Det der bare ikke må ske.
Det der bare ikke må ske.
Her den anden nat skete det der bare ikke må ske . Min yngste søn havde glemet at sætte låget på hans dværghamsters, Vaks, bur. Tilfældigvis gik jeg sent i seng den aften/nat - sad og ordnede årets julekort. Pludselig kan jeg høre min yngste søn græde fuldstændig utrøsteligt ovenpå. Det lød fuldstændig vildt Jeg blev meget forskrækket. Jeg får hurtigt samlet kortene i en bunke og rejst mig. Da jeg rejser mig fra stolen, kigger jeg samtidig bag mig. Her ser jeg vores ældste kat og en hvid mus. . . . . . hvilket hurtigt går op for mig er min søns elskede dværghamster. Jeg skynder mig at få hapset den lille skat op til mig, og spæner ovenpå med ham. Tilsyneladende har hamsen - mirakuløst - ikke lidt overlast. Bjørn og jeg får så Vaks sat tilbage i buret, hvor han med det samme tager imod solsikkekerner, driker lidt vand og tager en tur i løbehjulet. Herefter forklarer Bjørn hvad der er sket. Inden han lagde sig til at sove, har han nok glemt at lukke buret. Han vågner så ved lyden af Vaks der skriger meget højt. Han ser så vores ældste kat med Vaks i munden, når at få fat i halen af hende, men ikke godt nok. Hun smutter fra ham og spæner ned ad trapperne til spisestuen, hvor jeg sidder. Her slipper hun ham så åbenbart - klar til at "lege" . Vi har haft Vaks oppe mange gange siden. Han fejler intet efter den uhyggelige omgang, men er ikke helt så hurtig som han plejer til at komme ud af sin rede, når vi kalder (hvilket nok ikke er så mærkværdigt endda). Jeg (vi) er dybt taknemmelige for at det ikke gik værre end det gjorde. . . . og ser det som noget af et mirakel at hamsen ikke tog skade. Jeg håber også inderligt han med tiden genvinder sin tro på hele verden som et vidunderligt sted. . . selvom man jo ikke kan bebrejde ham tilliden lige fik et alvorligt knæk der . Vaks må være født under en heldig stjerne. . . tænk hvis jeg ikke havde været der :( . Jeg tror ikke Bjørn glemmer at lukke låget nogensinde igen
-
det var da godt der ikke skete den lille hams noget.
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Tak skal du have . Jeg er meget sikker på der ingen skjulte skader er. Hans aktiviteter har ikke ændret sig og han er præcist som han plejer når vi har ham ude. Dog plejer han at være ligeglade med kattene. . .nu registrer han dem, virker det til. Derfor er vi begyndt at lukke døren til Bjørns værelse når Bjørn ikke er der, så Vaks ikke skal generes af dem på nogen måde. Heldigvis har både han og Abrikos meget "kattesikre" bure (burene er helt ens). . . så medmindre man glemmer at sætte gitterlåget på , er det 110% kattesikret. Men sikke en oplevelse
-
Når du siger helt kattesikre tænker jeg bare, hvad hvis hamsteren klatre på gitteret for oven? Bare en lille tanke
Vaks er vist født under magtens stjerne (Jesus stjerne) Ej han har vist været meget heldig. Håber Bjørn (og hans mor ) kommer over chokket og selvfølgelig også Vaks
Vaks er vist født under magtens stjerne (Jesus stjerne) Ej han har vist været meget heldig. Håber Bjørn (og hans mor ) kommer over chokket og selvfølgelig også Vaks
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Tak skal du have . . . Jeg håber også vi får det noget mere på afstand alle sammen. Bjørn tjekker buret hele tiden og kan næsten ikke falde i søvn over det . Dagen efter det skete brugte han alle hans madpakkepenge henne på skolen (der skulle have været til dagens varme ret) på at købe gulerødder og en pose havrefras til hamsen. . . der jo slet, slet ikke kunne spise mere end en tyvendedel af alle herlighederne Vedrørende gitterlåget i toppen kan hamserne ikke komme derop. Der er jo plasticsider som de ikke kan klatre på, og deres ting i buret er ikke høje nok til at de kan nå i nærheden af toppen af buret .
-
Neeeeeeeeiiiiiiiij hvor var det bare sødt tænkt af Bjørn, sad helt og tænkte "gad alle børn var sådan.." :oops: :roll:Majlund skrev:Tak skal du have . . . Jeg håber også vi får det noget mere på afstand alle sammen. Bjørn tjekker buret hele tiden og kan næsten ikke falde i søvn over det . Dagen efter det skete brugte han alle hans madpakkepenge henne på skolen (der skulle have været til dagens varme ret) på at købe gulerødder og en pose havrefras til hamsen. . . der jo slet, slet ikke kunne spise mere end en tyvendedel af alle herlighederne Vedrørende gitterlåget i toppen kan hamserne ikke komme derop. Der er jo plasticsider som de ikke kan klatre på, og deres ting i buret er ikke høje nok til at de kan nå i nærheden af toppen af buret .
Jamen han er generelt yderst betænksom overfor dyrene her Sidste år indkøbte han et "julekort" (der i virkeligheden er et fødselsdagsgratulationskort med Pluto) for at sende til vores gamle hund . Indeni skrev han (jeg citerer) "Så er det hjul er det ikke skunt mæd våde hunde snude kærli hilsen Bjørn." Den ligger sammen med julepyntet, så jeg har jo næsten lige genfundet den . Bjørn er simpelthen dyrenes ven her . . . jeg ved han også har forklaret Vaks alt om det sære ritual med dansen om juletræet. . .hvilket godt kan få en mor til at få sine anelser om han planlægger at have hamsen med omkring juletræet i år Troede det var nok at han absolut skal have den med når vi - om morgenen på hinandens fødselsdage - vækker fødselaren med morgensang. . . så her i huset er det første man ser på sin fødselsdag. . . en velfornøjet lille, tyk dværghams, der bliver sat ned på ens dyne :lol: De er altså så søde sammen de to
Kan lige se det for mig :love:Majlund skrev: Jamen han er generelt yderst betænksom overfor dyrene her Sidste år indkøbte han et "julekort" (der i virkeligheden er et fødselsdagsgratulationskort med Pluto) for at sende til vores gamle hund . Indeni skrev han (jeg citerer) "Så er det hjul er det ikke skunt mæd våde hunde snude kærli hilsen Bjørn." Den ligger sammen med julepyntet, så jeg har jo næsten lige genfundet den . Bjørn er simpelthen dyrenes ven her . . . jeg ved han også har forklaret Vaks alt om det sære ritual med dansen om juletræet. . .hvilket godt kan få en mor til at få sine anelser om han planlægger at have hamsen med omkring juletræet i år Troede det var nok at han absolut skal have den med når vi - om morgenen på hinandens fødselsdage - vækker fødselaren med morgensang. . . så her i huset er det første man ser på sin fødselsdag. . . en velfornøjet lille, tyk dværghams, der bliver sat ned på ens dyne :lol: De er altså så søde sammen de to
Noget bedre end børn, og deres sjove og søde påfund ? NEJ
Hamsterlige hilsner fra Bella og guldhamsterne Gurli, Georg, Gloria samt alle ungerne
-
Han lyder bare aaaaaaaalt for sød og dyreglad. Han ligner vist sin mor???Majlund skrev: Jamen han er generelt yderst betænksom overfor dyrene her Sidste år indkøbte han et "julekort" (der i virkeligheden er et fødselsdagsgratulationskort med Pluto) for at sende til vores gamle hund . Indeni skrev han (jeg citerer) "Så er det hjul er det ikke skunt mæd våde hunde snude kærli hilsen Bjørn." Den ligger sammen med julepyntet, så jeg har jo næsten lige genfundet den . Bjørn er simpelthen dyrenes ven her . . . jeg ved han også har forklaret Vaks alt om det sære ritual med dansen om juletræet. . .hvilket godt kan få en mor til at få sine anelser om han planlægger at have hamsen med omkring juletræet i år Troede det var nok at han absolut skal have den med når vi - om morgenen på hinandens fødselsdage - vækker fødselaren med morgensang. . . så her i huset er det første man ser på sin fødselsdag. . . en velfornøjet lille, tyk dværghams, der bliver sat ned på ens dyne :lol: De er altså så søde sammen de to
Tak skal I have . . . og jo. . . han har nok (som sin bror) "taget lidt skade" af sine forældres dyreglæde Bjørn har faktisk ADHD (tidligere kaldet Damp). . . så det er ikke spændende indfald og krudt han mangler Men han har altid været rolig, kærlig og hensynsfuld sammen med dyrene. Noget af det bedste hunden (vores 9 årige lab fået fra voksen ved dyreinternat) ved, er når Bjørn og kammeraterne gider have ham med i en leg. Det var hylende morsomt dengang de altid legede Harry Potter Hunden var basilisken. . . ikke at han fattede det . . . men han syntes det var dybt genialt, når de alle sammen fræsende rundt udenfor med ham i hælene (mens de skreg "basilisken kommer" :lol: )
-
Hvor sødtMajlund skrev:Tak skal I have . . . og jo. . . han har nok (som sin bror) "taget lidt skade" af sine forældres dyreglæde Bjørn har faktisk ADHD (tidligere kaldet Damp). . . så det er ikke spændende indfald og krudt han mangler Men han har altid været rolig, kærlig og hensynsfuld sammen med dyrene. Noget af det bedste hunden (vores 9 årige lab fået fra voksen ved dyreinternat) ved, er når Bjørn og kammeraterne gider have ham med i en leg. Det var hylende morsomt dengang de altid legede Harry Potter Hunden var basilisken. . . ikke at han fattede det . . . men han syntes det var dybt genialt, når de alle sammen fræsende rundt udenfor med ham i hælene (mens de skreg "basilisken kommer" :lol: )
sjovt nok er osse temmelig dyreglad og har damp (ADD).Majlund skrev:Tak skal I have . . . og jo. . . han har nok (som sin bror) "taget lidt skade" af sine forældres dyreglæde Bjørn har faktisk ADHD (tidligere kaldet Damp). . . så det er ikke spændende indfald og krudt han mangler Men han har altid været rolig, kærlig og hensynsfuld sammen med dyrene. Noget af det bedste hunden (vores 9 årige lab fået fra voksen ved dyreinternat) ved, er når Bjørn og kammeraterne gider have ham med i en leg. Det var hylende morsomt dengang de altid legede Harry Potter Hunden var basilisken. . . ikke at han fattede det . . . men han syntes det var dybt genialt, når de alle sammen fræsende rundt udenfor med ham i hælene (mens de skreg "basilisken kommer" :lol: )
er ikke hyber