Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
-
HamsterMiaah
Hej alle

Har for et par måneder siden fået en piercing i navlen, og her nu må jeg begynde at tænke over at skifte smykket ud.
Hvilke noget materiale vil I anbefale? Har læst mange steder om smykker lavet af kirurgisk stål og akryl? er sådan noget materiale godt for navlen?
Håber på svar :0)
- HamsterMiaah.
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år

-
Saharaspunk
Grunden til man anbefaler kirurgisk stål og akryl, er fordi der ikke er nikkel i de materialer. Ellers er guld og sølv også gode materialer, dog en del dyrere end kirurgisk stål og akryl.
Nikkelallergi er ikke noget man har lyst til at få, så jeg kan kun anbefale, at du ikke køber smykker, du ikke ved hvad der er i, uanset hvor fede de er.

-
HamsterMiaah
Saharaspunk skrev:Grunden til man anbefaler kirurgisk stål og akryl, er fordi der ikke er nikkel i de materialer. Ellers er guld og sølv også gode materialer, dog en del dyrere end kirurgisk stål og akryl.
Nikkelallergi er ikke noget man har lyst til at få, så jeg kan kun anbefale, at du ikke køber smykker, du ikke ved hvad der er i, uanset hvor fede de er.

Så man kan altså godt have smykker af akryl og kirurgisk stål, uden at få nikkelallergi?

Vil gerne forstå fuldstændig inden jeg kaster mig ud i noget

- HamsterMiaah.

-
Saharaspunk
Akryl er et syntetisk materiale, så der skulle ikke så gerne være nikkel i, og heller ikke i kirurgisk stål, men hvis du køber dine smykker i ordentlige forretninger, så er du på den sikre side.

-
HamsterMiaah
Saharaspunk skrev:Akryl er et syntetisk materiale, så der skulle ikke så gerne være nikkel i, og heller ikke i kirurgisk stål, men hvis du køber dine smykker i ordentlige forretninger, så er du på den sikre side.

Okay!

mange tak for svar

- HamsterMiaah.