Vandskade, HJÆLP!

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Chagos Mutti

Vandskade, HJÆLP!

Indlæg af Chagos Mutti » 26. feb 2010 07:39

Min lejlighed, stuen, har et loft som er druknet i vand. Jeg har lige et par spørgsmål, det kan være I kan besvare for mig.

Alle mine møbler står på den resterende plads stablet. Er det udlejes job, at finde et sted jeg kan bo, indtil alt vandet er forsvundet? Eller skal jeg selv betale/forvente at mine venner i Aalborg vil have mig på en sofa?

Min seng, dyne, puder, sofa osv er totalt gulplettet pga vandet. Er det min forsikring eller min udlejers som skal dække dette?

Hvor lang tid går der før det her kan udvikle sig til noget skimmelsvamp/mug?

Bør jeg betale fuldhusleje nu når min lejlighed er ubeboelig og hvad med min kommende varme regning? Der er skruet max op for varme i et forsøg på, at få det til at tørre hurtigere.

På forhånd tak!
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

burrus

Indlæg af burrus » 26. feb 2010 07:56

Hm den er lidt tricky...
Når det er en lejlighed, er nogle forsikringsselskaber ikke villige til at lade den slags blive dækket af din indbo forsikring, men vil blot henvise til at, tage kontakt til udlejer, da det er udlejers udvendige vedligehold, som jo har "fejlet" :?  

Du skal klart have fat i din udlejer - og vær endelig flabet, og kræv en genhusning mens det bliver ordnet.  :wink:  
det er IKKE din skyld, at udlejers bygning ikke er i orden!
Du kommer selv til at stå med varmeregningen - for du har selv valgt at skrue op. du skal nok forvente at betale husleje som altid under genhusning - men heller ikke mere end det!
Mener man bare betaler som man altid har gjort, og så er det udlejers job at finde genhusning til dig, og evt. betale differencen på huslejen.

Med de møbler du har fået skadet, skal du have kigget i din indbo forsikring og se om den dækker vandskader på indboet  :wink:  Ring og meld skaden og se hvad du kan få fra forsikringsselskabet  :wink:  
Sørg endelig for at få meldt alt som har taget skade

Du måtte som sådan godt sove her, men har kun sengen inde hos dyrene... men den må du godt komme og sove på en nat eller tre hvis det er  :wink:   (Chago kan jo sagtens komme med uden problemer  - og kan også blive passet, hvis du får problemer med, at tage ham med andet sted hen hvis du skal sove ude et andet sted :wink:  )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 26. feb 2010 08:04

det er udlejers ansvar at få det iorden

synes du skal prøve at kontakte lejernes LO og høre dem hvordan du skal forholde dig til det.
http://www.lejerneslo.dk/

for det burde være noget udlejer sørger for bliver fikset med det samme.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 26. feb 2010 13:54

Tak for link!! :)

Har ændret varme til almindeligt nu og det lyder til, at en tømmer vil fjerne sne fra taget i dag. Det ændre dog ikke på, at mine møbler er totalt skadet og min lejlighed er ubeboelig.

Der lugter virkelig slemt af betonpuds :?

Har købt en Pet Carry ved Lux, og der er plads til Chagos hjul og vandflaske og hus og mad og så må den bo deri her i starten.

Ser ud til min forsikring dækker, men ja, de henviser jo nok til min udlejer. Har taget billeder af alle skader og hvordan vandet har udhvilket sig hver dag. Så håber jeg har styr på beviserne...

Har pt sted at bo den næste uge, evt derefter kunne det være skønt med en nat på din sofa Pia. Hvis Chago er helt umulig og ikke kan lide den forvokset transport boks, kan det også være jeg takker ja til tilbudet, om at få ham passet ved dig :) Mon ikke den er glad bare den har sit almindelige træhus og vand og mad og løbehjul, nu må vi se :roll:  

Skal have helt styr på, om jeg kan kræve genhusning dog :roll:
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

burrus

Indlæg af burrus » 26. feb 2010 16:26

Du skal i hvert fald bare sige til, hvis Chago skal på ferie  :wink:  Det finder vi sagtens ud af :wink:  
og så længe du selv har dyne og hovedpude, er der også en seng inde hos dyrene, som du kan sove på. no probs!
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 26. feb 2010 16:40

Har ikke en gang pude eller dyne mere :wink:
Med Venlig Hilsen

burrus

Indlæg af burrus » 26. feb 2010 19:21

hm så må jeg høre om overboen kan hjælpe  :lol:  

ellers skal jeg alligevel se om jeg kan finde en ny dyne - så ka kære i jysk og se om de har noget  :)
Pia B

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 26. feb 2010 19:26

Minder mig om, er der en Jysk inde i nærheden af centrum? :)
Med Venlig Hilsen

burrus

Indlæg af burrus » 26. feb 2010 19:28

pas  :oops:
Pia B

Christina S.R.

Indlæg af Christina S.R. » 26. feb 2010 19:39

Iflg min ejendomsmægler-kæreste er det din indbo-forsikring, der skal klare dine møbler, og udlejers der skal tage det udvendige.

Du skal betale fuldt husleje, men hvis lejligheden er ubeboelig, så skal han genhuse dig og det skal du ikke betale for.

Din varmeregning skal du betale, men det forbrug der tillægges udbedring af skade, får udlejer dækket via hans hus-forsikring, så det skal du bede om at få dækket.

Hvis du lufter ud - og får fat i en affugter (som hus-forsikringen nok stiller til rådighed) - så kan du undgå skimmelsvamp...
Knus Christina
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 26. feb 2010 19:46

Christina S.R. skrev:Iflg min ejendomsmægler-kæreste er det din indbo-forsikring, der skal klare dine møbler, og udlejers der skal tage det udvendige.

Du skal betale fuldt husleje, men hvis lejligheden er ubeboelig, så skal han genhuse dig og det skal du ikke betale for.

Din varmeregning skal du betale, men det forbrug der tillægges udbedring af skade, får udlejer dækket via hans hus-forsikring, så det skal du bede om at få dækket.

Hvis du lufter ud - og får fat i en affugter (som hus-forsikringen nok stiller til rådighed) - så kan du undgå skimmelsvamp...
Kan bare virkelig ikke se, hvorfor min forsikring skal betale. Det er jo en udvendig skade som er gået ind i bygningen. Altså ikke en skade direkte i min lejlighed. Tror ikke min forsikring vil godtage det :?

Tror dog din kæreste har ret, han bør jo kende en masse til den slags som ejendomsmægler :)
Med Venlig Hilsen

burrus

Indlæg af burrus » 26. feb 2010 20:21

fordi det er dit indbo...
din indbosforsikring skal formentlig dække dit indbo - mens din udlejers forsikring skal dække udbedring af skade på selve bygningen og lejligheden.

det er derfor man skal have en indboforsikring, selvom man bor til leje :lol: ...
Pia B

Christina S.R.

Indlæg af Christina S.R. » 26. feb 2010 21:29

burrus skrev:fordi det er dit indbo...
din indbosforsikring skal formentlig dække dit indbo - mens din udlejers forsikring skal dække udbedring af skade på selve bygningen og lejligheden.

det er derfor man skal have en indboforsikring, selvom man bor til leje :lol: ...
Præcis Pia! Og det er der mange lejere, der glemmer desværre.

Hvis din nabos lejlighed brænder, og du får røg- eller vandskader pga det, så er det også din indbo-forsikring der skal dække - og hvis du ikke har en, så er det dig selv ...
Knus Christina
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html

burrus

Indlæg af burrus » 26. feb 2010 21:31

medmindre de fanger idioten som satte påsatte ilden - så er det ham/hende som skal dække det  8-)  :lol:  hvis jeg gider gå i retten med det...

jeg har også lige fået mig en kombi indbo og ulykkes forsikring hos gf - venter bare på de sidste små ting kommer på plads med særlige værdigenstande..
Pia B

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 26. feb 2010 21:46

Skulle det være så dele ungerne også gerne værelse her....
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Besvar