Nu har jeg aldrig..

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Nu har jeg aldrig..

Indlæg af Alphas » 16. apr 2013 10:04

Hej folkens.
Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette henne, men jeg må lige ud med min frustration.
Hvad i al verden får - voksne - mennesker til at tage så LIDT ansvar i deres liv? Hvordan kan man være så ignorant?

Jeg kæmper videre, det her er simpelthen mod alle mine principper. Jeg beklager mit sprog derinde, men jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i hvordan man kan tænke og handle sådan.
Vedhæftede filer
hybrider.JPG
hybrider.JPG (38.11 KiB) Vist 3691 gange
Udklip.JPG
Udklip.JPG (86.88 KiB) Vist 3691 gange
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Nu har jeg aldrig..

Indlæg af Maria1997 » 16. apr 2013 10:47

Jeg synes at det er helt i orden, at du faktisk kører lidt på dem. De er umiddelbart lidt ligeglade med deres dyr, når de ikke kan se at det er dumt at avle på hybrider, når det kan fører til sygdomme, aggressivitet osv. Så længe de er søde og små, så er de tilfredse, skidt med sygdomme og aggressivitet. :evil: Og de oven i købet, synes det er helt okay at udrydde de to oprindelige arter :shock:
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Nu har jeg aldrig..

Indlæg af PiaH » 16. apr 2013 10:53

Jeg syntes det er fint du giver dem din mening på den måde, desværre hjælper det nok ikke, nogle mennesker burde bare ikke ha' dyr.
Fra mig og Zoo

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Nu har jeg aldrig..

Indlæg af Alphas » 16. apr 2013 11:08

Tak for opbakningen, folkens.
Jeg bliver simpelthen bare så indebrændt sur over sådanne mennesker, der hverken tager andres råd eller lærdom til sig. Der er intet galt i at købe en hybrid hos en dyrhandler når man er uvidende - jeg har selv stået i samme situation, fordi jeg den gang ikke vidste bedre. Det er bl.a. også grunden til at jeg går SÅ meget op i det nu. Man løj for mig, eller fortalte mig ting som ikke passede pga. egen uvidenhed, hvilke næsten førte til at jeg var endt i samme båd, med opdræt af hybrider.
Jeg er glad for at Heidi fra Nightangels opdræt dengang tog fat i mig, og fortalte mig at de dyr jeg havde på ingen måde var campbells.

De to hybrider vi havde dengang - en han og en hun - gik sammen, men der kom aldrig unger. Heldigvis, skulle man næsten sige. Det viste sig dog at det kom deraf, at Diva (hunnen) havde været steril fra fødslen. Dette fik vi at vide efter hun døde, og vi fik hende obduceret. Hun havde også pga. mislykkede gensammensætning fået misdannede urinveje, hvilke i sidste ende endte med en betændelse som slog hende ihjel. Det var ikke til at mærke i dagene op til hendes død.
I mellemtiden var de to hybrider blevet skilt ad, og kommet hjem til min mindste papsøster, som elsker hamstere lige så meget som jeg. Hun er 12 år og afsætter hele sin eftermiddag, hver dag efter skole, til at passe og nusse omkring hamsterne. Da Diva gik bort fra hun frygteligt ulykkelig, og ligeså var jeg selv, og Mads.
Vores hybrid Machoman lever dog stadig i bedste velgående hos min mindste papsøster.

Min ældste papsøster har også prøvet sig ad med hamsterhold, men hun måtte indse at hun ikke har interessen for det. Hun havde derfor Alphas Sarabi på prøve i nogle måneder, hvorefter Sarabi kom hjem til os igen i forgårs. Sarabi er af vores eget opdræt.

Ovennævnte ting, gør at jeg simpelthen ikke kan forstå hvorfor folk kan være så ignorante og ligeglade med ungernes helbred. Diva havde haft mange smerter i løbet af natten hvor hun døde, men var helt i orden da vi så til hende sidste gang om aftenen, inden vi gik i seng. Vi skal ikke have hybrider igen på noget tidspunkt, især fordi den ubærlige smerte man får efter at have mistet et dyr bliver endnu værre når man ved at dyret har haft dårlige levechancer på forhånd, i forhold til, hvis det havde været en artsren hamster.

Jeg er gad for at jeg fik de råd og den hjælp jeg fik af Heidi og Kenneth, og jeg kan ikke takke nok. Jeg har fået de skønneste 6 dyr som jeg nogensinde har ejet, og har fået en hamster-livsstil der siger spar to. Jeg kan på ingen måde forestille mig hvordan det ville være uden hamsterne og opdrættet i dag, fordi det er vokset til at blive en del af den jeg er i dag.
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

HamsterPigen

Re: Nu har jeg aldrig..

Indlæg af HamsterPigen » 16. apr 2013 12:27

Folk kan til tider være nogen idioter :mad (undskyld, men det er ****** rigtig)

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: Nu har jeg aldrig..

Indlæg af Maia » 16. apr 2013 12:37

Uanset hobby mv. vil der altid findes brådne kar.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Nu har jeg aldrig..

Indlæg af mjoller » 16. apr 2013 12:54

Det er trist at læse at nogle kan være så ligeglade med dyret, når man nu ved hvilke konsekvenser ens valg medfører :(
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Nu har jeg aldrig..

Indlæg af milla.b » 16. apr 2013 18:03

Ja det er vildt at hun bare 'siger dig lidt imod' når du fortæller konsekvenserne! Stakkels dyr og stakkels nye ejere!
Senest rettet af milla.b 16. apr 2013 18:05, rettet i alt 1 gang.
Calobe's hamsteropdræt

Besvar