Ansøge om opdrætternavn

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Ansøge om opdrætternavn

Indlæg af vonJul » 7. aug 2013 18:09

Hey alle!
Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette, så det røg herunder andet/nye kategorier..

Jeg har længe (siden februar 2013) gået og leget med tanken om at prøve at registrere et opdrætternavn, og har faktisk tænkt endnu mere over det siden jeg fik tilføjet min lille syrer til min lille flok hamstere.
Jeg kunne godt tænke mig at påbegynde noget avl når jeg kommer tilbage fra min praktik i Esbjerg her i Januar, men rent principmæssigt vil jeg ikke avle uden at have opdrætternavn. Om igen er jeg lidt nervøs for at søge opdrætternavn da jeg ikke kan regne ud med sikkerhed om jeg bare vil få et afslag (hader at ikke vide noget med sikkerhed)..

Er der nogen der kan fortælle lidt om hvordan og hvorledes det gik dem da de søgte opdrætternavn, og evt. be- eller afkræfte hvor "svært" det er ?

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Re: Ansøge om opdrætternavn

Indlæg af Laeborg » 7. aug 2013 18:31

Jeg ved ikke om jeg vil sige at det er svært, men det handler om at være seriøs omkring det.
Det er altså en vurdering af ens seriøsitet, om man er interesseret i foreningen og om man nogensinde benytter sig af forummet.

Da jeg blev godkendt (august 2011) havde jeg ikke haft nogle kuld på forhånd , og jeg skrev bare lidt her på forum :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Ansøge om opdrætternavn

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 7. aug 2013 21:00

Da jeg blev godkendt var jeg ret aktiv på forum (jeg var helt opslugt af at læse om hamstere og andre der interesserede sig for det. Jeg har ikke været på et forum før men er helt faldet for det) :D

Jeg havde ikke haft nogen kuld, men havde et avlspar :D

Når man sender en mail for at blive godkendt så kommer alt det med man skriver ind til der hvor bestyrelsen skal godkende en :D Så man kan i mailen skrive om sig selv, sine planer for avl og alt hvad man synes er relevant :D

Jeg er helt enig i det Jonas skriver omkring om det er svært :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Re: Ansøge om opdrætternavn

Indlæg af kwo » 8. aug 2013 07:03

Generelt kan man vel sige at jo mere seriøs vi kan fornemme at folk er, jo mere sandsynligt er det at de bliver godkendt.

Kommer man til udstillinger og træf, møder os på markeder og får en snak, deltager på forum og Facebook, og i sin ansøgning skriver noget om ens planer for fremtiden, så er man næsten sikker på at blive godkendt (selvfølgelig med mindre man har tænkt sig at avle hybrider eller andet dumt ;-) ).
Mindre kan selvfølgelig også gøre det, bare man viser at man vil det her, og ikke bare har tænkt sig at få et enkelt kuld for sjov og så mister man interessen.
Kenneth Worm

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Ansøge om opdrætternavn

Indlæg af vonJul » 8. aug 2013 15:25

Hvor er det dejligt at have jeres syn på det :D Det giver mig lidt mere mod på sagerne.
Jeg har dog også besluttet mig for at vente med at ansøge lidt endnu :) Men nu har jeg en ide om hvordan det foregår :D

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: Ansøge om opdrætternavn

Indlæg af Fyrsting » 31. aug 2013 09:27

God tråd :) Den besvarede lige de spørgsmål jeg selv har gået med, omkring hvor svært det er at blive registreret opdrætter :klap:

Besvar