Hamster

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
nann6239
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12. nov 2012 16:02

Hamster

Indlæg af nann6239 » 20. nov 2012 17:19

Hejsa alle  :tunge: glade der ude, håber i vil hjælpe!

Jeg har en hamster som jeg har haft fra den 16 Nov han er omkring 8 uger og jeg vil meget gerne lære ham ikke og være bange for mig det går okay, men har i nogle fif så vil jeg meget gerne høre fra jer :wave2:

--------------------------
Kh NANNA

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Indlæg af Freja » 21. nov 2012 09:59

Hej.
Du må nok skrive lidt mere, for at vi kan hjælpe dig. Hvordan tager du ham op, og på hvilken tid af dagen? Hvilken type hamster er det?

I starten er det ekstra vigtigt at respektere, at din hamster har behov for at sove om dagen. Hvis du vækker ham, kan han godt blive gnaven eller bange. Vores tre dværghamstere er langsomt vænnet til, at de godt kan vækkes om eftermiddagen med godbidder og kæl.

Ellers er nøgleordene godbidder og tålmodighed. Læg mærke til, hvilke ting i foderblandingen, han bedst kan lide. Sorter dem fra, inden du lægger maden i hans skål. Så kan du bruge hans favoritter til at lokke ham med, så han efterhånden vil forbinde din hånd med noget dejligt.
Måske er han vild med solsikkekerner? Græskarkerner? Tørret banan? Frisk rucola? Friske, grønne bønner? Broccoli? Det er livretterne her i huset.

Man kan vænne en hamster til meget. Én af vores går selv op på hånden. En anden står stille, når hånden kommer ned i buret - han venter på at blive samlet op, som man ville tage en kartoffel fra et køkkenbord....

Brug tid på at observere ham, prøv dig lidt frem og se, hvad der fungerer bedst og lav så nogle rutiner, så tingene foregår nogenlunde på samme måde hver gang - det giver den lille fyr tryghed. Og husk, at det ikke er din lille hamsters behov at vandre fra hånd til hånd hos alle dine veninder lige nu, hvor I to er ved at lære hinanden at kende  :wink:  Det skal nok komme senere.

Mange hilsener

Freja og co.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 21. nov 2012 14:09

Hej, som Freja skriver skal vi have lidt mere at vide for at hjælpe! :D
Men min Lilly var næsten tam da jeg fik hende (dyrehandel) og hun bliver håndteret vær dag her. Men hun løber rundt som en skolden skid når jeg tager hende op  :lol:

Så kan dsv ikke hjælpe andet end at sige at tålmodighed kan kun være dte bedste, når man har med dyr at gøre  :)

nann6239
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12. nov 2012 16:02

Indlæg af nann6239 » 21. nov 2012 22:38

Hejsa
I må undskylde hvis jeg ikke har forklaret mig godt nok. :D
Men tak for svarene :D
Har dog et spørgsmål mere: hvad kan jeg gøre for at han ikke bider i tremme-lågen oppe øverst i buret om natten, det er han nemlig ret slem til.
Har prøvet og puste på ham men da han bliver så bange for når jeg puster på ham er jeg holdt op :)  
Min mor kom lige med et forslag: og hinge sådan nogle gnaver stænger fast oppe o tremerne?

Beskrivelse af buret:
Bund, trappe så han kan gå op på en andet plade og derfra nå den øverste tremme låge.
Buret er lavet af plastik :D  

Håber i vil hjælpe mig :D

Kh Viggo og Nanna

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Indlæg af Alphas » 22. nov 2012 10:04

Mht. til gnaverstængerne, synes jeg ikke det er en god idé.
De ting man køber hos dyrhandlere der har med  salt- og mineralsten mv. at gøre, er ikke godt for hamstre.

Har ikke styr på hvor vidt stænger er skadelige, men jeg jeg holder mig fra en slags.

Sørg for den at han har masser af underholdning i buret - legetøj i form af ting, som han kan klatre på, toiletpapirsruller, som han kan gnave i, eller noget helt andet i det format :)
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

nann6239
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12. nov 2012 16:02

Indlæg af nann6239 » 22. nov 2012 10:57

Nå øv jeg syntes ellers det var en god idé, det er de der snack stænger jeg vil hænge op. :D
Jeg har bestilt en klikker, kan man vende ham til at den betyder noget bestemt fx ned eller ligende? :?  :wheel:

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 22. nov 2012 14:00

Hej! min hamster er også en tremme bider. Du kan dsv sjældent gøre noget ved det andet end at skaffe noget som et akvarie uden mulighed for at nå låget. Lad vær med at puste på staklen, hamster hader det.  :wink:

Personligt har jeg ikke noget imod gnavestænger. Har selv 2. Men Lilly bruger dem bare som en vej OP til tremmerne  :lol:

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 22. nov 2012 14:18

har du et hjul til din hammie? Og er det stort nok til den? Har haft held med mine tidligere hamstere til ikke at bide tremmer hvis de har haft et godt hjul
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

nann6239
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12. nov 2012 16:02

Indlæg af nann6239 » 22. nov 2012 15:35

Ja har et hjul men de er dsv for lille :cry:
Kender du et godt hjul?
Et som ikke knirker eller han kan få fødderne i klemme ! :D
Da jeg holdet meget af ham må i gerne komme med andre rigtig gode idéer. :hcool:  :heart:


-----------------------------------------------------
Mange pote hilsner fra Viggo :hgrin: og Nanna :cheer

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 23. nov 2012 08:52

Jeg er rigtig glad for hjul i træ, f.eks. dem fra Karlie wunderland. Jeg synes de er meget stille og hamsterne elsker dem :)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Besvar