Så har jeg også prøvet en hamster der er brudt ud

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Så har jeg også prøvet en hamster der er brudt ud

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 28. okt 2012 15:10

Som overskriften lyder så har jeg også prøvet at en hamster er brudt ud nu.

I nat hørte jeg en der gnavede meget og gik ind og kiggede i alle buerne, men kunne ikke se noget, så tænkte ikke videre over det.

Her til morgen sætter min mand, Lars, sig i lænestolen for at se lidt fjernsyn. Hen over gulvet kommer vores guldhamster Togo så gående hen over gulvet som om det var helt naturligt. Lars får et chok og skynder sig at samle hende op og kalder på mig. Jeg kommer styrtende og tror hun er syg når han sådan råber. Vi sætter hende i vores ekstra bur, og tjekker hvordan hun er sluppet ud. Vi ser det ret hurtigt. Hun har gnavet sig ud af buret. Vi fatter ikke hun kan komme igennem så lille et hul som hun har gnavet (Hun er en stor hamster på 166 gram). Jeg har vedhæftet billeder nedenunder af hulet. Kanterne i hulet er lidt skarpe så vi tjekker hende for skader fra hulet eller springet fra den hylde hun står på (Hendes bur står 1,5 meter over jorden). Heldigvis er der ingenting galt med hende, og hun spiser, løber, sover og drikker som hun plejer så vi er sluppet billigt. Hun har nok synes det var sjovt at blive fritgående, men vi håber ikke hun flygter igen.

Der har gået 6 ud af vores 7 hamstere i det bur i en eller anden periode, men hun er den første der har kunnet bryde ud af det. Nu må vi finde ud af om vi kan rede buret eller hvad vi gør.

Det var lidt en sjov måde at vågne på, men en fritgående hamster som kommer gående som om hun ejede det hele  :lol:
Vedhæftede filer
delagt Togo bur (1).jpg
delagt Togo bur (1).jpg (39.2 KiB) Vist 3114 gange
delagt Togo bur (3).jpg
delagt Togo bur (3).jpg (67.02 KiB) Vist 3114 gange
delagt Togo bur (4).jpg
delagt Togo bur (4).jpg (68.9 KiB) Vist 3114 gange
delagt Togo bur (5).jpg
delagt Togo bur (5).jpg (63.34 KiB) Vist 3114 gange
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

KittyMis
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. aug 2012 03:11

Indlæg af KittyMis » 28. okt 2012 19:10

Heldigt der ikke skete noget med hende, mens hun var på opdagelse.
Hvis sådan noget havde været sket herhjemme, så havde hammien ikke overlevet (har kat)!

Igennem årene har jeg haft en del hammier, guld som dværge, hvor ingen er stukket af. Dog er jeg bekymret for at Teddy (guld) stikker af, da han virker som "typen".
De eneste gnavere jeg har prøvet at få gnavet et bur i stykker af, er ørkenrotter. Dér kom der godt nok også stres på fra min side, hvad angik at finde et nyt hurtigt (havde to katte på det tidspunkt). Heldigvis faldt jeg over et akvarie på dba, som kostede mig små 100/150,- (kan ikke huske det præcist :oops: ). Til den pris var det altså et røverkøb, da det var 100*50*50. Et virkelig drømmehjem for de to basser (far og søn) :mrgreen:

Jeg vil råde dig til at finde et akvarie til damen, eller et decideret gnaverterrarie, da et almindeligt terrarie giver mulighed for at gnave i listen som holder lågerne (taler uheldigvis af erfaring, suk)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 28. okt 2012 21:14

Inden for den næste måned håber jeg vi skal i gang med at bygge skabsbur, også håber jeg ikke hun gnaver sig igennem den selvom jeg ved det er lykkes for Christinas (Chlins hamstere).

Lige nu er hun kommet i terarie som er for lille, men holder hende inde.

Men hvis ikke skabsbure dur, så må jeg vist også købe akvarie for plastbure duer ikke til hende, min lille udbryder  :lol:

Puha jeg kan godt forstå du er bange for de bryder ud når du har kat. Jeg kan kun tåle hamstere så der er ingen andre dyr end hamsterne. Jeg er kun bange for de slår sig i faldet, gnaver i ledninger eller finder et hul.

Ja, jeg har læst om dit gnaveriproblem, eller rettere din hamsters. Jeg håber det løser sig så du kan få nattesøvn  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Indlæg af Freja » 28. okt 2012 21:18

Det er imponerende, at Togo har evnet at gnave hul i buret.....respekt! Godt, hun er uskadt, og så må I i tænkeboks for at finde en ny løsning. Har I overvejet et navneskift til Houdini?  :lol:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 28. okt 2012 21:24

Hehe.. Helt sikkert en mulighed med navneskift  :D

Men temaet fra opdrætter var afrikanske navne, men jeg tror hendes alias skal være Houdini. Den skøre pige.

I aften løber hun fredeligt i sit hjul som om hun opføre sig som et pragt eksemplar og overbevise os om at hun ikke kan lave ulykker. Men vi ved hun er en bølle Houdini  :lol:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 29. okt 2012 00:26

Ja jeg har i al fald gjort mig nogle gode erfaringer omkring hvad man skal være opmærksom på når man bygger skabsbur og hvordan hamsteren alligevel kan komme ud  :shock:
Men vil sige at det nu er ved at være et par måneder siden der er en der er brudt ud - at Etta kom rendende i dag skyldtes udelukkende at jeg ikke havde fået lukket lågen helt til  :roll:
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Besvar