En ny side - mangler lidt hjælp....
Hvis en hun er Toto - så vil det være 50% chance for Toto hunner og 50% chance for toto - som med et hvert andet dominant genAnnaR skrev:TAK Kenneth, du har lige total reddet min aften. Nu er det nemmere.kwo skrev:Det nemmeste er at holde hårlængde og tegninger ude af det samlede billede.AnnaR skrev:øv hvor er det svært.... Jeg ved ikke hvad jeg gør med Ba_ Ll og Toto
Lav én square med farverne, så du får procenterne derfra. Lav så ét med hårlængde, så du bagefter kan sige hvor mange procent, der får de forskellige hårlængder. Og så et tredie med tegninger.
De to sidste er jo simple, da de oftest kun vil indeholde ét gen hver, og derfor kun har få muligheder.
Tager man det hele samlet, bliver det alt for uoverskueligt. Man kommer nemt ud i at der skal komme 64 unger eller flere for at alle kombinationer skal komme bare én gang.
Et par spørgsmål til: Hvis hunnen bare Toto og hannen ikke er noget. Hvad hedder procenten så for hunner med Tortie?
Hvad gør jeg med f.eks. et E_ eller et B_ i skemaet?
Har et til spørgsmål, men kan bare ikke forklare det så det er til at forstå, IIHHHHH.
E_ er ikke til at "operere" med i punnet square... man er nødt til at gå ud fra _ er enten e eller E - evt. lave to forskellige punnet square alt efter om _ er E eller e...
(ska nok lige få læst dem alle igennem og tage evt. råd osv. til mig, tænke mig om og så se mere på det - efter mine eksamener :oops: :lol: )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Den vil så blive til:AnnaR skrev:Nu tror jeg at jeg kan. Er der en der kan udfylde denne for mig? For forstå ikke hvordan jeg skal gøre det.
aa parret med aa Ee
a E a e
a
a E a e
a E aa EE aa Ee
Pia B
Det forstår jeg ikke. Du putter jo et ekstra E ind i det jeg havde skrevet til at starte med. Hvorfor?burrus skrev:Den vil så blive til:AnnaR skrev:Nu tror jeg at jeg kan. Er der en der kan udfylde denne for mig? For forstå ikke hvordan jeg skal gøre det.
aa parret med aa Ee
a E a e
a
a E a e
a E aa EE aa Ee
Og hvad er en EE?
jeg putter en ekstra E ind, fordi du ikke kan sætte E og e sammen med ingentingAnnaR skrev:Det forstår jeg ikke. Du putter jo et ekstra E ind i det jeg havde skrevet til at starte med. Hvorfor?burrus skrev:Den vil så blive til:AnnaR skrev:Nu tror jeg at jeg kan. Er der en der kan udfylde denne for mig? For forstå ikke hvordan jeg skal gøre det.
aa parret med aa Ee
a E a e
a
a E a e
a E aa EE aa Ee
Og hvad er en EE?
en hamster som er aa vil på e-locus være EE hvis den ikke er creme variant eller split creme... den er jo ikke bare aa - den er jo i princippet aa + samtlige umuturede genkoder også:
aa baba BB CC EE HrHr LL PP RxRx osv...
Men man sætter kun de gener sammen som de har "til fældes"
derfor kan jeg tilføje E og dermed sætte E/e sammen med det E og det gir så EE og Ee...
Pia B
jepAnnaR skrev:Er dette rigtigt for en Ll og en ll
l l
L Ll Ll
l ll ll
Det vil sige 50%langhåret og 50%langhårsbærer?

Pia B
AnnaR skrev: Et par spørgsmål til: Hvis hunnen bare Toto og hannen ikke er noget. Hvad hedder procenten så for hunner med Tortie?
Hvis de puttes ind i skemaet, ser det sådan ud:
to Y
To Toto ToY
to toto toY
Så hunnerne halvt tortie og halvt almindelige, og hannerne halvt gule og halvt almindelige.
Kenneth Worm
som jeg har skrevet er jeg interesseret i alle billeder så længe deres farve er kendt - og det bliver skrevet ved billedet....
og hvordan du "sender" dem må du stadig selv om - herinde, pb, mail osv. vælg selv
og hvordan du "sender" dem må du stadig selv om - herinde, pb, mail osv. vælg selvPia B
-
malthesmor
Sandra: Edward´s farve er der ikke lavet en standard på, Hannibal er der lagt billeder ind afS-C-J skrev:Altså jeg har da nogen som du ikke har.. fx Edward som hanne har nu.. kan da godt sende dig nogen af ham ellers kan du jo spørge hanne ( Malthesmor)
og jeg har jo også nogen billeder af min leon som er sortguld langhåret..?
som anette har nu :lol:

Hvis hannen ikke bærer på gul hedder den så ikke toy?kwo skrev:AnnaR skrev: Et par spørgsmål til: Hvis hunnen bare Toto og hannen ikke er noget. Hvad hedder procenten så for hunner med Tortie?
to Y
To Toto ToY
to toto toY
Så hunnerne halvt tortie og halvt almindelige, og hannerne halvt gule og halvt almindelige.
Jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan få gule hanner med en tortie hun?
Hanner kan væreAnnaR skrev:Hvis hannen ikke bærer på gul hedder den så ikke toy?kwo skrev:AnnaR skrev: Et par spørgsmål til: Hvis hunnen bare Toto og hannen ikke er noget. Hvad hedder procenten så for hunner med Tortie?
to Y
To Toto ToY
to toto toY
Jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan få gule hanner med en tortie hun?
ikke-gule = toY
gule = ToY
så med en Toto mor kan hanner blive gule da hun jo give et To til halvdelen af hannerne (teoretisk set). Hanner har kun plads til et To gen på X-kromosomet - for på den anden plads er jo Y-Kromosomet og der kan der ikke hæfte sig et To - den er altid Y på hanner - det er det som gør dem til hanner
Så når mor giver et To til en han bliver han ToY = gul
en tortie mor har jo to muligheder - To eller to - og ca halvdelen af hannerne vil få To og den anden halvdel to....
Pia B