Hvorfor ikke købe dyr fra dyrehandel (ikke for sarte sjæle)

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 9. jan 2013 19:51

Maria1997 skrev:
HamsterPigen skrev:Jeg er da selv ked af at jeg ikke tænkte mig om inden jeg fik Kenai i Plantorama Odense. Men han er en dejlig rolig og tam hamster fra den første dag, så regner med at han  har lidt anden bagrund ?

Men da vi var der inde var der 2 cm savspåner og et enkelt hus (så knapt Kenai og broren kunne være der. Undrede mig så efterfølgende også vor mad/vand var  :?
Jeg fortryder det også lidt selv, men Hannibal er helt utrolig tam (ingen overdrivelse). Burene synes jeg faktisk var godt indrettet, det minder meget om et "natur bur".
Da jeg var der var det bare et bur men et hus og 2 hamster...  :?

ZenZen
Indlæg: 551
Tilmeldt: 19. apr 2008 16:23

Indlæg af ZenZen » 11. jan 2013 16:31

Ja det er trist. Det kommer desværre slet ikke bag på mig. :(

Mennesker er total ligeglade med dyrene så længe der bare er profit i det.

Det er helt forfærdeligt. Hvis I synes dét er slemt, så vil jeg foreslå at I aldrig, aldrig sætter jeres ben i en McDonalds eller Sunset o. lign.

Der foregår organiseret dyrplageri i meget stor stil. Bare tænk på at MD er den største indkøber af oksekød. De styrer hele markedet, og det er ikke på dyrenes præmisser. Det er simpelthen noget svineri.  :mad  :mad  :mad

Filmen FOOD INC. vil give et rigtig godt, omend barsk, indtryk af hvordan vores artsfæller mishandler og misbruger andre dyr. Og det blot for penge. :(

(Jeg har et link til filmen hvis nogen er interesseret.)

Besvar