Gode ting til sidst?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Wampi

Gode ting til sidst?

Indlæg af Wampi » 14. okt 2008 06:21

Ja, jeg ville høre om der er nogen der har ideer til hvordan jeg kan give Tot den bedste sidste tid... husker lige at nævne at hun er en vinterhvid dværghamster.. hun er unge fra Rose og GiZmo's første kuld..

kan se at det desværre snart er hendes tid... måske indenfor den næste måned måske næste uge men der er i hvert fald ikke overvildt lang tid tilbage..

så kom med forslag til slik osv til hende så hun har det bedste af det bedste..

hun får i forvejen: et stykke grovbolle, et halvt knækbrød spredt i buret i mindre stykker, hun har rør og hjul og en hule med mange udgangen og et hus og en urtepotte der er lagt ned.. hun får standard mad der er blandet med lidt Müsli, noget med en 2kg's pose hamstermad med 200g Müsli tilsat... har hængt en snor op med hundekiks i og en snor hvor der er lavet en knude for enden.. tihih knuden kan hun godt lide at slås med.. hun har også et par jordnødder i deres skal men åbnet lidt gemt rundt om i buret.. hun kommer ud og løber i sin elskede hamsterbold næsten hver aften..

nogen ideer til den perfekte alderdom jeg ikke lige har tænkt på?

hun bor i et tremmebur, åhh jo hun har også en platform men den bliver ikke rigtig brugt længere..

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 14. okt 2008 13:34

Mine små dværge var meget glade for lidt fintrevet gulerod ind i mellem, da de efterhånden ikke havde så mange kræfter eller tænder til at gnave. Det kunne også være agurk eller æble. Bare ikke for meget frugt af hensyn til maven.

Wampi

Indlæg af Wampi » 14. okt 2008 13:42

hmm ja selvfølgelig.. skal bare huske at fjerne det dagen efter så.. hun er en af dem der helt bestemt maden har bedst af at blive gravet ned uanset hvad det er for noget mad..  :roll:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 14. okt 2008 17:42

mine er ville med græskarkerne... tor heller ikke den ene har lang tid igen selvom hun kun er et år... ellers kan mine også lide græskar, det er jo måneden hvor den amerikanske tradition halloween er kommet til Danmark  8-)
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Wampi

Indlæg af Wampi » 15. okt 2008 06:20

hmm ja må kigge efter når vi alligevel skal handle ind efter nogle græskarkerner og noget salat og agurk osv får hun for det er det vi skal have handlet ind :P jeg skal til at få sat en mere sund spiselinie med noget bedre og sundere mad end hidtil..

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 15. okt 2008 08:19

Wampi skrev:hmm ja må kigge efter når vi alligevel skal handle ind efter nogle græskarkerner og noget salat og agurk osv får hun for det er det vi skal have handlet ind :P jeg skal til at få sat en mere sund spiselinie med noget bedre og sundere mad end hidtil..
Du skal da købe et græskar og så riste/bage kerne i ovnen ved 150 g varmluft til de er helt tørre og ikke hænger sammen/kan skilles uden at klistre sammen igen  8-)
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Wampi

Indlæg af Wampi » 15. okt 2008 11:57

aner ikke hvor jeg skulle gøre af resten af græskaret? har heller ikke lige den store tid til kokkelige udfoldelser lige pt.. så det bliver græskarkerner på pose hun får *GG* gør ikke noget de feder da hun er blevet rigtig tynd her på det sidste (lissom hendes far også blev) men har stadig en stor pels så hun ser ikke tynd ud andet end når hun strækker sig..

ingen af os ryder os om græskar ellers så.. ville være spild at købe det bare for kernerne sys jeg  :wink:

Spot

Indlæg af Spot » 15. okt 2008 14:44

kan kun sige: nyd hende så meget som mulig i den sidste tid... det er meget rart når man er lidt forberedt på det der skal ske..
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Wampi

Indlæg af Wampi » 15. okt 2008 15:24

Spot skrev:kan kun sige: nyd hende så meget som mulig i den sidste tid... det er meget rart når man er lidt forberedt på det der skal ske..
lige præcis  :wink:

det er rart fordi hun begynder at ligne hvordan hendes mor og far så ud mod det sidste så det er nemt at vide sådan ca. hvor lang tid der er tilbage og sådan  :wink:

må se at få købt nogle snackstænger til hende dem er hun rigtig glad for at tømme og gemme fra..

Besvar