Nyt kæledyr?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Nyt kæledyr?

Indlæg af Nougat » 6. sep 2011 14:49

Hej
Jeg skal til at flytte sammen med min kæreste, men da han arbejder på Sjælland, og kun er hjemme i weekenden, overvejer jeg kraftigt at anskaffe mig endnu et dyr. Derfor vil jeg høre om I har nogen idéer til hvad det kunne være.
Det skal ikke være en hund, kat eller kanin.
Det skal være vågen om dagen, og må meget gerne "snakke" lidt.
Det skal kunne blive så tamt at man kan hygge lidt med det i sofaen el. andet.
Er der nogen form for en fugl der kan blive tam?(Uden jeg skal bruge flere år på det)
Ville egentlig gerne have en kat, men det kommer til at betyde at jeg konstant skal tænke på om den hopper ud over altanen, eller smutter ud af døren, og det orker jeg ikke.
Håber I har nogle idéer :)
Senest rettet af Nougat 6. sep 2011 17:45, rettet i alt 2 gange.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 6. sep 2011 15:57

Hvad med et par marsvin? De giver meget liv og glæde. De fylder selvfølgelig også noget mere end en hamster gør, men de er oppe om dagen og skaber hygge med deres lyde. Jeg havde marsvin før jeg fik hamster, og savner faktisk deres hyggelige lyde. Desværre fylder de lidt meget, og vi har ikke så meget plads og besluttede derfor ikke at blive ved med at anskaffe os nye når nogle faldt fra.
Man skal dog helst have 2 marsvin eller flere da marsvin er flokdyr, også skal de have god plads for at trives synes jeg, men man kan også have dem til at løbe på gulvet, nogle gange kan man være heldige at de er renlige og går tilbage til buret når de skal det ene eller det andet. Det gjorde mine første marsvin dengang jeg var i hvert fald.
Marsvin er også bedre til at sidde stille og blive kælet med i modsætning til hamstere.  :roll:

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Indlæg af Nougat » 6. sep 2011 17:44

Havde også tænkt på marsvin. Men ja de fylder meget.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

malthesmor
Indlæg: 1762
Tilmeldt: 16. sep 2008 20:36

Indlæg af malthesmor » 6. sep 2011 18:11

Hvis det skal være en kat alligevel, har min søster et par skønne, kældne killinger til salg  :)
Jeg har boet på 2 sal med en kat uden problemer.

Men ja marsvin er meget underholdende :)

Saharaspunk
Indlæg: 283
Tilmeldt: 13. maj 2010 16:49

Indlæg af Saharaspunk » 6. sep 2011 19:07

Tamrotter er også dejlige kæledyr, som kan hygges med i sofaen og være dagaktive. :wink:

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Indlæg af Nougat » 6. sep 2011 19:38

Har det noget svært med rotter ;)
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Janneha
Indlæg: 78
Tilmeldt: 24. jun 2011 04:20

Indlæg af Janneha » 6. sep 2011 21:13

Det er store krav du stiller når ikke det må være hud-kat eller kanin... Og mest for sjov ;-) .... Nogen holder vietnamesiske hængebug-svin ;-) De er lige så renlige som hunde og går også i sofaen ;-)

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Indlæg af Thitte » 7. sep 2011 07:49

Janneha skrev:Det er store krav du stiller når ikke det må være hud-kat eller kanin... Og mest for sjov ;-) .... Nogen holder vietnamesiske hængebug-svin ;-) De er lige så renlige som hunde og går også i sofaen ;-)
HAHAHA  :lol:  Kært!
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Indlæg af Nougat » 7. sep 2011 10:35

ja det er store krav. Men er jo også noget jeg skal have lyst til at have, og mulighed for.. Synes hund kræver for meget. En kat er jeg bange for stikker af, eller falder ned fra altanen, og min svigermor kan ikke tåle dem. Kanin har jeg haft i ti år, og nu vil jeg gerne prøve noget nyt. Tænker på om nogen af jer kender vil en fugleart der kan blive Tam?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Ihvarh
Indlæg: 62
Tilmeldt: 2. maj 2011 17:59

Indlæg af Ihvarh » 7. sep 2011 15:36

Altså papegøjer er fantastiske, synes jeg, men de bliver jo næsten lige så gamle som mennesker, og det er ikke sikkert de kan lide deres ejer... og så er de dyre.
Mvh Eva

Hamsternybegynder :P

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Indlæg af Nougat » 7. sep 2011 16:03

Ja har siddet og læst lidt om papegøjer, men ja de lever godt nok længe og fylder meget. Så skal det nok nærmere være en undulat. Men ved ikke om de kan bliver ordentligt tamme?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Ihvarh
Indlæg: 62
Tilmeldt: 2. maj 2011 17:59

Indlæg af Ihvarh » 7. sep 2011 16:14

Det tror jeg ikke en undulat kan.
Mvh Eva

Hamsternybegynder :P

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Indlæg af Nougat » 7. sep 2011 16:40

Nej tror jeg heller ikke. Men størrelsen ville bare passe meget godt
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Pauline
Indlæg: 171
Tilmeldt: 27. dec 2010 11:24

Indlæg af Pauline » 7. sep 2011 18:05

Jeg har kun hørt at undulater kan blive rigtigt tamme. Der er vidst mange der bare har dem flyvende rundt om dagen:-)

Havde selv en undulat fra et par år siden der kravlede flivigligt op på fingeren, bliv siddene og nyd det. Jeg syntes også at de er rigtig søde og så ligner de gule små kyllinger!
Mvh Pauline
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.

Nougat
Indlæg: 434
Tilmeldt: 23. maj 2010 10:17

Indlæg af Nougat » 7. sep 2011 18:11

Er det ikke kanariefugle der er helt gule? Har læst lidt om det, og det ser ud til at de godt kan blive tamme.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Besvar