meget søde og kontaktsøgende og syntes det var vildt mærkeligt, men også ret underholdende, at der sådan kravlede et menneske helt op i kassen til dem og plantede sig der. Mine tæer var meget interessante, fik jeg at vide... men agurk smager dog bedre. (heldigvis)
Nu håber vi bare at det lykkes med at få dem alle til at trives og at de to gamle kan vise de unge at de der mennesker faktisk ikke er så slemme.