Pigernes første "ferie" uden moar ;)

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Pigernes første "ferie" uden moar ;)

Indlæg af vonJul » 10. feb 2013 00:23

Ja det er meget sent her i det fynske, og jeg er lige stået op efter endnu en "middagslur" for at indhente alt det søvn jeg har mistet over de sidste tre dage ..

Jeg fik lige lyst til at fortælle om Flora og Faunas første "ferie" uden deres moar (aka. mig  :P ) hvor de blev kærligt passet af min rigtig gode ven Victor og hans kæreste Marie.

Jeg tog på RUS-tur med min nye klasse her i torsdags, så pigerne blev transporteret i deres nye faunakasser hjem til Victor og Marie, onsdag aften. Her satte jeg deres bur op med lidt ekstra snacks i form af lidt tørret æble i skiver, en hundekiks, lidt agurk og en sjat tørret gulerod + en godt fyldt madskål og frisk sandbad.
Derefter sørgede jeg for at de lige faldt til i deres bur igen før jeg tog afsted for at gøre det sidste klar til RUS-turen.

Jeg tror jeg er den værste hønemor, for allerede torsdag morgen (inden jeg tog i skole) skrev jeg til Marie for at høre om pigernes ve og vel, hvilket hun morede sig meget over. Det blev lige en daglig ting ;)

Marie og Victor ejer tre katte (Lille V, DeeDee og Ya-Hoo) som alle var meget interesseret i mine piger. Ya-Hoo brugte en hel dag på at ligge og kigge ind i buret, men turde ikke røre buret. DeeDee var meget nysgerrig og forsøgte at nå deres flettebold (som jeg putter snacks i), den lå på bunden af buret. Lille V måtte Marie flere gange smide væk fra buret den første dag, så det endte med at Flora og Fauna flyttede ud på det opvarmede badeværelse om natten, således Marie var sikker på at Lille V ikke forsøgte at æde dem ;)
Ud over det så var mine piger nogle engle i forhold til når de er herhjemme. De havde nøjes med at spurte rundt i buret og omrokere på det så det faldt i deres egen smag, hjulet var slet ikke blevet brugt.

Her lørdag aften hentede jeg så pigerne hjem igen, og det eneste der nok bekymre mig lidt er at Flora virker lidt mut og sover en hel del mere i forhold til hvad jeg er blevet vant til, men hun ser ikke syg ud, bare utroligt mut. Fauna er sit samme glade og hyperaktive jeg.. Og hjulet er taget i brug igen.. Faktisk så heftigt at Fauna konstant tager den 340 grader rundt og falder ud det sidste stykke (igen kan jeg bekymre mig om hamsterens ve og vel, men hun viser ingen tegn på at det rører hende, hun fortsætter bare igen i hjulet). Totalt mærkeligt hamster ;)

Jeg ville ønske jeg lige havde husket at tage nogle billeder af buret som jeg havde lavet til totalt forkælet rum inden jeg tog afsted på RUS, men det er lidt for sent, så i må nyde min lille fortælling :P

Jeg håber sådan at jeg kan tage mine babyer med mig når jeg skal i observationspraktik, men kan det ikke lade sig gøre, så har Marie heldigvis sagt at de godt kan passe dem igen ;)

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Indlæg af milla.b » 10. feb 2013 01:54

Godt at have venner der har lyst til det:)
Calobe's hamsteropdræt

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Indlæg af vonJul » 10. feb 2013 10:33

Ja jeg føler mig også bare en smule glad for at jeg kan komme til dem hvis det er :)
Det kan være svært at finde pasningsmuligheder når man er tilflytter og ikke rigtigt har noget netværk ;)
Senest rettet af vonJul 10. feb 2013 18:01, rettet i alt 1 gang.

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Indlæg af milla.b » 10. feb 2013 17:20

Ja det er svært
Calobe's hamsteropdræt

Besvar