Hils på min store passion

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Thanja
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2013 20:16

Hils på min store passion

Indlæg af Thanja » 4. jun 2013 16:20

Synes da lige at folk her inde skal se min store passion. Nemlig mine to skønne Leopardskildpadder Magna og Parvo.
Har haft dem et år når vi når til august. Fik dem af min mor og far , som selv har haft dem et års tid inden jeg overtog dem (plagede og plagede dem om at få dem :oops: )

Neden under kan I se et par billeder af dem
#1 er fra da min mor og far købte dem — De var så små vejede kun omkring 50g
#2 er den største af de 2 Magna (latinsk for stor) — Den vejer i dag 1600 g (ved ikke hvilket køn det er, men noget tyder på det er hunnen, da den er størst)
#3 er den mindste af de to Parvo (latinsk for lille) — Den vejer i dag 400 g (ved ikke hvilket køn det er, men noget tyder på det er hannen pga. størrelses forskellen )
skildpadderne.jpg
skildpadderne.jpg (142.72 KiB) Vist 5624 gange
Jeg holder utrolig meget af mine skildpadder.. De er så skønne.. De er dejlige, at de har fået lov til at bo i mit sofabord.. :Dbare rolig vi er en meget stille og rolig familie, så der er ikke meget rend omkring bordet så de er ikke stresset og lever i bedste velgående. :)
/ Thanja
Ejer af 2 stk. landskildpadder (Magna og Parvo).
Og og Nu med hele 4 små Robo'er; - Shino, Anbu og Suzu (hunner)
+ mit nyeste medlem af familien Sitka-Denahi (han)

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Hils på min store passion

Indlæg af vonJul » 4. jun 2013 16:39

Håhå hvor er de seje!
Jeg har også engang villet have skildpadder, men måtte ikke, og nu har jeg slet ikke plads til det xD

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Hils på min store passion

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 4. jun 2013 17:30

Hvor ser de søde ud :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

iben75
Indlæg: 181
Tilmeldt: 8. apr 2013 12:32

Re: Hils på min store passion

Indlæg af iben75 » 4. jun 2013 19:49

Spændende dyr :D

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Hils på min store passion

Indlæg af Lotte » 5. jun 2013 08:11

Der er altså et eller andet over skildpadder. Synes også, de er fascinerende. Og hvor fedt, at I kan have dem i sofabordet. og så kan man jo altid hygge sig med at se på dem, når man alligevel sidder i sofaen. :D
Virkelig en god ide.

Thanja
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2013 20:16

Re: Hils på min store passion

Indlæg af Thanja » 6. jun 2013 21:36

Tak skal I ha alle sammen :)

Ja det er et utroligt spændende dyr og jeg er meget fascineret af dem og engang når tid med større hus (eller bondegård) og såen, så skal jeg klart ha flere af dem.. og kunne godt tænke mig at blive opdrætter også engang..

Mht mit sofabord, når det er blevet indrette flot så skal jeg tage billeder af det så folk kan se hvad der menes med at de bor i mit bord ;) :D
/ Thanja
Ejer af 2 stk. landskildpadder (Magna og Parvo).
Og og Nu med hele 4 små Robo'er; - Shino, Anbu og Suzu (hunner)
+ mit nyeste medlem af familien Sitka-Denahi (han)

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: Hils på min store passion

Indlæg af chlin » 6. jun 2013 22:11

Thanja skrev:Tak skal I ha alle sammen :)

Ja det er et utroligt spændende dyr og jeg er meget fascineret af dem og engang når tid med større hus (eller bondegård) og såen, så skal jeg klart ha flere af dem.. og kunne godt tænke mig at blive opdrætter også engang..

Mht mit sofabord, når det er blevet indrette flot så skal jeg tage billeder af det så folk kan se hvad der menes med at de bor i mit bord ;) :D
Ja jeg er i al fald meget nysgerrig for at se hvordan de kan bo i et sofabord????
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hils på min store passion

Indlæg af Luna » 7. jun 2013 12:24

chlin skrev:
Thanja skrev:Tak skal I ha alle sammen :)

Ja det er et utroligt spændende dyr og jeg er meget fascineret af dem og engang når tid med større hus (eller bondegård) og såen, så skal jeg klart ha flere af dem.. og kunne godt tænke mig at blive opdrætter også engang..

Mht mit sofabord, når det er blevet indrette flot så skal jeg tage billeder af det så folk kan se hvad der menes med at de bor i mit bord ;) :D
Ja jeg er i al fald meget nysgerrig for at se hvordan de kan bo i et sofabord????
Samme her:-D
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Thanja
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2013 20:16

Sådan bor Parvo og Magna

Indlæg af Thanja » 8. jun 2013 09:33

Har fundet nogle af de gamle billeder af mit sofabord / terrarie

Terrariet er lidt idéforladt, men når tid (og penge) kommer skal den "indrettes" ordentlig.. :)

Men indtil videre må I "nøjes" med de her billeder :P

Billede
Sådan så det ud før vi kom fyld i.. Vi har sat kabelskinner i for ikke at skildpadderne skulle komme op og "slås" med ledningerne til varme og UV lamperne.. :)

Billede
Her er der så kommet fyld i.. Flis stykker (støvfri). Har desuden sat en omgang gaffa-tape rundt i kanten uden på for ikke at skildpadderne skal blive forskrækket når folk kommer forbi..Billedet er en anelse mørkt, men det kan stadig give en idé om hvordan det virker..

Billede
Lige et billede mere med fyld og uden skildpadder. :) Der er lavet lufthuller i 2 af siderne for at de kan få luft og for ikke at der skal dannes kondens osv. Vi har desuden sat et par temperature målere ind, så vi kan holde øje med hvor varmt der er. Den ene sidder ved varmelampen (det varme hjørne) mens den anden sidder i modsatte hjørne (det "kolde" hjørne)

Billede
Så kom Parvo og Magna ned i deres hjem... De roder meget rundt i deres hø-hule, Her er Magna ved at lede efter mad rundt i bundlaget :)

Billede
Her har de lige fået frisk mad, for sommeren er kommet og der er masser af ukrudt (gratis mad ;) ) I det ene hjørne har de også et "badekar", her kravler de op og drikker vandet og leger også til tider ved at lave bobler i det :D - Stenene er så Parvo kan komme op i det, da den ellers har svært ved det og ofte ville "hænge" på kanten uden at kunne komme frem eller tilbage..

Så nu håber jeg at jeg har stillet jeres nysgerrighed ;) :D
/ Thanja
Ejer af 2 stk. landskildpadder (Magna og Parvo).
Og og Nu med hele 4 små Robo'er; - Shino, Anbu og Suzu (hunner)
+ mit nyeste medlem af familien Sitka-Denahi (han)

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Hils på min store passion

Indlæg af Maria1997 » 8. jun 2013 09:59

Det ser virkelig smart ud :shock: En virkelig god ide :)
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Hils på min store passion

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 8. jun 2013 10:10

Jeg synes det ser rigtig godt ud og godt fundet på :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

HamsterPigen

Re: Hils på min store passion

Indlæg af HamsterPigen » 11. jun 2013 16:28

Smart! mon ikke også ideen det kan bruges til hamster ? :D

Thanja
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2013 20:16

Re: Hils på min store passion

Indlæg af Thanja » 11. jun 2013 19:26

Maria1997 skrev:Det ser virkelig smart ud :shock: En virkelig god ide :)
  • Mange tak :)
mosegaardmortensen89 skrev:Jeg synes det ser rigtig godt ud og godt fundet på :D
  • Ja det tog sin tid at finde frem til den helt rigtige måde at gøre det på og tak :)
HamsterPigen skrev:Smart! mon ikke også ideen det kan bruges til hamster ? :D
  • Tak :) Ved ikke nok om det til at svare på om det mon ville være smart.. så derfor ville jeg ikke turde at bruge det til hamstere eller foreslå folk det.. Det må nogle af eksperten kunne svare på tænker jeg.. :)
/ Thanja
Ejer af 2 stk. landskildpadder (Magna og Parvo).
Og og Nu med hele 4 små Robo'er; - Shino, Anbu og Suzu (hunner)
+ mit nyeste medlem af familien Sitka-Denahi (han)

Besvar