Hvorfor??

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
LMM
Indlæg: 34
Tilmeldt: 30. jan 2013 13:39

Hvorfor??

Indlæg af LMM » 8. feb 2014 21:42

Jeg har gået med et spørgsmål længe som jeg ville spørge om.

Hvorfor sælge ''gamle'' hamstere som man ikke kan bruge mere f.eks. som fylder eller ikke kan bruges mere i avl osv?
Det er ikke en kritik, dog bare en undring?
Senest rettet af LMM 8. feb 2014 21:46, rettet i alt 1 gang.

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Hvorfor??

Indlæg af Hamsterguf9000 » 8. feb 2014 21:46

Når man avler efter en bestemt egenskab hos hamsterne så kan man nemt ende op med et stort antal. Det vil sige at man har mindre tid til hvert enkelt dyr.
Der vil altid være nogle meget snaksalige. Det ville da være synd hvis de bare skulle sidde i et bur og måske ikke få al den kontakt de vil have. Jeg går ikke personligt ind for at sælge pensionerede avlsdyr, men jeg har heller ikke så mange :)

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Re: Hvorfor??

Indlæg af Simse » 14. feb 2014 10:40

Jeg er imod det. Jeg kunne aldrig finde på at sælge en af mine pensionerede hunner. På det år, der går inden de bliver pensioneret, har jeg fået lavet et specielt bånd til hver enkelt, så derfor kan jeg ikke få mig selv til at gå af med dem - så hellere lade avlen gå lidt i stå, og vente indtil man får mere plads.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hvorfor??

Indlæg af PiaH » 14. feb 2014 11:05

Jeg vil ikke af med mine hamstere der ikke kan bruges i avl, så skulle jeg sælge Viola nu, og hun bliver altså her.
Jeg vil hellere vente med at avle til der naturligt blev plads til nye avlsdyr.
Nu er jeg lige blevet registreret opdrætter og har kun 2 avlsdyr og der vil ikke komme flere avlsdyr her, så et lille opdræt med få kuld.
Fra mig og Zoo

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hvorfor??

Indlæg af Luna » 14. feb 2014 12:47

Simse skrev:Jeg er imod det. Jeg kunne aldrig finde på at sælge en af mine pensionerede hunner. På det år, der går inden de bliver pensioneret, har jeg fået lavet et specielt bånd til hver enkelt, så derfor kan jeg ikke få mig selv til at gå af med dem - så hellere lade avlen gå lidt i stå, og vente indtil man får mere plads.
Hvorfor kun dine hunner? Hannerne er da lige så vigtige.
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Hvorfor??

Indlæg af Freja » 17. feb 2014 11:01

Jeg havde en rigtig sød, lille pige - Flora. Hun var købt til avl, og blev da også drægtig to gange, men det gik skidt begge gangene, hvor hun spiste ungerne. Om hun selv slog dem ihjel, eller om de døde, hvorefter hun spiste dem, det ved jeg ikke. Efter anden gang besluttede jeg, at hun ikke skulle udsættes for det mere.

Det var et dilemma, fordi Freja jo rigtig gerne ville have et lille opdræt op at stå. Der er grænser for, hvor mange bure, vi har plads til. Samtidig var lillebrors ven gået hen og blevet fuldstændigt forelsket i Flora. Jeg valgte at pensionere Flora og lade vennen adoptere hende - altså ikke et salg. Hun var stadig ung på dét tidspunkt, så hun kunne nå at omstille sig til et nyt hjem. Vennen og hans søster knuselsker Flora, og hun bliver forkælet efter alle kunstens regler i et hjem, hvor hun er det eneste og det første kæledyr. Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg gjorde, hvad der var bedst for Flora i situationen. Jeg opfatter det ikke, som om hun er kasseret. Tværtimod blev jeg bare klar over, at hendes mission i hendes korte liv ikke var at være avlshamster, men at være kælehamster med stort K. Vi følger stadig med på sidelinjen og har passet Flora, når vennen skulle på ferie.

Vores andre hamstere bliver her, til de bliver gamle eller syge. Også dem, der mistede deres stamtavler. Men jeg kunne sagtens finde på at bortadoptere en hamster igen, hvis omstændighederne talte for det - dvs. til nogen, vi kender og kan stole 100% på, at hamsteren vil få det godt - måske endda bedre, fordi der er mere tid til den, når den er det eneste kæledyr i hjemmet. Men har mine børn fået "ejerretten" over en hamster, så er det selvfølgelig deres til evig tid ;o)

Vh. Linea
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Besvar