Ja, jeg sidder og "leger" med at lave noget opstilling i Excel til hjælp til kærestens fodboldspil.
Formlerne/arket skal bruges til at hjælpe ham til at hitte rede i hvilke spillere der skal spille sammen med et nemt og hurtigt overblik.
Der spilles med følgende opstilling:
1 GK
1LB
2CB
1RB
1LM
2CM
1RM
1ST
1CF
Der er følgende spillere: (GK= Målmand, F= Forsvar, M=Midtbane, A=Angreb)
GK1, GK2
F1 (LB), F2(LB, CB), F3(LB, CB, RB), F4(LB,CB,RB) F5(LB,CB,RB)
F6(LB,LM,CM) F7(CB), F8(CB), F9(CB), F10(CB,RB) F11(CB,RB)
F12(CB,CM) F13(RB, RM)
M1(LM,LB), M2(CM), M3(CM), M4(CM), M5(CM), M6(CM), M7(CM),
M8(CM,RM) M9(CM,RM) M10(CM,RM) M11(Cm,RM)
A1(ST) A2(ST) A3(ST) A4(ST,CF) A5(ST,CF)
Det skal deles op i 3 hold så alle får lige meget spilletid. Undtagen Målmanden da der kun er 2 så det er nemt nok at overskue.
Håber måske er nogle kloge hoveder der har en frisk excel-hukommelse der kan hjælpe.
hvis ikke lave formlen så måske i det mindste give en idé til hvad der skal bruges.
Excelhjælp
Hehe har et nyt Excelprojekt igang...
jeg spiller My Sims Agents på min Wii... I dette spil har man agenter ansat til at hjælpe med forskellige missioner...
jeg skal have lavet en formel så jeg kan få excel til at give mig navnene på de 3 agenter der passer bedst til en given mission...
Agenter har værdier fra 0-5 på 5 forskellige emner udfra hvad de er bedst til at håndtere...
Missionerne fortæller mig kun hvilke 2 emner der skal bruges for at gennemføre missionen men ikke hvor meget hvert af emnerne "fylder"..
Så jeg har pt. 12 agenter der skal fordeles i hold med 3 i hver der så skal på en mission der passer til deres emner...
Eks:
Missionen kræver hestesko og Pære.
har følgende agenter:
Travis: 3X Hestesko 2X Pære
Pinky: 4X Hestesko 1X Alien
Renée: 2X Hestesko 3X Blad
Nova: 2X Pære 1X Blad 2X Alien
(Har som sagt 12 agenter i det hele med forskellige værdier i de forskellige emner)
Vil gerne have Excel så kunne stille op så jeg med det samme kan se hvilke 3 agenter der har flest i de givne emner der skal bruges i missionen...
Håber måske der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig lidt da jeg self har fået smidt mine papirer væk fra HGS og kontoruddannelsen med ellers glimrende forklaringer osv på formler og formularer i Excel...
Bruger Excel 2007...
jeg spiller My Sims Agents på min Wii... I dette spil har man agenter ansat til at hjælpe med forskellige missioner...
jeg skal have lavet en formel så jeg kan få excel til at give mig navnene på de 3 agenter der passer bedst til en given mission...
Agenter har værdier fra 0-5 på 5 forskellige emner udfra hvad de er bedst til at håndtere...
Missionerne fortæller mig kun hvilke 2 emner der skal bruges for at gennemføre missionen men ikke hvor meget hvert af emnerne "fylder"..
Så jeg har pt. 12 agenter der skal fordeles i hold med 3 i hver der så skal på en mission der passer til deres emner...
Eks:
Missionen kræver hestesko og Pære.
har følgende agenter:
Travis: 3X Hestesko 2X Pære
Pinky: 4X Hestesko 1X Alien
Renée: 2X Hestesko 3X Blad
Nova: 2X Pære 1X Blad 2X Alien
(Har som sagt 12 agenter i det hele med forskellige værdier i de forskellige emner)
Vil gerne have Excel så kunne stille op så jeg med det samme kan se hvilke 3 agenter der har flest i de givne emner der skal bruges i missionen...
Håber måske der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig lidt da jeg self har fået smidt mine papirer væk fra HGS og kontoruddannelsen med ellers glimrende forklaringer osv på formler og formularer i Excel...
Bruger Excel 2007...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11