Om mus

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
chajep2012

Om mus

Indlæg af chajep2012 » 15. nov 2012 00:16

Hej alle sammen  
Jeg er ny herinde, så jeg vil vide alt omkring om mus. Da mine forældre fortalt mig, at jeg har haft mus sidste jeg var omkring 6-7 år de 2 var han og hun hvide med røde øjne
de hedder Mette og Mads. Sjovt nok at jeg ikke kan huske det. Jeg kan ikke huske hvordan man røre ved en mus. Jeg har selv dværghamster men kunne tænke mig vide omkring mus.
Hvordan er mus sådan ? er det bedst køb mus hos privat ejer så gør den mere tam end hos dyrhandler ? eller hvad mus få til foder ? hvor store buret skal mus være ?
Hvor længe mus lever ? Håber gerne høre fra jer der ved alt om mus. Mange hilsen fra chajep2012

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 15. nov 2012 06:11

Mus er nemme at håndtere, men jeg vil anbefale dig at få dem fra en privat opdrætter - både pga. de er vant til håndtering men også pga. de oftere har et sundere helbred.

Mus bliver 1-2 år gamle, og angående buret er det jo en smagssag. Jeg havde en større flok i et akvarie på 100*40*40 + enkle hanner i almindelige hamsterbure. Men vær obs. på tremmeafstanden.  :)
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

chajep2012

Indlæg af chajep2012 » 15. nov 2012 12:53

Simse skrev:Mus er nemme at håndtere, men jeg vil anbefale dig at få dem fra en privat opdrætter - både pga. de er vant til håndtering men også pga. de oftere har et sundere helbred.

Mus bliver 1-2 år gamle, og angående buret er det jo en smagssag. Jeg havde en større flok i et akvarie på 100*40*40 + enkle hanner i almindelige hamsterbure. Men vær obs. på tremmeafstanden.  :)
Tak for svaret
Men er det ligemeget om han og hun begge er lige så tam hvis man købe hos en privat f.eks ? og hvordan foder skal være ?

Besvar