Det kan gøre mig gal

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
HamsterPigen

Det kan gøre mig gal

Indlæg af HamsterPigen » 4. nov 2012 19:41

Hej! syndtes ikke at finde et andet sted dette høre hjemme..
Men er der andre end mig der kan blive gale over at folk på f.k.s DBA opdrætter dværghamster uden at vide at der er forskellige arter ? at de bare opdrætter dem under navnet "dværghamster" eller "Sibirisk dværghamster" og sælger dem for ca 300,- og laver en "købs-kontrakt" så det hele pynter på det ? Det kan gære mig SÅ vred  :?

Undskyld mit "sure opstød" men det kan bare sådan gå mig på, kan DHF ikke gøre noget ved det ? oplyse noget mere om det,at der skal stamtavle på før det er en rigtig opdrætter.

Undskyld!  :?

PS: nogen der ved om der er en lov om bur størrelse ?  :shock:
var ude ved min lokale dyr handler (kun meeeeget få ting) men hun havde i vinduet et bur på ca 20x30x25 cm med en skål i til 300,- det er syndt for en hamster at være i den, der er knapt nok plads til hjul. (det er ikke en af dem der kan kobles sammen)
Senest rettet af HamsterPigen 5. nov 2012 14:37, rettet i alt 2 gange.

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 4. nov 2012 19:57

Hmm jo det er rigtig ærgeligt. Tror desværre ikke man kan gøre så super meget ved det. Jeg synes det er forfærdeligt hvor mange der køber en hamster og sælger den igen inden for få måneder på grund af "mistet interesse" stakkels stakkels hamstere at folk køber dem uden at sætte sig ind i det først:/
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 4. nov 2012 20:05

Luna skrev:Hmm jo det er rigtig ærgeligt. Tror desværre ikke man kan gøre så super meget ved det. Jeg synes det er forfærdeligt hvor mange der køber en hamster og sælger den igen inden for få måneder på grund af "mistet interesse" stakkels stakkels hamstere at folk køber dem uden at sætte sig ind i det først:/
kan ikke være mere enig.  :(

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Indlæg af darkangel87 » 4. nov 2012 21:01

Desværre er der ikke meget vi kan gøre, andet end fortsætte kampen for at udbrede viden.

Du skal lige huske folk tror jo nemlig det bare er forskellige racer, når det faktisk er forskellige arter, men mange kender ikke til forskellen mellem de to begreber, og mange tænker at de ligner hinanden så er de samme art.

jeg ærger mig også konstant over det, men vi må bare blive ved med at udbrede vores viden og håbe på det bedste.

Der er ikke nogen lov om minimum på bure, hvilket gør at de fleste dyrehandlere sælger bure som er uegnede til dyr
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 4. nov 2012 21:13

Det er rigtig træls, og jeg bliver selv rigtig ked af det og træt af det. Men det giver mig lyst til at fortsætte kampen om at udbrede viden om hybrider. Det der gør mig endnu mere gal er når nogen sælger hamstere under navnet Campbells og vinterhvide når det er hybrider
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 5. nov 2012 06:03

Det hedder arter og ikke racer  :wink:  men er enig med dig.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 5. nov 2012 14:37

Dejligt jeg ikke er den eneste, men kan man være bekendt at informere personen der inde ?

Besvar