2 hammi spørgsmål :)

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Lunte
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. okt 2011 18:19

2 hammi spørgsmål :)

Indlæg af Lunte » 15. mar 2012 15:00

Hej allesammen :)

Har lige 2 spørgsmål jeg håber i vil svare på :oops:

Hvor tit sker det, at man kan risikere at få købt en hammi (fra opdrætter), og den så blir aggressiv, sky, dominant og i den stil?

Og så vil jeg gerne høre hvad i laver med jeres hamstere? :D

Er den/de bare kigge-på dyr, eller har i den/dem ude dagligt og nusse og løbe på dit skød eller i de derløbebolde? :)

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 15. mar 2012 15:34

puha kommer meget an på opdrætteren om opdrætteren er gået op i at forældrenes temperament er iorden og hvor meget der er gjort for at gøre dem tamme

ved ikke hvad mine helt er bruger en del tid på at sidde og snakke til dem og have hånden inde ved dem. men har dem ikke så meget ude, for at have god tid til dem alle
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 16. mar 2012 07:37

Hvis hamsteren ikke er aggressiv, når du køber den, bliver den det nok heller ikke, når du har fået den med hjem - så skal den i hvert fald have en meget hård tur.

Hamsteren kan derimod godt blive lidt sky til at starte med. Den bliver sat i nye omgivelser med nye lyde og lugte, og den skal finde ud af at dens nye bur nu er dens hjem og at den godt kan være tryg der. Der er stor forskel på hvordan hamsterne reagerer på det skift.

Jeg har mest bare mine oppe i hænderne, men jeg har også en del hamstere... og de kan også være sjove at se på.

LarsWS
Indlæg: 112
Tilmeldt: 10. okt 2011 13:56

Indlæg af LarsWS » 16. mar 2012 15:20

Generelt synes jeg at der skal en hel del til, for at en hamster bliver decideret aggressiv. Jeg har ikke oplevet det med en guldhamster endnu. Jeg tror den er nødt til at have ondt eller have slået sig, før den vil opføre sig sådan. Jeg har også observeret et par stykker være moderat smågnavne, hvis man vækker dem på en upassende måde ved at prikke til dem osv.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 16. mar 2012 16:05

Som svar på det første spørgsmål, så tror jeg ikke der er nogen opdrætter der sælger en hamster som har vist tegn på at være aggressiv, sky eller dominant.
Men jeg tror der er forskel på hvordan en hamster reagere på at flytte til et nyt hjem. Da vi fik vores to første hamstre købte vi dem fra en opdrætter i københavn, så vi havde en lang transport med dem, da vi kom hjem var den ene hamster stille og rolig og tam efter to uger, men den anden startede med at hvæse da den skulle i sit bur, og det tog 1,5 måned før den holdt op med at angribe min hånd og hvæse, efter 3 månder var den tam  :D  
Så jeg tror det sker at en hamster fra en opdrætter kan blive aggressiv, sky eller dominant, men som i vores situation tror jeg det er noget der sker fordi den reagere negativt på at få et nyt hjem eller bliver transporteret til det nye hjem, men jeg mener ikke det er opdrætterns skyld, man kan jo ikke vide hvordan hamsteren vil reagere på en flytning.
Hvis den reagere negativt er det bare vigtigt at have tålmodighed og tro på man finder den dejlige hamster inde bag ved dens frygt for en.

Som svar på dit andet spørgsmål, så leger og kæler vi med dem, hver hamster bliver min. taget op hver anden dag. Vi sætter dem også nogle gange i løbegård eller løbebold  :D
Senest rettet af mosegaardmortensen89 16. mar 2012 21:55, rettet i alt 1 gang.

Gunvor
Indlæg: 269
Tilmeldt: 30. jan 2012 11:24

Indlæg af Gunvor » 16. mar 2012 17:21

Jeg synes, det er gode svar, der er givet til dit første spørgsmål, så det vil jeg ikke skrive om.
Jeg vil fortælle, hvad vi laver med vires Guldklumper.
Vi tager dem op og sidder med dem. Som regel sidder de stille og nyder at blive nusset og talt til, men så vil de gerne opleve. Vi lader dem løbe rundt i sofaen og nogle gange kravler de op og ned af vores arme. Vi har en hamsterkugle som de kan løbe i, men man skal lige tænke over om der er fodkoldt, for det er jo ikke godt for de små. Vi synes, det er hyggeligt at lave legetøj til dem fx af køkken- og toiletruller. Vi har også tænkt på, at det kunne være sjovt at lave en labyrint eller forhindringsbane til dem.
Nogle gange synes jeg det er hyggeligt bare at betragte dem og deres aktiviteter. Vores hamstere bor i akvarier så det er let at følge med i det de foretager sig. For nyligt har vores tre børn tegnet baggrunde til akvarierne. De små fylder rigtigt meget i vores hverdag.
Håber du kunne bruge mit svar :-)
Med venlig hilsen

Gunvor


http://hamstervejen.weebly.com

Besvar