lidt hjælp med kritik til hjemmeside?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

lidt hjælp med kritik til hjemmeside?

Indlæg af Wampi » 9. apr 2009 13:33

Ja.. kan ikke lige finde mit andet indlæg ang. min hjemmeside (MySpace).. så laver lige et nyt..

Kunne godt bruge lidt konstruktivt kritik af opstilling af modulerne og farve osv :)

synes det er svært selv at se det lige nu... har ændret en del siden sidst både med billeder og opstilling af modulerne og farven..

så kom med bud på omrokering af de forskellige ting og gerne med hints omkring farven da det er noget af det jeg syntes er sværest at vurdere..

på forhånd tak :D

http://fiskersundt.spaces.live.com/default.aspx
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 6. mar 2010 00:18

Nå...

Jeg laver lige noget update her i denne tråd fremfor at lave en helt ny :P

Jeg er igang med at lave en hjemmeside, hvor jeg selv kan vælge at programmere det hele eller den lidt nemmere vej med at bruge deres grundmodeller og så selv sørge for fyldet..

har pt. valgt sidstnævnte da mit programmering slet ikke er så langt endnu..

jeg ville høre om I ville hjælpe mig med lidt ris og ros til farver menuer osv...

Derudover overvejer jeg om hjemmesiden skal have en form for forum... Noget ris og ros om det ville være super inden jeg installerer forum til hjemmesiden... tihi forummet kunne f.eks. være af samme slags som forummet her samme opsætning, bare andre farver og menuer osv...

Håber der er nogen der denne gang vil hjælpe mig lidt på vej..

Den er pt. kun på engelsk da jeg får lidt hjælp til at lave den når programmeringen driller... Det er også en ting jeg overvejer.. om den skal laves så man selv kan vælge sprog på en eller anden måde.. det ville være noget med at første side man så var valget og derefter kunne man så se det hele på dansk eller engelsk...

men ja håber på en masse input da jeg ellers er ved at være færdig med den :P og hvad skulle jeg så finde på at lave?  :roll:

glemte self lige at smide et link ind.. tihi...
http://ans-dk.host56.com/

Den ligger også hvis man klikker på webgenvejen...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 6. mar 2010 08:30

Man kommer ikke til din side endnu, men får at vide at de er ved at checke filerne for skadeligt indhold. ;)

Og hvis de har tænkt sig at lukke hjemmesiden og manuelt checke alle nye filer, hver gang man laver en update, så ville jeg nok vælge et andet sted at have siden liggende.
Kenneth Worm

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 6. mar 2010 13:37

kwo skrev:Man kommer ikke til din side endnu, men får at vide at de er ved at checke filerne for skadeligt indhold. ;)

Og hvis de har tænkt sig at lukke hjemmesiden og manuelt checke alle nye filer, hver gang man laver en update, så ville jeg nok vælge et andet sted at have siden liggende.
eh? Okay.. ham der hjælper mig med at kigge den efter kan godt se den.. hmmm... lidt svært at tjekke for jeg kan også åbne linket selv og det som andre burde se det..???

lyder altså mærkeligt... måske deres server har været nede der.. det sker desværre nogen gange...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 6. mar 2010 15:36

fik lige manden til at åbne linket og der virker det også helt fint.. både billeder osv kommer frem som det skal...

Så ved ikke lige hvorfor det ikke virker hos dig Kenneth  :wink:  måske hvis du kører i Firefox eller sådan noget.. det er lavet til IE men de skriver at det skulle virke i Firefox m.v. også at se siden...

er der andre der lige gider prøve bare at åbne og se hvad der sker når de klikker på linket i mit indlæg? på forhånd tak..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Emily
Indlæg: 231
Tilmeldt: 5. maj 2007 22:49

Indlæg af Emily » 6. mar 2010 17:48

Det virker for mig, men står ikke noget under hamstre?
--Emily--

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 6. mar 2010 17:51

Det virker også her nu. Har nok bare været nogle timer i morges/i nat.
Kenneth Worm

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 6. mar 2010 18:05

Jeg fik lige klikket mig ind på din myspace, som måske er en gammel version. Den synes jeg var vildt flot med de blå farver osv.

Det nye link synes jeg er meget mørkt - det hele er sort og så er der stjerne-systemerne som eneste farve.
Derudover er der ikke nogle tydelige "afdelinger" på siden, så der er ligesom bare en masse tekst som man så selv skal prøve at overskue. Tydelige afdelinger og overskrifter synes jeg er en stor hjælp.

Jeg har heller ikke nogen tekst under About hamsters.

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 6. mar 2010 21:04

Lykke skrev: Det nye link synes jeg er meget mørkt - det hele er sort og så er der stjerne-systemerne som eneste farve.
Derudover er der ikke nogle tydelige "afdelinger" på siden, så der er ligesom bare en masse tekst som man så selv skal prøve at overskue. Tydelige afdelinger og overskrifter synes jeg er en stor hjælp.
Meget enig. Man opgiver næsten at læse det før man er gået i gang. Jeg er absolut ikke tilhænger af blinkende ting og regnbue farver, men det kan også blive for meget over i den anden grøft.
Kenneth Worm

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 6. mar 2010 22:36

hehe.. sys ellers selv at netop den sorte baggrund med hvid farve var bedste valg..

hmm.. jeg valgte det med at have en topbjælke der viser de forskellige hovedemner og når man så klikkede der kunne man gå videre.. mest af alt for at komme udenom dumme dropdown menuer som jeg selv synes kan være svære at få trykket korrekt på..

Den er stadig under konstruktion så der mangler stadig en masse på siderne.. Jeg ville bare gerne netop have noget konstruktivt at gå videre med..

Jeg vil helst prøve at undgå alt for mange menupunkter da jeg så synes det bliver alt for uoverskueligt... Men igen der må heller ikke være alt for få af dem...

Under den der hedder About Hamsters er stadig uenig med mig selv om hvad jeg helst vil have der.. Den ene del siger det skal være informativ side med link til her osv og så måske en enkelt side med korte beskrivelser af dem jeg selv har haft.. og den anden side siger at hvert hamster skal have sin egen side med beskrivelse og så derudover en side med informationer om hamstere...

Jeg prøver at finde en anden baggrund at arbejde med.. mener jeg godt kan skifte den uden at skulle starte forfra..

Ved ikke helt hvordan jeg skulle ændre det med menuerne.. Der er 2 valg enten står de i toppen eller også er de i siden af skærmen...

Som sagt sys jeg selv at dropdown er noget irriterende at have med at gøre.. jeg ender ofte selv med at få trykket på den forkerte...

også derfor min hjemmeside på Weebly ikke er min favorit.. Den er nemlig med dropdown menuer for alle punkterne..

Edit:
Fandt lige frem til at jeg ikke kan ændre baggrunden uden at skulle starte helt forfra.. prøver at lege lidt med nogle farveskalaer for menupunkterne..

Edit2:
har lavet nogle ændringer i farverne med menupunkterne osv.. tjek det ud og giv mig et skriv om det har hjulpet lidt  :wink:  Det er også meningen den skal se lidt prof ud så den kan bruges i min jobsøgning indenfor kontor...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 7. mar 2010 08:24

Det er ikke top-bjælken, der er problemet. Den er fin nok, bortset fra at man ikke rigtigt opdager den.
Problemet er at teksten på forsiden bliver rodet og uoverskuelig - og man ser de understregede ord og tror at det er dem man skal hæfte sig ved (hvor man måske ville komme længere ved at lægge mærke til topbjælken).

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 7. mar 2010 08:27

Farvemæssigt fungerer det meget bedre nu, hvor du har brugt forskellige farver til teksterne. Sidens afdelinger er blevet meget tydeligere.

Men hoved-teksten på forsiden fungerer stadig ikke rigtigt for mig. Jeg forstår ikke rigtigt det med at bruge teksten som links, især ikke når mange af dem findes oppe i bjælken. Den slags hjemmesider opgiver jeg altid at læse. Hvis det derimod står som tekst med nogle få links indimellem, så læser jeg og klikker videre, hvis det er interessant.

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 7. mar 2010 18:26

hehe.. okay.. havde så lidt misforstået hvad I mente..

Jeg synes selv det er bedst når jeg skal kigge hjemmesider at der er en form for oversigt på forsiden med hvad jeg kan forvente at læse om på de næste sider..

Første side er "bare" en oversigt og kort forklaring af hvad hjemmesiden indeholder så folk med det samme kan se om det er noget der har deres interesse eller ej..

kan sikkert godt stille det mere op så det er mere skema-agtigt på første side..
ved ikke om det ville hjælpe? måske mere med at have først beskrivelsen og så kan man klikke videre på linket?

overvejer også om jeg overhovedet vil have den øverste bjælke eller om jeg bare skal have links inde på siderne man kan klikke sig rundt med...

Der er stadig meget at lege med.. sidder også og har lavet en copy af den med en anden baggrund jeg prøver at lave anderledes og se hvordan det ser ud.. man kan nemlig lave lige så mange sider man vil helt gratist og så kan man jo altid slette igen hvis man finder ud af man kun vil beholde en eller 2 af dem.. men lige pt. er jeg stadig i gang med at eksperimentere.. og I er mine forsøgskaniner  :lol:  så håber i vil blive ved med at kommentere og I får også nummer 2 så snart jeg har får lavet tekst derpå så I kan få en idé om hvordan den ser ud..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 12. mar 2010 21:54

okay.. så har jeg udvalgt 3 mulige baggrunde blandt de omkring 80 stk de havde..

Jeg er kommet frem til at jeg selv kan vælge farve på menunavne men ikke selv bestemme farverne på selve baggrunden medmindre jeg selv programmerer det hele og det er et lidt for stort projekt for mig lige pt..

de 3 muligheder er:

1. http://www.anso-dk.netii.net/index.php

2. http://ans.freeiz.com/index.php

3. http://www.ans-dk.host56.com/index.php

Den sidste er den jeg allerede har vist frem men tager den med alligevel til sammenligning..

Håber i vil hjælpe mig lidt med at vælge.. jeg går igang med at ligge alle de samme menupunkter ind som der er på den I allerede har set.. Jeg var nemlig smart og kopierede det hele til et dokument så det skulle ikke tage så vildt lang tid at lave igen.. tror jeg... :roll:  :wink:

glemte helt at skrive at de links der pt. er i menupunkterne på hjemmeside 1+2 fører til hjemmeside 3.. har ikke oprettet alle siderne endnu så derfor er links ikke korrekte endnu...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 12. mar 2010 22:42

Jeg er helt vild med den lyserøde! Den er meget pussenusset - og det vil nok skræmme nogle væk.

Nr. 2 ligner meget noget fra en multinational virksomhed, så selvom det er flot, tror jeg ikke det signalerer det du vil.

Nr. 3 er stadig meget mørk for mig.

Iøvrigt kom jeg til at tænke på, at teksterne på forsiden måske vil vinde ved at du bruger indrykninger på nogle af linjerne - det vil lette overblikke over hvilke dele af teksten der hører sammen.

Besvar