Dyrelæge på Amager

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Emily
Indlæg: 231
Tilmeldt: 5. maj 2007 22:49

Dyrelæge på Amager

Indlæg af Emily » 5. jun 2011 00:59

Hej alle sammen,
Min kære hamster er blevet syg og skal have hende til dyrelægen.
Er der nogen I kan anbefale på amager?
Jeg overvejer at besøge hende der har klinik på sønderport, hun har desværre bare ikke nogen hjemmeside, dog har jeg kunne spore at hun behandler rotter...
Håber I har nogle henvisninger :)
V.h
Emily den pt bekymrede...
--Emily--

susanne Nielsen
Indlæg: 164
Tilmeldt: 2. aug 2010 21:50

Indlæg af susanne Nielsen » 5. jun 2011 10:44

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en anbefaling på dyrlæger på Amager. Jeg vil bare dele en erfaring med dig, som jeg selv har gjort.

Mange dyrlæger ved ikke så meget om de små gnavere, faktisk er min erfaring (men den er jo kun min), at de ved overraskende lidt, de overfører deres viden fra hunde og katte til de smågnavere, og det kan man nødvendigvis ikke altid.

Jeg tager selv turen til Karlslunde Dyreklinik som nu ligger i Greve, ikke langt fra motorvejen fra København. Det er en stor klinik og de har dyrlæger der har særlig viden om gnavere. HVIS du har bil eller kan få en til at transportere dig, vil jeg klart anbefale dig at tage derhen.

Ellers vil jeg anbefale dig at kontakte en anden større klinik, da sandsynligheden for at de har en større og breddere ekspertise at trække på er større, ligesom de oftest har bedre undersøgelsesudstyr på de store klinikker.

(Nu får jeg muligvis en over nakken for ikke at støtte de små enkeltmandsejet klinikker, men jeg vælger altså at tage dyrets parti her)

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 5. jun 2011 18:00

Kender ikke nogen på Amager, men bruger selv dyrlægerne på universitetet/ det gamle landbohøjskolen http://www.dyrehospitalet.ku.dk/

Jeg har også brugt Karlslunde - men har meget blandede oplevelser. Dels gjorde det stor forskel for mig hvor erfaren dyrlægen var jeg lige kom til den dag og dels endte de med at henvise mig ind til landbohøjskolen med et problem de ikke kunne løse (og som ingen andre dyrlæger sikkert ville kunne løse :)  ).

Besvar