Kennel Maj - Ny dyrebutik i Holstebro

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
burrus

Kennel Maj - Ny dyrebutik i Holstebro

Indlæg af burrus » 23. dec 2009 17:53

Jeg vil lige komme med en lidt "sindsyg" ros til en dyrhandel :lol:  :oops:  

Jeg var en tur i holstebro i går eftermiddags og stødte tilfældigvis ind i den nye dyrebutik - Kennel Maj - som lige er flyttet ind ved siden af Blockbuster i "Enghaven" - der hvor der tidligere var Schlecker :mrgreen:  (for de der er lokalkendt)

Min første tanke var - "Nå bare hundeting?", men i vinduet var der katte, hunde, gnaver og andre dyreting - og ikke mindst GODE gnaverbure - "gabber rex"/montagna hamsterburet, flere udgaver af miniduna-look-like buret, duna junoir bure osv... et enkelt rottebur var der også af en type jeg aldrig havde set...

Jeg fik en kort snak med den ene medejer, mens jeg fik lavet kattetegn til 50 kr. stk (skræmmende billigt synes jeg lidt :lol: )

Jeg spurgte om de havde dyr - "nej - det følte de ikke de havde kompetencer til. De havde ikke viden til at rådgive i de mere "specielle" husdyr som gnavere, så de ville ikke stå og mis-informere kunderne"
Kæmpe stort skulderklap synes jeg! Det er SÅ flot når de erkender hvilke kompetencer de har og hvilke de ikke har!  :D  
De havde et BREDT udvalg af især hunde og katteting - virkelig virkelig flot udvalg, når man tager butikkens størrelse i betragtning! De var VIRKELIG vidende omkring hunde og katte! hende jeg snakkede med, vidste RIGTIG meget om katte og lidt hunde, mens manden udelukkende var hunde-mand...
De har så et "ok" udvalg til gnavere - burene var af de "gode slags" uden at det var "bonnie"-priser som er sygeligt høje!
et gabber bur går til 398 inlk indhold hos dem - uhørt billigt synes  :shock:  :lol:  jeg var SÅ tæt på at tage den med hjem som de havde uden tilbehør til 350..  
De havde to tremmehjul i 17 cm og en masse små lukkede plasthjul... jeg snakkede lidt med "konen" og frarådede dem KRAFTIGT tremmehjulene til hamstere o.l. - hun gik lige hen og fjernede dem fra hylden!
Ingen hamstervat at se overhovedet!  :shock:  :D  men de solgte noget fint "papir" som redemateriale med en undulat uden på kassen... DEJLIGT! at se :mrgreen:  
Hundefoderet var RC og så en anden type - lige nu kan jeg selvfølgelig ikke huske navnet...
De havde RC kattefoder, lidt trist, men de kan jo ikke have alt foder i så lille en butik...

Alt i alt var mit indtryk helt fantastisk - butikken er ikke så stor (det ved alle der besøgte Schlecker den gang :? ), men de har VIRKELIG fået udnyttet pladsen godt og man forstår slet ikke at de kan have SÅ stort et hunde og katteudvalg på så lidt plads...

Hun virkede meget ivrig da hun hørte at jeg var hamster- og rotteopdrætter og bestyrelsesmedlem i DHF - hun fik min mail, link til dansk hamster forening og min hjemmeside - hun virkede meget ivrig efter at kunne finde rigtig information at give videre til kunder..
Jeg ved ikke om det lige var hende der var medejer - men hun var i hvert fald en af dem "der havde noget at sige" i butikken  :mrgreen:  
Det er "lokale" folk fra Lemvig som har åbnet butikken og de er virkelig søde og smilende mennesker :mrgreen:  

Og rart hvis Bonnie og den nye Maxi Zoo kunne få lidt konkurrence af en ordentlig - ok billig - dyrehandel inde midt i byen! Den har været savnet!  :mrgreen:  

De har jo selvfølgelig en hjemmeside : http://www.kennel-maj.dk/
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Spot

Indlæg af Spot » 23. dec 2009 19:23

Nej hvor lækkert!
Dejligt at høre at folk for en gangs skyld er samvittighedsfulde!!

lige et lille spg.. hvorfor duer RC ikke til katte?
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 23. dec 2009 19:33

Dejligt, den butik må jeg bare se engang :D

På deres hjemmeside står der:" 15% På Royal Canin og Pro Plan Hunde & Kattemad. ." Så det er vel Pro Plan du havde glemt navnet på :?:  :oops:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 23. dec 2009 20:28

HERLIGT Pia!!!  :banan  Tak for al informationen. Den forretning skal undersøges nærmere!  :P

burrus

Indlæg af burrus » 23. dec 2009 20:33

Spot skrev:Nej hvor lækkert!
Dejligt at høre at folk for en gangs skyld er samvittighedsfulde!!

lige et lille spg.. hvorfor duer RC ikke til katte?
Det gør det skam også - til nogle katte...
De fleste burmeser folk går uden om alt RC - der er et eller andet som gør pelsen trist...
Derudover synes jeg personligt at RC er et skod firma, med en skodmoral og profil :oops:  Så det er nok mest det personlige der gør at jeg ALDRIG ville overveje RC til mine katte  :oops:  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Spot

Indlæg af Spot » 24. dec 2009 09:02

hih.. der kan man bare se  :lol:
utroligt nok når det er så dyrt!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 24. dec 2009 13:26

Jeg har så aldrig været i butikken, men kennel maj er almindelig kendt blandt hundeopdrættere og kun for det gode.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 29. dec 2009 17:20

Hvor dejligt at vi faktisk HAR gode dyrhandlere her i DK :D
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Besvar