Hybrider med på udstilling??

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Mille Rytter
Indlæg: 100
Tilmeldt: 25. aug 2011 16:25

Hybrider med på udstilling??

Indlæg af Mille Rytter » 28. feb 2012 20:47

Hej Hamsterland.dk

Vi ved jo alle at antalet af medlemer er faldet stort i foreningen, og den faktisk har været ved at lukke helt - så hvad med at tage hybriderne med på udstilingen? Ja, man kan godt tage dem med på udstiling i marsvineklub.dk så hedder det at opdræte kæledyr. Så var der også en masse nye medlemer, og opdrættere. Så lærte de også det med stamtavlerne og de andre arter - og så ville de måske også begynde at opdrætte nogle med stamtavle? Flere medlemer betyder også flere udstillinger osv..

Så burde i selv kunne tænke frem.

Alle mine hensigter er positive, jeg håber i forståer det jeg skriver... Det er IKKE for at begå foreningen imod, som sagt er alle mine hensigter posetive, og jeg ville bare høre!

Man kunne også stille op på diverse dyreskuer osv. og fortælle om foreningen, evt. have nogle med, og give et papir med information om foreningen osv. - det ville helt klart også score en masse medlemer!!!

Hvad synes i? Jeg sætter stor pris på, at i holder sproget!

Knus Mille

Desiree
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 5. jun 2007 15:49

Indlæg af Desiree » 29. feb 2012 09:15

Jeg forstår fuldstændigt hvad du mener. Men hvis vi tillod hybrider på udstilling ville det gå imod hvad foreningen står for. Jeg mener derfor ikke det er vejen frem at tillade hybrider på udstillingerne.

Problemet med dyrskuer osv er nok mest økonomien og hænder. Synes det er en rigtig god ide, og synes bestemt vi skal prøve at komme frem og vise flaget hvor vi kan.

Jeg har selv en nabo der har stand på alle lokale markeder sommeren over, og overvejer at tale med hende om et samarbejde af en art. Vi skal have vist flaget, skal vi!
mvh Desiree

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Indlæg af kwo » 29. feb 2012 13:38

Problemet er heller ikke det samme som med marsvin. Med marsvin, kaniner, hunde og katte er blandinger bare gadekryds, men ikke et problem for arten, idet de alle er krydsninger indenfor samme art.
Med dværghamsterne er det netop ikke samme art. Så det ville svare til at du parrede en hest med et æsel og tog det resulterende muldyr med på en hesteudstilling.
Kenneth Worm

Mille Rytter
Indlæg: 100
Tilmeldt: 25. aug 2011 16:25

Indlæg af Mille Rytter » 29. feb 2012 14:39

Men hvad så med at tage til en masse ting, så vi kan fortælle om foreningen, og hvad vi står for! Men det kræver også at man selvf. har tiden, jeg står ihvertfald klar på det hele, og ville meget gerne hjælpe til - med det jeg nu kan :-)

Besvar