Ny. Now Loving

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 31. okt 2009 21:13

Siigne skrev:
darkangel87 skrev:
Siigne skrev:Tja... Jeg gider bare ikke forsvare produktion af dyr (til et unødvendigt formål!) "bare fordi" det kunne være engangstilfælde de har fundet. Dog tror jeg slet ikke på, at det er få steder den slags finder sted. For to år siden var jeg i landbrugspraktik, og boede på en gård med grise, jeg blev dog også vist andre steder (der i blandet en minkfarm) - forholdende var ikke bedre end det de viste i programmet!

Behøver jeg sige, at jeg er vegetar efter at have set hvordan landbruget fungerer i DK?? :?
du må have været de forkerte steder, for jeg har arbejdet ved landbruget og de steder jeg har været har dyrene haft det godt. har så ikke arbejdet på en svine gård, og synes da svineproduktionen kan være bedre, og vil da også helst støtte frilands svinehold, men det er ikke så skidt at jeg overhovedet ville overveje at stoppe med at spise kød alene af den grund
Eller måske har du været de heldige steder? Hvem siger, at der er flest steder hvor dyrene har det godt? Jeg så i hvert fald skuldersår på grise, døde dyr på gangene mellem dyrene og uanset hvor man ser hen, opfører dyrene sig fuldkommen stereotypt! Det er simpelthen ulækkert, at folk har lyst til at sætte tænderne i noget de ved er produktet af organiseret dyremishandling... Ja eller klæde sig i det for den sags skyld.
nu sidder jeg og undre mig lidt for hvis køer i løsdrift stalde som de fleste har nu til dags opfører sig stereotypt.
hvor sætter det så kæledyr?
de opfører sig også alle sammen stereotypt og garanteret slet ikke som de ville gøre i naturen, de er lukket inde i meget mindre omgivelser der slet ikke ligner de steder de normalt ville bo, det sætter vel dem på række med kvæg produktion, bortset fra at kød er nødvendigt for den menneskelige krop hvis man ikke får kost tilskud, og kæledyrene jo som sådan ikke er nødvendigt, vi holder dem for egen fornøjelses skyld jo, og nogle kæledyr er opdrættet i alt for dårlige forhold, betyder det man skal forbyde kæledyr fordi nogle få avler dem på den måde?
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

burrus

Indlæg af burrus » 31. okt 2009 21:46

hvorfor afskaffer vi ikke bare alle dyr? vi er jo godt på vej med mange arter - lad os dog fjerne dem alle så  :roll:  ikke mere dyremishandling og vi vil alle skulle leve af kosttilskud for at få den rette kost... jubii sikke et liv vi ville få - men i det mindste er der ikke mere dyremishandling  :roll:  

jøsses  :roll:  

dyremishandling stopper ikke fordi der er nogle der bliver vegetare  :roll:  det giver på ingen facon produktionsdyrene bedre forhold  :roll:  

og man kan også være kræsen med hvilke kødprodukter man køber og spiser :wink:  

vor herre til hest... :roll:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 31. okt 2009 22:03

burrus skrev:hvorfor afskaffer vi ikke bare alle dyr? vi er jo godt på vej med mange arter - lad os dog fjerne dem alle så  :roll:  ikke mere dyremishandling og vi vil alle skulle leve af kosttilskud for at få den rette kost... jubii sikke et liv vi ville få - men i det mindste er der ikke mere dyremishandling  :roll:  

jøsses  :roll:  

dyremishandling stopper ikke fordi der er nogle der bliver vegetare  :roll:  det giver på ingen facon produktionsdyrene bedre forhold  :roll:  

og man kan også være kræsen med hvilke kødprodukter man køber og spiser :wink:  

vor herre til hest... :roll:
enig
var vist egentlig den jeg ville prøve at komme frem til men det gik vist ikke helt så godt
så det er godt at du kan formulere det bedre
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Siigne

Indlæg af Siigne » 1. nov 2009 12:52

At være vegetar handler ikke om at forbedre dyrenes forhold - det handler om at have for meget samvittighed til at kunne støtte produktion af dyr, når det går ud over dyrenes velfærd.
- Jeg nævner på intet tidspunkt, at frilandsdyr opfører sig stereotypt.
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

liv

Indlæg af liv » 1. nov 2009 12:56

NL!! fik premiære billetter til New Moon til mig og mine veninder  :yeah:  :yeah:  :yeah:

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 1. nov 2009 14:41

NL: har lige haft Trøffel ude. Han var simpelhen så søød og nyssgerig :D !.
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 2. nov 2009 20:35

NL: Dennis; fik helt tåre i øjnene tidligere idag, havde helt svedt ud at det var vores årsdag :oops:

min dag startede ok, jeg stod op gjorde mig klar til at tage i skole og idag havde vi heldigvis fri kl 12, så havde planlagt at jeg egentlig bare skulle hjem og spise pizza og så en tur i skoven med trunte og ungerne. men det kommer jeg jo så ikke, ik så hurtigt som jeg regnede med, og så banker det pludselig på døren og der står så en ung pige og spørg om det er mig der hedder Anette, og der står jeg så næsten med tårer i øjnene da det går op for mig hvad det er jeg har glemt og at Dennis huskede det uden påmindelser eller noget.

men her er min gave (sorry det store billed) :
Vedhæftede filer
7 års dag 004.JPG
7 års dag 004.JPG (1.3 MiB) Vist 3234 gange
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

burrus

Indlæg af burrus » 3. nov 2009 18:18

NL!: Ny støvsuger, som virker! og en ny toaster, så nu kan jeg endelig lave to toast på en gang  8-)  :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 3. nov 2009 19:59

Har lige hygget med mine drenge, vi har spillet UNO og spist Piratos  :wink: .

NL 2 Har lige haft Tilde oppe, kan mærke at de små sparker inde i hendes mave, sååå vildt  :love4:

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 3. nov 2009 22:02

malthesmor skrev:Har lige hygget med mine drenge, vi har spillet UNO og spist Piratos  :wink: .

NL 2 Har lige haft Tilde oppe, kan mærke at de små sparker inde i hendes mave, sååå vildt  :love4:
Under 2 uger igen :wink:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

LUX

Indlæg af LUX » 4. nov 2009 00:04

BittéHamstereN skrev:
malthesmor skrev:Har lige hygget med mine drenge, vi har spillet UNO og spist Piratos  :wink: .

Under 2 uger igen :wink:
Man siger nu at det først er når de er åbne at der er under 2 uger igen.
Ungerne kan sagtens sparke inden.
Man kan mærke med en finger når hunnen er åben.
Og når man mærker at hun er åben for første gang, kan man forvente unger indenfor 2 uger.
Sofie

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 4. nov 2009 16:12

NL: Det sner. Endnu :santa:.
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 5. nov 2009 14:58

NL: D. 3. november blev jeg kæreste med en fra min efterskole (L)
Jeg er bare så glad :D
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 5. nov 2009 15:00

HamsterMiaah skrev:NL: D. 3. november blev jeg kæreste med en fra min efterskole (L)

Hvor er det dejligt, så svæver du vel på en lyserød sky  :thumb:
Såå dejligt at være forelsket.

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 5. nov 2009 16:01

HamsterMiaah skrev:NL: D. 3. november blev jeg kæreste med en fra min efterskole (L)
Uhh tillykke! :D
Ved hvor skønt det er! :D
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Besvar