Håndtering?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Mariakiil
Indlæg: 26
Tilmeldt: 12. aug 2012 20:41

Håndtering?

Indlæg af Mariakiil » 15. aug 2012 00:22

Hvordan håndtere i jeres guld hammier? Tager i dem bare ud eller er det kun på hamsterens initiativ? Hvor ofte håndtere i dem, er det hver dag eller? Håndtere i dem kun i buret eller har i dem også ude at rende, f.eks på sofaen?

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 15. aug 2012 00:30

Ja jeg lokker som regel mine hen til mig og så tager jeg dem ud.
Om dagen fjerner jeg deres hus, vækker dem og tager dem ud (hvis der er nogen på besøg der gerne vil se dem)
Mit mål er at håndtere dem hver dag. Nogle dage bliver det flere gange, andre dage kun en hurtigt tur for lige at tjekke om de er okay. Og jeg har dem ofte ude på sofaen at rende sammen med mig, det synes de er meget hyggeligt. Et par gange om ugen er de også i løbekuglen et smut
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Indlæg af Lotte » 15. aug 2012 15:42

Min ene han, Hannibal, kommer ud af huset og tigger, og han får så lov til at løbe på gulvet ca. 2-3 timer, indtil han selv vil hjem igen. Min anden han, Futte, er altså lidt mere doven. Han vågner godt nok, men han kan aldrig rigtigt bestemme sig for, om han vil op. Han kommer dog op på gulvet i ca. 20-30 min. gerne længere, hvis han vil, men som regel lægger han sig til at sove. Og han er altså lidt yngre end Hannibal. Men jeg lader dem selv stå op, når de er klar, jeg vækker dem ikke i løbet af dagen. Men det er vist meget forskelligt, hvad folk gør. Og mine hamstere er oppe på gulvet hver dag.

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 16. aug 2012 05:09

Indtil de er 4 mdr. har vi dem ude dagligt i ca. ti minutter, kun for at gøre dem håndvante.

Men ellers er det nok nærmere en gang hver uge eller hver anden, da de jo ikke er kæledyr som sådan. Vi har dem oftest ude, når vi skal gøre rent hos dem, vise dem frem, veje dem eller hvis de lige frem sidder og tigger om at komme ud (hvilket de er gode til, hvis de opdager at vi er i nærheden af buret).

Men igen, de er jo ikke dyr der har brug for opmærksomhed. Vores guldhamstere har masser af plads og legetøj/gnavemateriale i deres bure. Jeg nyder at kunne sidde og kigge på dem i stedet for at have dem ude.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Mariakiil
Indlæg: 26
Tilmeldt: 12. aug 2012 20:41

Indlæg af Mariakiil » 16. aug 2012 16:11

Simse skrev:Indtil de er 4 mdr. har vi dem ude dagligt i ca. ti minutter, kun for at gøre dem håndvante.

Men ellers er det nok nærmere en gang hver uge eller hver anden, da de jo ikke er kæledyr som sådan. Vi har dem oftest ude, når vi skal gøre rent hos dem, vise dem frem, veje dem eller hvis de lige frem sidder og tigger om at komme ud (hvilket de er gode til, hvis de opdager at vi er i nærheden af buret).

Men igen, de er jo ikke dyr der har brug for opmærksomhed. Vores guldhamstere har masser af plads og legetøj/gnavemateriale i deres bure. Jeg nyder at kunne sidde og kigge på dem i stedet for at have dem ude.
Og de forbliver håndvandte selvom de er sparsomme med håndtering efter de 4 mdr. eller? :) Jeg spørger bare af ren nysgerrighed :)

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 16. aug 2012 16:22

ja, næsten altid - nogle gange skal de lige "mindes om" at man kravler op på hånden...

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 16. aug 2012 16:42

Ja det er jo individuelt, men generelt ja.

Jeg lader dem altid snuse til min hånd når jeg fodre, så de ikke glemmer min lugt. :-)
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Maiken
Indlæg: 56
Tilmeldt: 31. maj 2012 09:13

Indlæg af Maiken » 17. aug 2012 12:26

Jeg har min ude cirka hver dag. Det er lidt forskelligt hvor lang tid, for nogle gange vil han bare ind igen  :)

Besvar