vinterhvide fra udlandet

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
liv

vinterhvide fra udlandet

Indlæg af liv » 3. jan 2010 12:54

Hej  :D

Jeg får måske snart fat i en vinterhvid fra sverige. Der er ikke nogen former for mandarin i linjerne.. Men hvor meget skal man kunne dokumenterer før den vil blive betragtet som ren vinterhvid? får svensk stamtavle på den og der kan man jo se nogen generationer tilbage.. er der andet man skal gøre? og kan en fra udlandet deltage i udstilling??

burrus

Indlæg af burrus » 3. jan 2010 12:57

liv jeg tror vi er nødt til at vende det i bestyrelsen, når den kommer fra Sverige...
men tror som udgangspunkt, at du skal have hørt opdrætteren om hvor mange generationer hun kan forevise bagud, uden mandariner - helst online...
udelukkende fordi den er fra sverige desværre...
for 4 generationer (mener jeg det er, der er på de svenske tavler)  mener jeg personligt ikke er nok til at give den en dansk stamtavle når den er fra Sverige...
så der skal nok stamtavle længere bagud i mine øjne...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 3. jan 2010 13:16

ja det er 4 generationer der er på svenske stamtavler.
mener også det er alt for lidt, så der skal en del flere generationer til.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

liv

Indlæg af liv » 3. jan 2010 13:44

jeg ved der er mange problemer med sverige det er netop derfor jeg også spørger..

forældrene er faktisk fra Finland  :oops: Men jeg har snakket meget med personen og hun går MEGET op i om der er  mandarin i eller ej... Men hvor mange generartioner skal jeg spørge om før den kan få Dansk stamtavle?

jeg har nemlig også ledt I andre lande.. og har fundet frem til få der går op i mandarin eller ej hvor hun er en af dem  :wink: og jeg har spurgt meget konkret om der var mandarin i eller ej  :)

burrus

Indlæg af burrus » 3. jan 2010 14:49

Liv jeg har taget den op med bestyrelsen :wink:  
men det er jo stadig ferie, så der går nok lige nogle dage før vi er klar med et endeligt svar :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 3. jan 2010 15:02

Okay  :D  :D  Tak  :wink: Jeg prøver at få fat på hende og se hvad hun kan finde frem :D

liv

Indlæg af liv » 3. jan 2010 15:42

Har snakket lidt med hende og det her kom der ud af det  :D

-begge forældre stammer fra registerede opdrætter i Finland  (opdrættet hedder Tarinan)

-I Finland må man ikke avle på mandariner dog må man godt købe dyr fra dyrehandlere

-Så langt hun kan se tilbage stammer ingen af forfædrene fra dyrehandlere

-Linjerne stammer fra MEGET gamle svenske linjer.

-Hun spurgte da hun købte dem om der var nogen form for mandarin i linjerne og h*n garenterede at det var der ikke

-Der har ikke været nogen tilfælde af hybrid ligenende tilfælde hos opdrætteren.

desuden har de nogen af de flotteste hamstere!! det synes jeg ivertfald hendes pearl som er far eller mor til kuldet er helt fantastisk!!

Lidt Off topic:

Hun sagde at foreningen kunne kontakte hende og spørge mere og hun sagde også det kunne være dejligt med et samarbejde mellem Dansk hamster forening og svensk hamster forening  :wink:

Hun hedder Ann-Charlotte Ling
På Svensk Hamsterforening Lotta_3077

---------------------------------

Håber det er nok?  :lol:

Besvar