Mine ørkenrotte-kuld - samlet :)

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Mine ørkenrotte-kuld - samlet :)

Indlæg af burrus » 8. okt 2013 17:46

Ja nu synes Nikoline jo at mit nyeste ørkenrottekuld skal vises frem herinde, så det bliver det :D

Mor er LUX Sif
Billede
lækker burmese pige.

Far er LUX Balder
Billede
Sød og dejlig Light CP silver nutmeg han

De blev taget fra hinanden kort efter de parrede, da Balder skulle til at danne par med en anden hun - og vupti, efter en lidt forlænget drægtighed, så fødte Sif 6 lækre unger :)
De er født d. 6. oktober lige umiddelbart (set ift. hvornår jeg hørte det første piv i reden - og ørkenbabyer piber højt fra det øjeblik de bliver født :D )

Billeder fra i går, 1 døgn gamle
Billede
Billede

I dag er pigmenten allerede meget mere fremtræden - der er umiddelbart 4, muligvis 5 nuancer :)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

er ret spændt på at se farveudviklingen på dem, for forældrene bærer på lidt sjove recessive gener (eller rettere farmand er en masse sjovt, mor har mulighed for at bære på dem)
Senest rettet af burrus 15. okt 2013 06:21, rettet i alt 1 gang.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af PiaH » 8. okt 2013 18:06

Tillykke med dem, og hvor er de fine og smukke forældre :-)
Fra mig og Zoo

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 8. okt 2013 18:31

Tillykke med dem hvor er de dog kære :love4:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af Maria1997 » 8. okt 2013 18:41

Tillykke med dem, de er bare super flotte! :D
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af Luna » 8. okt 2013 20:47

NEJ HVOR ER DE SØDE!!!! Har altså et eller andet for ørkenrotter! Må have mig sådan et par på et tidspunkt, når min bestand af hamstere skrumper lidt! ÅHA hvor er de skønne! :love4: :love4: Glæder mig til flere billeder af deres udvikling!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

kwo
Indlæg: 4519
Tilmeldt: 20. apr 2004 13:32

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af kwo » 8. okt 2013 21:39

Luna skrev:Må have mig sådan et par på et tidspunkt, når min bestand af hamstere skrumper lidt!
Hehe, folks bestande af hamstere skrumper ikke, de har det mere med at gå den anden vej. ;)
Kenneth Worm

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af burrus » 8. okt 2013 21:42

kwo skrev:
Luna skrev:Må have mig sådan et par på et tidspunkt, når min bestand af hamstere skrumper lidt!
Hehe, folks bestande af hamstere skrumper ikke, de har det mere med at gå den anden vej. ;)
ja generelt så vokser dyrebestanden - men opdager det bare ikke så hurtigt... man finder pladsen! :P

jeg er også lige gået fra "maks 2 bure" til nu 5, potentielt 7 bure til ørkenrotterne :oops: :whistle (sådan går det når man får muligheden for at få to gener til landet, som ikke har været her før/rigtig længe! :oops: )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af milla.b » 9. okt 2013 06:14

Hvor er de cute :D Tillykke med dem :thumb:
Calobe's hamsteropdræt

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af LiseJuul » 9. okt 2013 07:39

kwo skrev:
Luna skrev:Må have mig sådan et par på et tidspunkt, når min bestand af hamstere skrumper lidt!
Hehe, folks bestande af hamstere skrumper ikke, de har det mere med at gå den anden vej. ;)
Sådan synes jeg også det har været hos mig, at den har en god konsekvent stigning xD
Billede

Fyrsting
Indlæg: 695
Tilmeldt: 24. aug 2013 09:51

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af Fyrsting » 10. okt 2013 21:49

Hvor er de dejlige og meget smukke forældre :) Tillykke med dem

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af burrus » 10. okt 2013 23:27

Fyrsting skrev:Hvor er de dejlige og meget smukke forældre :) Tillykke med dem
tak :D er også meget glade for dem :D

Mor Sif har været liiiidt nervøs i dag og i går, så de har fået totalt fred indtil i morgen og så får de igen totalt fred hen over weekenden, så hun kan få lidt ro på og ungerne kan få bedst mulige betingelser :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af burrus » 11. okt 2013 12:27

Så er de blevet 4 dage og har fået liiiidt mere pigment. Der begynder nu at træde 5 nuancer frem på dem - fordelt på 6 unger :lol: ja måske endda 6 forskellige nuancer, for to de af de lyse har samme kropsfarve, men den ene har mørkere hale og snude - det er bare umuligt at fange på billeder lige pt...
hvis kuldet holder stik med kønsfordeling så er der 5 hunner og en han :shock: (og han er selvfølgelig "forkert" farve til at kunne blive hjemme... typisk!) Men lad os nu se - de er sværere at se køn på end roborovski'er er i den alder :? Mit første kuld snød mig også den første 1-2 uger - synes det er meget meget nemmere med hamstere :oops:

Men til billederne...

her kan man virkelig se at de tre mørke er hver sin nuance
Billede
Billede
Billede

her kan man også godt ane, at der er forskel på de tre lyse også
Billede

her ser de bare "ens ud" på mange måder
Billede

og så lige et lille billede ved hånden også
Billede


... og så det sidste billede
Billede
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af Luna » 11. okt 2013 13:22

Uha hvor spændende! !
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af PiaH » 11. okt 2013 16:25

De er fine :-)
Fra mig og Zoo

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Mit ørkenrotte b-kuld :)

Indlæg af burrus » 11. okt 2013 16:46

Så hjalp Maia lige lidt med farverne, og jeg blev klogere igen en gang - fedt! :D

Så en burmese, to siamese og så de tre lyse må næsten være noget CP nutmeg +/- nogle gener, som alligevel først kan ses om noget tid, men med lidt held kommer der en klon af farmand :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Besvar