Går jeres vinterhvide sammen?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Mariakiil

Går jeres vinterhvide sammen?

Indlæg af Mariakiil » 13. jun 2011 00:23

Går jeres vinterhvid sammen med en anden vinterhvid eller går de alene? Og når hunnen har unger, skiller i så hannen fra eller blir han gående?

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 13. jun 2011 00:27

Vi har søskende gående sammen fra vores kuld. Men vi har delt dem op i hanner og hunner så det ikke kommer helt ud af kontrol med flere unger. Og vi vil jo helst ikke have at vores søskende skal parre sig.

Når det kommer til vores avls par så er det lidt forskelligt hvad vi gør. Med vores første kuld lod vi hannen gå sammen med dem og de blev sammen. Men det resulterede i at vi fik endnu et kuld lige med det samme. Så nu har vi taget hannerne fra ind til vi lige kommer af med vores første kuld.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Mariakiil

Indlæg af Mariakiil » 13. jun 2011 11:01

Okay, og det er ik noget problem at de går alene og så sætte dem sammen med hunnen igen senere? Jeg er vant til at ha ørkenrotter som er meget tertoriale og som kun ka sættes sammen via splitmetoden ;)

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 13. jun 2011 11:24

Ja vi har ikke sat dem sammen igen endnu. Så det finder vi ud af.

Hvis det er et problem til at starte med så prøver vi bare igen ver aften ind til hunnen er parrings klar. Det sker ver 4. dag så burde hun acceptere at han kommer ned til hende igen.
Men det vil vise sig om det holder når vi skal til det.

Vi har vinterhvide gående både sammen i små grupper og også nogen af dem som går alene. Det tyder ikke på at dem som går alene har det dårligere end dem som går sammen. Eller omvendt for den sags skyld.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Magnus08

Indlæg af Magnus08 » 13. jun 2011 13:04

Jeg har indtil nu kun haft dem parvis - hvilket giver en masse unger. På det tidspunkt, da jeg havde opdræt hed det sig at parrene skulle blive samme, da det ikke være sikkert at de kunne komme til at gå sammen efterfølgende. Det kan give mange unger unger, når man har 5 par, der får kuld med 5-8 unger 3 måneder i træk;-)
Vil dog sige at det må slide på hunnerne at få unger hele tiden, hannerne blev altid ældre en hunnerne.

Men det er jo skønt at se dem passe ungerne og lege med dem.

Denne gang har vi dog fået en - og han er bare skøn.

Knus
Anne

Mariakiil

Indlæg af Mariakiil » 13. jun 2011 13:37

Super :) Jeg overvejer nemlig at få et avlspar eller to, men jeg ska lige ha fundet en go opdrætter i nordjylland eller i nærheden af :) Vil jo helst ha med stamtavle fremfor at købe dem i dyrehandlen :)

Besvar