vinterhvide Dr. Dre, og Fenella logbog ;)

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 26. dec 2013 18:40

taysha skrev:Så er hele familien solgt. :wub:
Juleaften styrede min far direkte ind til hamsterbo - han er ligeså dyreglad som jeg er - og jeg tog Duseren ud. Hvorpå han gik fra hånd til hånd - min far, mor, svigerbedste (på 94) - og svigerfar og svigermor har han allerede besejret ved tidligere lejlighed.
Det er bare charme, selvtillid og lækkert hår. Første gang han sidder hos en han ikke kender, sætter han sig bare til at pudse sig.
Han fik et lillebitte stykke rå rødkål (vi koger selv rødkålen, min mand hader det der købe-noget), hvilket blev modtaget med udpræget begejstring, så var julemiddagen i hus, sagde han. Jeg skulle hilse og sige glædelig jul.
:D :santa:
Han er en super heldig hamster :D

Hvor lyder det bare hyggeligt :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af taysha » 5. jan 2014 14:44

I dag måtte jeg vække ham for at få gjort hovedrent.
Han var villig til at lege lidt med mig, og vi lavede lidt target arbejde. Sjovt at han udemærket kunne huske konceptet selv om det er ved at være længe siden. Vi "arbejdede" i omkring 5 minutter, så takkede han nej til belønningen og kravelde op på min hånd og slappede lidt af. Lidt efter kunne jeg mærke at han gerne ville ind i sit bur, så det kom han selvfølgelig.
Prøvede uden det store held at tage et par billeder. Han er for hurtig til mit kamera :roll:
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af taysha » 11. jan 2014 19:28

øj, han har været meget vågen i dag. Kom da jeg kaldte og fik sig en græskarkerne og lidt efter en halv solsikkekerne.
Så han han ikke tid til at lege mere med mig, sagde han og gik igen... :roll:
Men da jeg kom tilbage en time senere kunne se godt se hvorfor... enten har han haft meget travlt, eller også har han holdt et større hamsterparty, uden at jeg vidste han havde gæster, for han har vendt op og ned på alt derinde. Gad vide hvorfor? Måske var hans mobiltlf blevet væk? Eller hans nøgler?
Men nu ved jeg da hvad jeg skal lave i morgen....
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af taysha » 15. jan 2014 16:14

jeg tror Duseren har hørt rygter om at der er dame på vej... han har ryddet op og gjort gymnastik hele dagen: jogging, armhævninger i grenene, klatring, klatring med hovedet nedad, og baglæns rullefald (det sidste vist ikke helt planlagt, men gik fint)

Ville godt snakke og sidde lidt i hånd, men havde slet ikke tid til godbidder, huset skulle jo ordnes, møblerne flyttes og armmusklerne trænes... :lol: :thumb:
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af PiaH » 15. jan 2014 16:19

taysha skrev:jeg tror Duseren har hørt rygter om at der er dame på vej... han har ryddet op og gjort gymnastik hele dagen: jogging, armhævninger i grenene, klatring, klatring med hovedet nedad, og baglæns rullefald (det sidste vist ikke helt planlagt, men gik fint)

Ville godt snakke og sidde lidt i hånd, men havde slet ikke tid til godbidder, huset skulle jo ordnes, møblerne flyttes og armmusklerne trænes... :lol: :thumb:
Ha ha, herligt :thumb:
Fra mig og Zoo

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af Rasholm » 15. jan 2014 20:58

Han lyder godt nok til at være en herlig lille fyr :D

Synes det er lidt interessant det der target du skriver om.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af taysha » 16. jan 2014 08:56

det er også en vældig sjov og brugbar øvelse, uanset dyreart. Udover at den slags jo giver dyrenes hjerne lidt at lave, så kan lige præcis target øvelsen bruges til at flytte dyr fra et sted til et andet, uden stress, og er en god indledende øvelse til at lære teknikken bag klikkertræning (både dyr og menneske skal jo lige finde ud af hvordan det fungerer ;) )
Jeg elsker target øvelsen, det er det første jeg træner uanset hvilket dyr jeg har fingrene i.

Med lidt overførselsarbejde kan target f.eks. udvikle sig til at lære hunden at gå pænt, hvor man vil have den hen, når man kalder, at aflevere til hånd ved apporter (i stedet for at smide det på jorden), dirigeringer, hils pænt, tag selv snor på osv.
Jeg har lært et får at komme hen til mig og stikke hovedet ind i grimen ved hjælp af targetøvelsesprincippet.
Target kan også bruges til at få dyr ind i transportbokse (det kan jeg med deguerne)
Dyr der er bange for hænder? Start med en lang target stick og gør den kortere og kortere til dyret tør sætte næsen på din hånd. Kræver dog lige en opfindsom måde at give godbidder på, hvis de ikke vil spise af hånden. En lang ske kan ofte bruges.
osv osv
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af Rasholm » 16. jan 2014 17:19

Interessant :D
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af taysha » 21. jan 2014 11:04

han begynder at ville være med lidt igen. I dag trænede vi lidt "sid stille" - få han til at sidde stille på station bare et øjeblik, og en lige smule "hjemkald" - det er kun et par minutter han gider.
Han har haft travlt med at ødelægge glidelisten til terrariets åbning. Han hænger i forbenene og gnaver i plasten. Typisk - de finder det eneste plastik i hele deres. Satte en pind foran. Han væltede pinden, men blev så optaget af at gnave i den i stedet for. Håber det er nok til at distrahere.
Overvejer at få købt/bygget en platform så han kan få to etager. Lige nu har han bare en bro hen over en stor sten.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af taysha » 1. feb 2014 15:01

Duseren fik gjort rent i går og i dag var så den store hente dag.
Fenella er flyttet ind i sit terrarium, på hylden ovenover Duseren. Min umiddelbare plan er at de skal med på udstilling før de sættes sammen - forså vidt der kommer en udstilling her i foråret, hvor jeg kan deltage osv... hun skal jo lige være gammel nok, og jeg skal lære hende ordentligt at kende først.
Indtil videre er jeg meget begejstret. Hun er lige så sød og tam som Duseren var, kommer frem og vil i hånd. Lige nu er hun træt og snorksover, efter at have rumlet rundt i sit nye hjem.

Så jeg har siddet og opdateret min stadig ret nye hjemmeside (konstruktive input modtages gerne)
http://husfred-hamsteri.dk/
med billeder og lidt nyt tekst.

Men nu kalder vasketøjet... skal baaaare liiiige tjekke Fjæsbogen først, se omd er er noget spændende nyt fra udstillingen på Sjælland i dag... ;)
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af taysha » 3. feb 2014 18:58



Duserens nyeste trick. Det er bare så dejligt at han gider lege igen.

Og et billede af hans vinterpels - hvidt ansigt og hvid rumpe, det i midten gjorde han ikke så meget ud af at vinterpynte...
Billede
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 3. feb 2014 19:15

Hvor er han fin i hans vinterpels :D

Hvor er det flot han drejer rundt :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af PiaH » 3. feb 2014 19:21

Hvor er han fin, og han er så sød i videoen hvor han drejer rundt :-)
Fra mig og Zoo

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: vinterhvide Dr. Dre, logbog ;)

Indlæg af taysha » 9. feb 2014 09:35

lavede banner i går, det involverede ca 50 billeder for at få et godt et af Duseren. Jeg synes det med at han sad på min pc-mus var så sjovt, men det billede jeg tog i farten dengang jeg lige havde fået ham var sløret/rystet så jeg besluttede at lave et nyt og bruge som logo.

Jeg klikkede ham for alle interaktioner med musen, og endte til sidst med et jeg synes var sødt. Ikke helt som ejg havde håbet, men dem hvor han sad oppe på musen så det nærmest ud som om han gjorde noget unævneligt ved min mus.

Det gamle billede Billede

det nye
Billede


Fenella kommer nu hen til min hånd, når jeg kradser på en gren, eller andet underlag.
Hun bliver forskrækket, når hun skal løftes, hvis hånden kommer fra oven (meget naturligt, det er mere underligt at Duseren er bedøvende ligeglad med det) så jeg arbejder med at forstærke hendes lyst til selv at kravle op på min hånd, og det går rigtigt fint.
I dag klikkede jeg hende for at løfte højre forben... fik god respons... lad os se hvad det kan ende med at blive til.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: vinterhvide Dr. Dre, og Fenella logbog ;)

Indlæg af PiaH » 9. feb 2014 11:55

Hvor er de fine :-)
Fra mig og Zoo

Besvar