Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
-
Majlund
Min lille guldhamsterpige er virkelig dygtig til at bruge sandbadet til toilet. . . det var ikke liiiige det jeg havde tænkt med det. . . men pyt!

Nu kom jeg så til at spekulere på, hvordan man får de små fugtige klumper op af chinchillasandet!

Findes der mon sådan en dims man bruger til kattebakker. . . altså bare i "hamstertoiletsstørrelse"? Eller hvad gør I andre? (en lille si?)
-
liv
Du kan købe hamster toiletter hvor der hører en lille skovl med revner i

som er meget effektiv

-
Majlund
liv skrev:Du kan købe hamster toiletter hvor der hører en lille skovl med revner i

som er meget effektiv

Kan man virkelig få det??? :lol: Sådan et må jeg have så. . . lyder praktisk med den lille skovl med revner i. . .

præcist som kattebakkeprincippet!
-
liv
-
Majlund
:lol: Overdækket og det hele! :hcool:
-
Jeanne
Du kan også bruge et dørslag (si). Det bruger jeg, når jeg ordner sandbade-skålene hos mine chinchilla´er. Det er effektivt og lynhurtigt :D Hvis din hamster ikke vil sandbade, men kun bruge det til toilet, er det langt billigere at købe kattegrus, det bruger jeg til mine hamster´s toiletter - det neutraliserer samtidig lugten (det gør chinchillasandet jo ikke).
Mange hilsner fra Jeanne.
-
Majlund
Jeanne skrev:Du kan også bruge et dørslag (si). Det bruger jeg, når jeg ordner sandbade-skålene hos mine chinchilla´er. Det er effektivt og lynhurtigt :D Hvis din hamster ikke vil sandbade, men kun bruge det til toilet, er det langt billigere at købe kattegrus, det bruger jeg til mine hamster´s toiletter - det neutraliserer samtidig lugten (det gør chinchillasandet jo ikke).
Jeg holder lige øje med hende. . . så jeg kan se, om hun bruger sandbadet til andet end toilet og sandkasse!

Hvis det kun får toiletfunktion, vil jeg klart gå over til kattegrus. . . så tak for tippet!

Indtil videre har hun både gravet så sandet føg om ørene på hende, brugt det til toilet (både det ene og det andet) og halvsovet i det!

Hvis hun decideret sandbader. . . ruller hun sig så i det eller???
-
Lykke
Du kan også bruge en ske.
Når sandet står om ørerne på hende, bruger hun det som bad! Nogle ruller sig (især dværge), men ofte kaster de det ligesom (de kan dog også finde på bare at prøve at grave...).
-
Spot
Jeg kiggede mine gamle 'strand-ting' igennem (spande, skovle osv) Og fandt en plastic si som er som skabt til formålet

Ellers kan man tage dem med en teske
-
Majlund
Lykke skrev:Du kan også bruge en ske.
Når sandet står om ørerne på hende, bruger hun det som bad! Nogle ruller sig (især dværge), men ofte kaster de det ligesom (de kan dog også finde på bare at prøve at grave...).
Så kan det i den grad konstateres at hun bader til den helt store guldmedalje!
Har prøvet en ske idag. . . men klumperne er "porøse" så tror jeg skal have fat i en si af en slags. . . og måske en endnu større skål til sandbadet. . . når hun nu er så glad for det som tilfældet er!

-
Mahonia
Her brugte hun og hendes søskende sandet som toilet, når de havde badet færdig. Nogle dage måtte jeg skifte skålen 2 gange. Så vådt blev det, men de var jo også 10. :)
Jeg bruger også en si og derefter en gammel teske, til at kratte det resterende ud med. Skyller efter med vand og tørrer til sidst skålen af med toiletpapir.
Nogle gange må skålene ned i bryggerset og stå med eddikevand i natten over, for at fjerne det kalk, der sætter sig efterhånden.

-
kathrine8D
Lykke skrev:Du kan også bruge en ske.
ja min ruller helt vildt
og det er jo så en dværg
Kærlige hamster hilsner Kathrine.