Hvorfor ikke købe dyr fra dyrehandel (ikke for sarte sjæle)

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
HamsterPigen

Hvorfor ikke købe dyr fra dyrehandel (ikke for sarte sjæle)

Indlæg af HamsterPigen » 8. jan 2013 20:19

https://www.youtube.com/watch?v=ksCTvo5 ... ata_player

Dette er en person der går undercover hos en dyrehandel i U.S.A og fortæller om hvad levandøren udsætter dyrene for.  Prøv at gå til 00:28 for den værste del  :cry2:  
Vil næsten ikke engang træde ind i dyre afdelingen, efter at kende sandheden  :cry:

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 8. jan 2013 20:36

Øv :(

Lige ekstra info: GÅ IKKE DERIND HVIS DU IKKE HAR LYST TIL AT SE HAMSTERE BLIVE SLÅET IHJEL I EN POSE.

Den info kunne jeg godt lige have brugt. Stakkels, stakkels små hamstere :(
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Indlæg af Maria1997 » 8. jan 2013 21:04

Ejj hvor ondt  :cry:

Har der ikke også været noget omkring Petworld en gang, med henholdsvis "aflivning"?

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 8. jan 2013 21:27

Øv.. En trist video.

Jeg ville ønske dyr blev behandlet på en bedre måde
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Indlæg af chlin » 8. jan 2013 21:53

Puha hvor er det skrækkeligt at se, fik helt kvalme af at se de hamstere blive slået ihjel sådan!

Gad vide hvad der findes af sådan noget i Danmark?
Jeg har selv øjnene på en "dyrefabrik" i Vorbasse der masse-importerer hamstere fra Holland. Det giver deres hjemmeside mig i al fald indtryk af...

Jo der har været noget med Petworld omkring elendige dyreforhold! Jeg holder mig langt væk fra deres butikker...
Jeg kan ikke lige finde nogle artikler om det, måske andre kan?
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 9. jan 2013 07:12

Ja det er trist, folk ser kun pengende i dem  :(
Vil da ikke håbe at det er så slemt i danmark.

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 9. jan 2013 08:34

JA, det er super forfærdeligt! - Tilgengæld blev jeg overlykkelig da jeg sidst var i Plantorama med min Far! Dyrene plejer at gå i næsten tomme bure (uden lejetøj ect.) men nu havde alle bure en flying saucer <-- i passende størrelse og et til flere gemmesteder og huse, så de kan gemme sig og sove ordentligt. Det gjorde mig så glad at se at forholdene ændrer sig i den positive retninger mange steder i Danmark
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 9. jan 2013 09:17

Det er rigtig Petworld har aflivet hamstere på en forfærdelig måde.

Ved at smide dem levende i fryseren.

Artiklen er heller ikke for sarte sjæle og der er et klamt billede af en død hamster i fryseren

http://www.jv.dk/artikel/661882:Esbjerg ... e-i-fryser
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 9. jan 2013 09:20

Luna skrev:JA, det er super forfærdeligt! - Tilgengæld blev jeg overlykkelig da jeg sidst var i Plantorama med min Far! Dyrene plejer at gå i næsten tomme bure (uden lejetøj ect.) men nu havde alle bure en flying saucer <-- i passende størrelse og et til flere gemmesteder og huse, så de kan gemme sig og sove ordentligt. Det gjorde mig så glad at se at forholdene ændrer sig i den positive retninger mange steder i Danmark
jeg synes plantorama skifter RIGTIG meget i deres forhold til dyrene :(
For 4 år siden havde de RIGTIG gode forhold - fordi der var et par opdrættere heroppefra som gik og holdt dem i ørerne og satte krav til dem (de aflevere ikke-solgte unger der, så Plantorama gjorde jo hvad der blev sagt)

men da det stoppede så svingede det meget hvilke forhold dyrene har. Det hænger OFTE sammen med, hvis de får en ny vare ind i butikken, så smider de varen ind til dyrene - det er jo reklamestunt der vil noget!  
Det var det samme da carefresh gjorde sit indtog i DK - der gik MANGE dyr også lige pludselig på carefresh i dyrehandlerne, så kunderne kunne se det i brug og derfor købte det.
det er det samme med Flying Saucers - nu har de dem i butikken, så skal kunderne også se dem i brug, så de kan solgt nogle af dem! :)

fra Plantoramas side er det desværre ud fra et reklamemæssigt synspunkt - om en måned eller to når nyheden er faldet for FS derude, og de ikke gider gøre alle de FS rene hele tiden, så bliver de fjernet igen :(  fuldstændigt som altid, når de sætter nye varer ind til deres dyr - det er der lige til det skal gøres rent eller udskiftes fordi det går i stykker  :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 9. jan 2013 09:24

Ja, det er rigtigt nok. Men er dog stadig glad for at dyrene får lov at have det nu i hvert fald. Jeg har nemlig så ondt af de stakkels dyr, som ikke engang har andet end savsmuld i buret. Har efterhånden kommenteret det i en del dyrhandlere efterhånden, hvor de bare har sagt at de ikke vil putte noget ind til dem, for så kan folk ikke se dem, hvilket jo er rigtigt, men tilgengæld kan de få et langt mere stresset dyr med hjem :/
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 9. jan 2013 09:27

Efter at have set filmen forstår jeg pludselig hvorfor mange får stressede og bidske hamstere hjem, for flere dyrhandler får jo unger fra storavler i verden og de kan være kommet igennem noget lignende.

Jeg tror også jeg ville have dårlig temperament hvis jeg kom fra sådan et sted!
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Indlæg af Maria1997 » 9. jan 2013 15:37

Jeg kender et par stykker,som har fået hamstere (hybrider og guldhamstere) fra Petworld, det har været de mest arrige hamstere jeg nogen sinde har set.

Hannibal (min guldhamster) er købt i Agro-land i Vamdrup, der bruger de træpiller og spåner til dyrene, og de får levende melorme og Hamster Crispy, men de er ikke køns opdelt. Synes egentlig de lever nogenlunde der, udover de ikke er køns opdelt. Hannibal er meget eller ekstrem tam, så der bliver nok ikke "avlet" på dårlige linjer.

Er jeg den eneste som tænker, at hvis man køber noget i en dyrehandel, så støtter man den dårlige behandling af dyrene? Selvfølgelig kunne man også forbedre behandlingen af dyr, ved at købe i en dyrehandel?

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 9. jan 2013 16:49

Jeg er da selv ked af at jeg ikke tænkte mig om inden jeg fik Kenai i Plantorama Odense. Men han er en dejlig rolig og tam hamster fra den første dag, så regner med at han  har lidt anden bagrund ?

Men da vi var der inde var der 2 cm savspåner og et enkelt hus (så knapt Kenai og broren kunne være der. Undrede mig så efterfølgende også vor mad/vand var  :?

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Indlæg af milla.b » 9. jan 2013 17:14

ej stakkels, stakkels dyr! Det er helt forfærdeligt at de har disse forhold!!
Calobe's hamsteropdræt

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Indlæg af Maria1997 » 9. jan 2013 18:32

HamsterPigen skrev:Jeg er da selv ked af at jeg ikke tænkte mig om inden jeg fik Kenai i Plantorama Odense. Men han er en dejlig rolig og tam hamster fra den første dag, så regner med at han  har lidt anden bagrund ?

Men da vi var der inde var der 2 cm savspåner og et enkelt hus (så knapt Kenai og broren kunne være der. Undrede mig så efterfølgende også vor mad/vand var  :?
Jeg fortryder det også lidt selv, men Hannibal er helt utrolig tam (ingen overdrivelse). Burene synes jeg faktisk var godt indrettet, det minder meget om et "natur bur".

Besvar