importere hamster

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
tdb

importere hamster

Indlæg af tdb » 20. nov 2011 03:14

Hej

Jeg er lige nu i Mexico. Der har de vist ikke samme regler for dyrevældfærd, og da jeg gik igennem en dyrehandler så jeg en hamster der var meget sød. Jeg blev nødt til at købe den, selvom jeg muligvis ikke kan få den med hjem. Jeg ville i hvert fald give den et bedre liv mens jeg er her.
Nu er der så ikke længe til jeg skal hjem. Og jeg er gået i gang med at undersøge import af hamster i forskellige lande. Jeg rejser nemlig ikke direkte.
Jeg rejser: USA-Columbia-Tyskland og så Danmark.
Ved i hvordan jeg kan finde information om import af hamster i alle de lande. Det drejer sig kun om en enkelt og det er jo selvfølgelig et kæledyr.

Håber i kan hjælpe

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 20. nov 2011 11:23

Jeg kan ikke huske, hvilken myndighed der står for det i Danmark. Skriv en email til udenrigsministeriet eller Folketingets oplysning eller noget og hør.

Men der er et par ting, jeg ved du skal være opmærksom på:
1) mange flyselskaber vil ikke have hamstere med
2) hvis de vil, skal den sikkert i en eller anden særlig boks og i bagagerummet
3) der kan være forskellige regler i de forskellige flyselskaber og i forskellige lande
4) hamsteren skal sikkert i karantæne og som minimum tilses af dyrlæge, når den kommer fra et ikke-EU-land
5) det hele koster, så det bliver nok dyrt

Det kunne være du skulle starte med at høre det/ de rejsebureauer/ flyselskaber du bruger, hvad de ved, gør og tager for det!

Hvor gammel er hamsteren?
En anden ting er nemlig, dels hvor længe den har igen og dels at det nok kan være en strabadserende tur for den lille størrelse

:D

Besvar