DBAs nye mindstealder for hamstere...
DBAs nye mindstealder for hamstere...
ak ja....
Under regler står der nu:
"Marsvin, der ønskes solgt, før de er 4 uger gamle, optages ikke
Marsvineunger bør ikke fjernes fra deres mor, før de er fyldt 4 uger og vejer mindst 300 g. Efter aftale med Dyrenes Beskyttelse optages annoncer, hvor marsvin ønskes solgt, før de er fyldt 4 uger, ikke.
Hamstre, der ønskes solgt, før de er 6 uger gamle, optages ikke
Hamsterunger bør ikke fjernes fra deres mor, før de er fyldt 6-8 uger. Efter aftale med Dyrenes Beskyttelse optages annoncer, hvor marsvin ønskes solgt, før de er fyldt 6 uger, ikke."
Jeg ved ikke, om de har byttet om på marsvin og hamstere, for jeg ved ikke hvor gamle marsvin skal være.
Og jeg ved ikke, om jeg bliver mest træt af DBA eller af Dyrenes Beskyttelse, hvis de mener hamstere skal være 6 uger gamle.
Under regler står der nu:
"Marsvin, der ønskes solgt, før de er 4 uger gamle, optages ikke
Marsvineunger bør ikke fjernes fra deres mor, før de er fyldt 4 uger og vejer mindst 300 g. Efter aftale med Dyrenes Beskyttelse optages annoncer, hvor marsvin ønskes solgt, før de er fyldt 4 uger, ikke.
Hamstre, der ønskes solgt, før de er 6 uger gamle, optages ikke
Hamsterunger bør ikke fjernes fra deres mor, før de er fyldt 6-8 uger. Efter aftale med Dyrenes Beskyttelse optages annoncer, hvor marsvin ønskes solgt, før de er fyldt 6 uger, ikke."
Jeg ved ikke, om de har byttet om på marsvin og hamstere, for jeg ved ikke hvor gamle marsvin skal være.
Og jeg ved ikke, om jeg bliver mest træt af DBA eller af Dyrenes Beskyttelse, hvis de mener hamstere skal være 6 uger gamle.
Marsvin skal helt rigtigt være 4 uger og veje mindst 300 g men at en hamster skal være 6-8 uger er da noget møg for så når ungerne jo at parre moren og hinanden. 
måske man skulle skrive til dba på et tidspunkt.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

tror "et tidspunkt" er nuBenjamin skrev:Marsvin skal helt rigtigt være 4 uger og veje mindst 300 g men at en hamster skal være 6-8 uger er da noget møg for så når ungerne jo at parre moren og hinanden.

men jeg tror det bør være et bestyrelsesmedlem af DHF der skriver ind - hvis vi ønsker nogen effekt af det... :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
måske bør nogen også lige tage en snak med dyrenes beskyttelse for synes da de kommer med lidt mange halv dumme ting omkring de ting lige for tiden

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
ja men med et tidspunkt mener jeg når nogen får tid.burrus skrev:tror "et tidspunkt" er nuBenjamin skrev:Marsvin skal helt rigtigt være 4 uger og veje mindst 300 g men at en hamster skal være 6-8 uger er da noget møg for så når ungerne jo at parre moren og hinanden.
måske man skulle skrive til dba på et tidspunkt.![]()
men jeg tror det bør være et bestyrelsesmedlem af DHF der skriver ind - hvis vi ønsker nogen effekt af det... :?

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

jeg syntes hvis jeg skal være helt ærlig at dyrenes beskyttelse er lidt opreklameret, nogen gange siger de noget der er helt hend i vejret.darkangel87 skrev:måske bør nogen også lige tage en snak med dyrenes beskyttelse for synes da de kommer med lidt mange halv dumme ting omkring de ting lige for tiden

-
Ja, det er ret ærgeligt..Benjamin skrev:jeg syntes hvis jeg skal være helt ærlig at dyrenes beskyttelse er lidt opreklameret, nogen gange siger de noget der er helt hend i vejret.darkangel87 skrev:måske bør nogen også lige tage en snak med dyrenes beskyttelse for synes da de kommer med lidt mange halv dumme ting omkring de ting lige for tiden

Ja, vi skal nok fra bestyrelsens side tage kontakt til DBA og forklare dem et par ting. 
Og måske også Dyrenes Beskyttelse, for de roder også noget rundt i begreberne. De nævner jo f.eks. selv i deres pasningsvejledning at hamstere kan blive kønsmodne som 4 uger gamle, og så bliver det en anelse svært at argumentere for det der med de 6-8 uger hos moderen.

Og måske også Dyrenes Beskyttelse, for de roder også noget rundt i begreberne. De nævner jo f.eks. selv i deres pasningsvejledning at hamstere kan blive kønsmodne som 4 uger gamle, og så bliver det en anelse svært at argumentere for det der med de 6-8 uger hos moderen.

Kenneth Worm
-
synes det er fint de sætte krav op men de bør do lige sætte sig lidt mere ind i tingene...
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Godt at I taler med dem!kwo skrev:Ja, vi skal nok fra bestyrelsens side tage kontakt til DBA og forklare dem et par ting.