Ny kat?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 20. maj 2011 18:56

Jeg ved godt det er et gammelt emne, men vil lige dele min histrie da jeg synes jeres dialog er meget sjov i forhold til min oplevelse.

Jeg fik mine to katte da Felix min hankat var fire uger og Frida moren var 2 år. Da Felix som 5 årig begynde at strejfe i skoven der ligger meget tæt på blev ham og mor altså nærmest fjender. Nu skal det siges at han var væk i flere måneder ad gangen. De begynde at slås så snart han var hjemme og de kunne ikke enes om noget de måtte have mad i hvert sit rum. Nu har vi ikke set Felix hjemme i et halvt år men vi tvivler på han er død, for dem der har udekatte vil give mig ret i at når han i perioderne der gik imellem han kom hjem to på er der nogle der fodrer ham selv om han er øremærket.

Frida er tilgæmgel blevet en helt anden kat en da han var her perminent hun er meget mere tillidsfuld og mindre vagstom.Så det kommer nok an på hvem man spørger men mit råd er samme køn fordi Frida blev kuet ned pågrund af Felix selv om de begge var neutraliserede.Og udekatte.

Nogle der har en teori om hvorfor mon?
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

HamsterMiaah
Indlæg: 817
Tilmeldt: 2. jan 2008 11:39

Indlæg af HamsterMiaah » 23. maj 2011 10:05

Det er meget op til dig selv om du vil have en ny kammerat til din kat. Hvis din nuværende er meget glad for opmærksomhed, ville den nok blive lidt mopset hvis den skulle dele opmærksomheden med en anden lige pludselig igen :wink:
Jeg er selv ejer af en indendørskat, fylder 2 år her til sommer, og har været alene siden den blev flyttet fra mor og søskende. Jeg opfatter på ham at han er meget tilfreds, og glad for al den opmærksomhed han får, og jeg tror f.eks. ikke han ville være glad for en ekstra kammerat.
Så det er meget op til dig selv vil jeg sige :)
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Besvar