Hamster hale...

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Jeanette

Indlæg af Jeanette » 17. okt 2008 11:40

liv skrev:
Mahonia skrev:
liv skrev:mennesker har også en hale eller haleben men den går bare ikke ud af kroppen. alle dyr har en hale :wink: ja i må jo gerne prøve at se om i kan nævne nogen uden :lol:
Marsvin har ingen synlig hale.
mennesker har heller ingen hale og jo mit marsvin havde en lille hale akkurat som hamsteren :wink: men det er måske forskelligt men som sagt har alle en hale endten uden på eller inden i og sådan er det bare :wink:

tror det er fordi at at alle de dyr der har en meget lang eller hale skal bruge den til noget. men mennesker hamstere og marsvin har ingen ting at bruge den til og har efter de mange hundrede år ligeså stille udviklet sig til ikke at have en lang hale :wink:
Jeg tror du er inde på det helt rigtige Liv. Det er i hvert fald også mit gæt, at det er en rest fra engang hvor der var en længere hale. Så altså en konsekvens af evolutionen.

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 17. okt 2008 11:45

Kaniner har jo også en lille hale, som de heller ikke har nogen synlig gavn af. :)
Men marsvins "hale" vil jeg ikke mene kan sammenlignes med en hamsters. Hamsteres "halestumper" kan ses, hvorimod marsvin, ligesom mennesket, bare har en lille ikke-synlig knogle der hvor halen burde sidde.
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

Spot

Indlæg af Spot » 17. okt 2008 11:56

( er ret sikker på at kaniner, ligesom hjorte, burger halen som signal til de andre når der er fare på færde )
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Lisette

Indlæg af Lisette » 17. okt 2008 17:59

Det er ikke havd de ikke bruger den til, eller hvilke andre dyr der har hale, men hvorfor hamster har en :lol:  :wink:

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 19. okt 2008 09:50

Hamsteren bruger sin hale enormt meget når den står på bagben og lytter. Den er ligesom et tredje ben til at holde balancen. Kaninen gør det samme...

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 19. okt 2008 11:17

Ligesom Liv siger tror jeg også at de engang har været længere, men evulotionen har med tiden kortet den af...

Mine marsvin har en meget lille hale. Man kan lige mærke en lille tut stikke ud :lol:

Besvar