Bøger -snak, anmeldelse,anbefalinger-

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Bøger -snak, anmeldelse,anbefalinger-

Indlæg af darkangel87 » 13. mar 2012 15:05

Hej allesammen
Ved ikke om der er andre her på forum, der er lige så vild med at læse, som jeg selv er.,
Men tænkte at det kunne være hyggeligt med en tråd, hvor vi kunne snakke lidt om de bøger vi læser, hvor vi kan anbefale bøger til andre brugere, og måske få øjnene op for nye spændende bøger.
håber det kunne være noget der kan bakkes op om, som en lille hyggesnak.

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 13. mar 2012 20:25

Jeg holder meget af at læse, men ofte bliver det faglitteratur pga. Job og studie. Jeg er ligenu igang med at læse Hundehoved af Morten Ramsland. Den er rigtig god.
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Indlæg af Laeborg » 13. mar 2012 22:04

Jeg læser ikke helt vildt meget af lyst, men mest faglitteratur pga. mit studie, dog er jeg i øjeblikket igang med en bog, af egen fri vilje, som jeg læser lidt i på vej til og fra skole:
Billede
The Scuttling Gourmet - Af Alison Campbell

Indtil videre er den vældig interessant, hvis man interesserer sig for ernæring og tamrotter :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 14. mar 2012 10:49

Gunvor skrev:Jeg holder meget af at læse, men ofte bliver det faglitteratur pga. Job og studie. Jeg er ligenu igang med at læse Hundehoved af Morten Ramsland. Den er rigtig god.
læser også mest fagliteratur pga. studie og interesse. men læser fagliteratur når jeg lige kan passe det ind, hvilket efterhånden er blevet til togture og fritimer  :D

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 14. mar 2012 11:01

Lige for tiden er jeg igang med at læse Desperation af Stephen King
Stephen King er en af mine yndlingsforfattere, de bøger jeg har læst af ham indtil videre har været gysere med et strejf af det overnaturlige hvilket jeg synes giver det en enormt spændende drejning.

Jeg har tidligere læst hans bog Rose Madder
Den handler om en kvinde, som lever i et voldsramt ægteskab, hendes mand er meget voldelig, og har flere gange fået hende indlagt på hospitalet, samtidig er manden politibetjent, så hun stoler ikke på politiet.
En dag får en enkelt bloddråbe på lagnet hende til at tage beslutningen om at stikke af fra manden. hun tager mandens hævekort for at få lidt penge til turen, men smider den hurtigt efter ud, desværre bliver kortet samlet op af en som prøver at udnytte det og også har set hende, og han ender hos politiet i hænderne på kvindens mand.
Kvinden flygter til en storby, hvor hun får hjælp til at komme på et hjem for voldsramte kvinder, og får et job på et hotel.
En dag vil hun sælge sin forlovelsesring til en pantelåner for at få penge, men ringen viser sig at være med en falsk sten, hun får den dog byttet med et billede som fanger hendes blik. Hos pantelåneren møder hun en ung fyr som er ejerens søn, samt en ældre mand som senere tilbyder hende et job med at indlæse lydbøger.
men hendes mand indleder en morderisk jagt på hende, og myrder folkene på sin vej. Og billedet fra pantelåneren viser sig at blive hendes redning, for det er ikke et helt almindeligt billede.

Synes det er en god bog, havde svært ved at lægge den fra mig. og på en måde mindede den mig om noget jeg selv havde været igennem, hvis man fjernede delen med volden og forfølgelsen. Men at være i et forhold hvor man egentlig ikke har det godt, og en dag vågner op og slipper væk fra det hele, og man må kæmpe sig til et nyt og bedre liv

Besvar