hvad ville i vælge?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
bubbel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. okt 2013 12:14

hvad ville i vælge?

Indlæg af bubbel » 8. okt 2013 10:41

vi arbejder videre med tanken og en hamster, men er meget i tvivl om det skal være en unge eller en lidt ældre.

jeg kan se fordele og ulemper ved begge ting, men igen vi har sldrig haft en hamste så det sgu svært.

sælger opdrættere kun unger eller også nogle gange nogle ældre?

hvad ville i vælge?

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Re: hvad ville i vælge?

Indlæg af Laeborg » 8. okt 2013 10:48

Jeg ville uden tvivl altid vælge en unge, da man så har mulighed for at præge dem mest og de jo ikke bliver så gamle. Tror ikke at der rigtigt er nogen der sælger deres voksne hamstere, da de fleste af os først og fremmest holder dem som kæledyr hvor opdræt bare er en bonus der følger med :)

Hvis grunden til at i overvejer en ældre hamster er at den så allerede er tam, så vil jeg i stedet anbefale at i tager kontakt til nogle forskellige opdrættere og snakker med dem, da der er stor forskel på hvor meget tid opdrætterne bruger på at håndterer ungerne og hvor rolige de forskellige linier er. Der findes en samlet oversigt over alle opdrættere i foreningen her: http://hamsterland.dk/avlere.htm
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

bubbel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. okt 2013 12:14

Re: hvad ville i vælge?

Indlæg af bubbel » 8. okt 2013 11:08

okay.

ja det var fordi den så måske var mere tam.

jeg er igang med opdrættere :-)

jeg har besøgt noglw guldhamstere og håber sammen med kæresten at møde nogle dværge også, så vi får set begge dele.

bubbel
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. okt 2013 12:14

Re: hvad ville i vælge?

Indlæg af bubbel » 15. okt 2013 17:45

vi har idag reserveret en dejlig guldhamster han på snart 2 måneder. vi har betalt ham men venter med at hente ham til vi er helt færdige med buret.

han hedder mustard, men kommer til at hedde bimmer her.

vi glæder os meget til ham kommer hjem.

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: hvad ville i vælge?

Indlæg af Maria1997 » 15. okt 2013 19:05

bubbel skrev:vi har idag reserveret en dejlig guldhamster han på snart 2 måneder. vi har betalt ham men venter med at hente ham til vi er helt færdige med buret.

han hedder mustard, men kommer til at hedde bimmer her.

vi glæder os meget til ham kommer hjem.
Tillykke med ham :D Kan godt forstå, at I glæder Jer til at få ham hjem :)
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Besvar