Hejsa :D
Altså når jeg kigger rundt på DBA er der jo nogen der skriver de har vinterhvide dværghamstere.. men hvor meget skal man spørge om for at være sikker på de er rene?
Har nemlig forelsket mig i en lille pearl agoutie pige.. de siger de rigtige farver og sådan og de er vinterhvide ..
Indtilvidere har jeg spurgt om de er fra opdrættere forældrene og hvor h*n har købt dem.. jeg vil jo gerne avle på dem.. Men hvad skal jeg ellers spørge om for at være så sikker som hvis jeg købte fra en herinde?? Altså hvis h*n svarer at de er fra opdrættere så skal jeg vel bare spørge hvilke og researche? det kunne jo være de var fra nogen registrede opdrættere og så er det vel okay at avle på ungerne??
Hjælp! den lille PA pige er sååå fin men skal bruge hende til avl :? En tjekliste over hvad i ville gøre ville være fint!!!! :D
Håber så meget i kan hjælpe mig!
DBA- hybrid eller ikke..
hvis hendes forældre ikke har stamtavle, kan hun heller ikke få en - dermed vil hun ift DHF være hybrid
det blev vedtaget ved seneste bestyrelsesmøde og kom i HamsterNyt i samme forbindelse
netop for at medlemmer vidste at fremover skulle begge forældre have en stamtavle for at unger kunne få stamtavle
så hvis ikke den PA piges forældre har stamtavle må hun nok desværre være at regne for hybrid, hvis du vil bruge hende til avl

det blev vedtaget ved seneste bestyrelsesmøde og kom i HamsterNyt i samme forbindelse

netop for at medlemmer vidste at fremover skulle begge forældre have en stamtavle for at unger kunne få stamtavle

så hvis ikke den PA piges forældre har stamtavle må hun nok desværre være at regne for hybrid, hvis du vil bruge hende til avl

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
okay.. jamen så krydser jeg bare alt hvad der kan krydses for forældrene er købt af nogen herinde fra!!!
Desuden hvad hvis de er købt herinde fra.. så kan de jo godt få stamtavler.. og hvis de ikke har det.. kan hun vel stadig få det? eller??
Altså hvis ejeren ikke gider have det på dem selvom de er herinde fra... :? :?
Desuden hvad hvis de er købt herinde fra.. så kan de jo godt få stamtavler.. og hvis de ikke har det.. kan hun vel stadig få det? eller??
Altså hvis ejeren ikke gider have det på dem selvom de er herinde fra... :? :?
tja det er jo desværre jo ikke så lige til - og så alligevel!
For hvis vinterhvide skal have stamtavle - så skal deres forældre have det!
Dvs. hvis ikke ungens forældre har stamtavle - så kan ungen få det...
Hvis begge forældre har stamtavle - kan ungen få det...
uanset hvem der har opdrættet den...
For hvis vinterhvide skal have stamtavle - så skal deres forældre have det!
Dvs. hvis ikke ungens forældre har stamtavle - så kan ungen få det...
Hvis begge forældre har stamtavle - kan ungen få det...
uanset hvem der har opdrættet den...
Pia B