Kan slet ikke beslutte mig
Kan slet ikke beslutte mig
Jeg kan SLET ikke beslutte mig for hvad jeg skal gøre.
Jeg vil egentlig gerne have flere guldhamstere. Ihvertfald en han med stamtavle, og evt. også en lækker hun mere med stamtavle.
Kunne godt tænke mig andre farver, såsom sølvgrå, creme med brune øre, og evt. zobel.
Men samtidig synes jeg også at det kunne være spændende at beholde en korthåret smuk lys cinnamon hun, som jeg så kan parre med Gorm for at være sikker på korthårede cinnamon.
Men er det ikke bare en fix idé jeg har fået ? For hvad skal jeg med dem ? Sælge dem selvfølgelig, og kan jeg overhovedet det. Bare fordi JEG synes at korthåret cinnamon er smuk ?
Og der er altså grænser for hvad jeg har plads til. Jeg nyder at kunne følge med i deres liv, de skal være en del af mit hjemmeliv. Og så skal de også have store akvarier at gå i. Både fordi det er smukt, og så ved jeg at de har plads.
Kom frisk med jeres tanker :)
Jeg vil egentlig gerne have flere guldhamstere. Ihvertfald en han med stamtavle, og evt. også en lækker hun mere med stamtavle.
Kunne godt tænke mig andre farver, såsom sølvgrå, creme med brune øre, og evt. zobel.
Men samtidig synes jeg også at det kunne være spændende at beholde en korthåret smuk lys cinnamon hun, som jeg så kan parre med Gorm for at være sikker på korthårede cinnamon.
Men er det ikke bare en fix idé jeg har fået ? For hvad skal jeg med dem ? Sælge dem selvfølgelig, og kan jeg overhovedet det. Bare fordi JEG synes at korthåret cinnamon er smuk ?
Og der er altså grænser for hvad jeg har plads til. Jeg nyder at kunne følge med i deres liv, de skal være en del af mit hjemmeliv. Og så skal de også have store akvarier at gå i. Både fordi det er smukt, og så ved jeg at de har plads.
Kom frisk med jeres tanker :)
Hamsterlige hilsner fra Bella og guldhamsterne Gurli, Georg, Gloria samt alle ungerne 

-
er Gorm ikke far til den hun du overvejer at beholde og parre ham med, hvis han er det ville jeg ikke gøre det.
du kan ikke være sikker på at alle vil have korthåret cinnamon der vil sikkert være folk der også gerne vil have andre farver.
at få andre farver og gener ind gør det også til mere spændende kuld synes jeg fordi der er flere forskellige farver i kuldet
du kan ikke være sikker på at alle vil have korthåret cinnamon der vil sikkert være folk der også gerne vil have andre farver.
at få andre farver og gener ind gør det også til mere spændende kuld synes jeg fordi der er flere forskellige farver i kuldet

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Jeg har ikke skrubler med at sætte Gorm sammen med sin datter. Indavl er IKKE et problem hos gnaveredarkangel87 skrev:er Gorm ikke far til den hun du overvejer at beholde og parre ham med, hvis han er det ville jeg ikke gøre det.

Det er nemlig også det jeg tænker- det er nok bedre med kuld, der er mere varierede. Tak for dine tanker

Hamsterlige hilsner fra Bella og guldhamsterne Gurli, Georg, Gloria samt alle ungerne 

Ja, det var også en mulighedliv skrev:altså du kunne jo - det er bare en tanke :lol: beholde en korthåret hun fra det kuld du har nu og købe en han til hende med stamtavle![]()
og så kunne du finder en hun med stamtavle fra nogen andre og sætte sammen med Gorm :P så går alle ønsker opfyldt

-
nej det er det ikke men der er jo ingen grund til at gøre det hvis det ikke er nødvendigt, for der findes jo mange korthåret cinnamon rundt omkring hvis man giver sig tid til at finde dem.Bella skrev:Jeg har ikke skrubler med at sætte Gorm sammen med sin datter. Indavl er IKKE et problem hos gnaveredarkangel87 skrev:er Gorm ikke far til den hun du overvejer at beholde og parre ham med, hvis han er det ville jeg ikke gøre det.
at få andre farver og gener ind gør det også til mere spændende kuld synes jeg fordi der er flere forskellige farver i kuldet![]()
Det er nemlig også det jeg tænker- det er nok bedre med kuld, der er mere varierede. Tak for dine tanker

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Den debat kan nok rumme en lang tråd i sig selv :)darkangel87 skrev:nej det er det ikke men der er jo ingen grund til at gøre det hvis det ikke er nødvendigt, for der findes jo mange korthåret cinnamon rundt omkring hvis man giver sig tid til at finde dem.Bella skrev:Jeg har ikke skrubler med at sætte Gorm sammen med sin datter. Indavl er IKKE et problem hos gnaveredarkangel87 skrev:er Gorm ikke far til den hun du overvejer at beholde og parre ham med, hvis han er det ville jeg ikke gøre det.
at få andre farver og gener ind gør det også til mere spændende kuld synes jeg fordi der er flere forskellige farver i kuldet![]()

jeg ville nu heller ikke have nogen skrubler over at parre far på datter det er jo kun i 1 genneration.
Desuden det med at lave et helt kuld i en farve gør på sin vis avlen mere seriøs hvis man gerne vil lave farven så god som muligt, for på den måde er det lettere at lave et kuld hvor man kan sortere de bedste cinnamon'er fra som lever bedst op til standarden, hvis man så avler på en cinnamon stamme i flere gennerationer vil man til sidst opnå en flot udfarvet stamme.
Derimod når man blander allemulige gener så opnår man sjældent den perfekt udfarvede hamster.
Så om man skal lave blandede kuld med mange farver eller kuld med en eller få farver afhænger af hvordan man gerne selv vil avle, for det er jo lige så seriøst at lave gode kæledyr som dyr der lever op til standarden.

Desuden det med at lave et helt kuld i en farve gør på sin vis avlen mere seriøs hvis man gerne vil lave farven så god som muligt, for på den måde er det lettere at lave et kuld hvor man kan sortere de bedste cinnamon'er fra som lever bedst op til standarden, hvis man så avler på en cinnamon stamme i flere gennerationer vil man til sidst opnå en flot udfarvet stamme.
Derimod når man blander allemulige gener så opnår man sjældent den perfekt udfarvede hamster.
Så om man skal lave blandede kuld med mange farver eller kuld med en eller få farver afhænger af hvordan man gerne selv vil avle, for det er jo lige så seriøst at lave gode kæledyr som dyr der lever op til standarden.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

Du rammer lige præcis de samme at tanker som jeg går med- lidt vildtBenjamin skrev:jeg ville nu heller ikke have nogen skrubler over at parre far på datter det er jo kun i 1 genneration.![]()

Det kunne nemlig være et spændende projekt at avle cinnamonfarven helt perfekt.