Om mine søde marsvin,Update 16/11

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
LUX

Indlæg af LUX » 5. nov 2009 00:38

Man siger normalt 68-72 dage.
Og et hunmarsvin kan åbne sig helt op til 14 dage inden hun føder.
Det gir mange opdrættere grå hår  :lol:
Du kan evt kigge til på DMK's hjemmeside - http://marsvineklub.dk/Info/info_om_marsvin.htm

Men jo tyyyyykke maver  :lol:
Jeg kan tydeligt huske da min Gaia var drægtig.
Hun er en skinny (hårløs) så der ku man virkelig se ungerne sparke.
Hun var åben en uges tid inden hun fødte.
Og hun var virkelig PIV åben de sidste par dage inden hun fødte - jeg var ved at blive vanvittig.

Sørg for tøserne får noget kalk - det nedsætter risikoen for drægtighedssyge.
Sofie

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 5. nov 2009 14:56

De har hele tiden haft en stor kalk sten, men virker ikke interesseret i den  :(
Tror Tilde føder først, hun er tykkest  :lol:  :lol: , om hun er åben tror jeg ikke at jeg har forstand på at se, men kan selvfølgelig sammenligne hendes "hul" med Fie´s  :lol:  :lol: .

Når hun så har født, må man så røre ungerne ?

Og nej tror ikke hende jeg købte dem af vidste at de var drægtige, sagde ikke noget  :shock:

LUX

Indlæg af LUX » 5. nov 2009 16:17

Du kan håndtere ungerne fra den dag de er født.
Det er jo det mest fantastiske med muttebebser - de blir født helt "færdige".
Du ska bare sørge for ikke at stresse mor alt for meget. Lidt af gangen.
Men håndter dem gerne så du sørger for de blir tamme :mrgreen:

Glæder mig meget til at se hvad der kommer ud af de trunter.
Muttebebser er bare fantastiske!
Sofie

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 6. nov 2009 14:20

Hvor er du bare heldig Hanne! Det er mange år siden, jeg havde marsvineunger. De er så dejlige og nemme at have med at gøre. Jeg er helt misundelig!  :oops:
Dine to piger er rigtig flotte. Sikke en fin blank pels. Man kan tydeligt se, de har det godt.  :D

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 6. nov 2009 14:37

Mahonia skrev:Hvor er du bare heldig Hanne! Det er mange år siden, jeg havde marsvineunger. De er så dejlige og nemme at have med at gøre. Jeg er helt misundelig!  :oops:
Dine to piger er rigtig flotte. Sikke en fin blank pels. Man kan tydeligt se, de har det godt.  :D
Heldig  :shock: det må da være ironi  :lol:  :lol:  :lol: , det var jo ikke lige planen he he.
Du siger bare til Charlotte, der er helt sikkert en unge til dig  :lol:  :lol: , skal ikke selv beholde dem he he.

Majlund

Indlæg af Majlund » 9. nov 2009 10:19

Det er to dejlige tøser du der har fået :love:
Men  :evil: sælger har ikke haft styr på sit dyrehold! Jeg syntes også de ser drægtige ud. . . var det fordi de var tykke, ville det være fordelt mere "jævnt" (kender lidt til godt huld fra mine 9 marsvin - kaldet "Rouladerne". . . gæt selv hvorfor! :whistle ).
Det er et dejligt hus din datter har fået lavet til dem - sikke en god ide hun fik der :D

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 10. nov 2009 20:46

Tilde og Fie blir tykkere og tykkere, så har lige taget nogen nye billeder af dem idag  :D

Tilde
Billede
Billede

Fie
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 10. nov 2009 21:28

hold da op hvor er de blevet store
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 11. nov 2009 13:19

Ja de billeder er da ikke til at tage fejl af!  :shock:  Jeg har selv haft drægtige marsvin og der er ingen tvivl der.
Jo, du er heldig på den måde, at det er sådan en dejlig oplevelse, at få mutte-babyer.  :P  
At det ikke er planlagt, er jo så en helt anden ting. Det er selvfølgelig ikke så smart.

Hvor fristet jeg end er, må jeg hellere lade være, men det er godt nok da svært.  :lol:

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 16. nov 2009 19:06

Update på Tilde og Fie

De har stadig ikke født, men tror det er lige op over med Tilde, hendes vægt er på 924g  :shock: , hun ligner efterhånden en strandet hval  :lol:

Fie er knap så stor, men har jo også altid været den lille af dem  :D , tænker også på at deres størrelse kan være forskellig da det jo ikke er sikkert at de får lige mange unger.

my heaven

Indlæg af my heaven » 16. nov 2009 19:10

du kan prøve at mærke om hun er ved at åbne sig, det gør de gerne et stykke tid før fødselen.
foran deres køn er der 2 knogler der mødes,de går lidt fra hinanden før fødsel, så vil di kunne få ca en finger spids "ind"

håber du forstår forklaringen :oops:  :lol:
Billede

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 16. nov 2009 19:35

Så har jeg undersøgt Tilde, det ben er det som sidder lige over kønnet op mod maven ik ????, det er åben, der er en lang revne  :D
Har lige taget nogen nye billeder af de 2 grise  :lol:

Tykke Tilde
Billede

Lille Tykke Fie
Billede

my heaven

Indlæg af my heaven » 16. nov 2009 20:23

det er 2 knogler der går fra hinanden,hvor langt er de fra hinanden?
der skal være ca 1 cm,så er de klar
Billede

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 17. nov 2009 15:31

Nøøj hvor er de flotte! og store :shock:  :love:.
så blir det spændene at se med de små bebser :D.
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Besvar