En tråd om film

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

En tråd om film

Indlæg af Rasholm » 22. maj 2014 20:09

Hvilken film som du har set, synes du er den bedste ?

Hvilken film har du set flest gange ?

Og de to kategorier behøver ikke nødvendigvis være med det samme svar :D


Jeg vil gerne lægge ud.

Den film jeg synes er bedst og bær over med mig, jeg ELSKER kærligheds-film :love3: :love4: :heart: :heart:
"The Wedding date" - Jeg smelter fuldstændig hver eneste gang jeg ser den ved en bestemt scene :D

Den film jeg har set flest gange er "Footlose". Da jeg var yngre, teenager = dengang man havde VHS (hehe) så jeg Footlose 11 gange i en periode på små 2 uger. Havde lånt den af en anden, så jeg skulle bare overloades med den :wink:
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

gnaverhuset
Indlæg: 233
Tilmeldt: 31. dec 2013 14:45

Re: En tråd om film

Indlæg af gnaverhuset » 22. maj 2014 20:16

Jeg er helt vild med klassefesten 1 og 2 <3 dem kan jeg se igen og igen :D (2 er jo ikke udkommet i nu så den har jeg set i bio)

Hvis vi også skal tale serier elsker jeg, criminal minds, csi, csi miami, csi new york og special victims unit :)
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Taria
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. apr 2014 23:19

Re: En tråd om film

Indlæg af Taria » 22. maj 2014 21:15

Puha, det er svært at vælge en yndlings film.
Der er et par stykker på den liste.
Pulp Fiction, Avengers, Kill Bill 1&2, Drive og The Dark Knight.

Jeg ser dog også en hel del serier, og der er mine all time favorites:
Breaking Bad, American Horror Story, Dexter, Hannibal, Game of Thrones, True Blood, The Walking Dead, Dr Who, Sherlock Glee, Criminal minds, Catfish, Community, Parks and Rec, Agents of S.H.I.E.L.D og Project runway.

Puha, det var en del serier, og det er ikke engang alle dem jeg følger med i atm :P
Jeg følger med i 25 serier i øjeblikket :P De kører selvfølgelig ikke på samme tid alle sammen, da de fleste først starter op til efteråret :)

Sanne
Ejer af Daenerys (Hybrid) og Tut-Zoo's Fudge (Hårløs guldhamster) og Leeloo (Langhåret Guldhamster)

Skou
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. nov 2013 18:19

Re: En tråd om film

Indlæg af Skou » 22. maj 2014 21:39

Hehe, må hellere komme på banen med en af mine store laster. Gamle krigs"komedier" ;-)
Kelly's helte, Det beskidte dusin etc - de bliver aldrig gamle ;-)
Favoritserie? Hvad andet end M*A*S*H? Den er dælme travet igennem mange gange gennem årene i samme ånd som ovenstående film - selvom Rikke (rikkebn på forum) ikke altid er enig i min passion ;-)

På det lidt mere seriøse plan er vi stadig i samme genre. Stalingrad (1993) er uden tvivl blandt favoritterne. For at være meget cliche-agtig vil jeg nu også slå et KÆMPE slag for Shawshank Redemption, den er svær at komme uden om :-)

Omkring serier er det uden tvivl NCIS og Bones der er længst fremme, samt diverse miniserier - Band og Brothers og The Pacific, men er også meget positivt overrasket over den nyere "Unsere Mütter, Unsere Väter".

Jowjow, som I nok kan udlede vejer historieinteressen højt - men det er sjovt med en tråd som denne til inspiration ;-)
Kig forbi www.vesterhavetshamster.dk - opdræt af Campbells i Esbjerg!

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: En tråd om film

Indlæg af Luna » 22. maj 2014 21:50

Åhh, jeg er en håbløs romantiker... Når det kommer til film. Stik modsat i virkeligheden

The Notebook, Easy A, Crazy stupid love, Ps. I love you og Burlesque er nok mine favoritter. OG så generelt film med enten Ryan Gosling eller Cam Gigandet :P
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: En tråd om film

Indlæg af PiaH » 22. maj 2014 23:47

Bedste film er Danser Med Ulve, Gladiater og Tarok.
Tegnefilm: Skønheden Og Udyret, Lady Og Vagabonden og Aristokats.

Set flest gange: Danser Med Ulve og Gladiater
Tegnefilm: Ved ikke af de 3, men set dem mange gange.

Serier: Breaking Bad.
Senest rettet af PiaH 9. sep 2014 10:31, rettet i alt 1 gang.
Fra mig og Zoo

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: En tråd om film

Indlæg af Maia » 23. maj 2014 04:32

Min favorit film må klart være Løvernes Konge (den første). Jeg kan hele filmen i hovedet :oops:
Det var den første Disney tegnefilm jeg fik på VHS, så jeg skulle bare se den igen og igen. Det kan dog være belastende til tider, da hvis jeg lige ser et eller andet med filmen, så spiller den i hovedet og jeg kan ikke rigtig slippe den igen.

En film med skuespillere der rangere højt er The Libertine med Johnny Depp, men generelt film med ham er jeg vild med :D Der er kun een jeg ikke fattede en brik af og det er: Fear and Loating in Las Vegas, men det tror jeg mere er fordi jeg aldrig har været på stoffer at jeg ikke fattede den :lol:
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: En tråd om film

Indlæg af taysha » 23. maj 2014 08:06

jeg har ikke rigtigt en yndlingsfilm... men skal jeg pege på nogen stykker så er det vel

Stand by me - fantastisk film, uovertruffen fortælling og uhyggeligt gode skuespillere - og det er endda børn, der er hovedpersonerne. Og novellen som på dansk hedder liget i skoven (øv oversat navn, giver slet ikke samme indsigt i budskabet som det engelske navn) er i øvrigt også eminent. Og for en gangs skyld en filmatisering, der ikke skuffer.

Shawshank redemption - jeg kan ikke huske det danske navn - igen en film, der rammer bogen lige i øjet - der er ændringer, men ikke nogen der gør at man sidder og tænker "æææiiijjj altså" - og igen en fortælling der er så fin og indsigtsfuld, med fantastiske skuespillere. En barsk film, men en film hvor man bare sidder bagefter og er helt ...wow...

Som gammel Tolkien fan - jeg læste Ringenes herre første gang som 12 årig, og det var de første bøger jeg tyggede mig igennem på engelsk - er jeg nødt til at nævne filmene. Jeg synes sgu Jackson har gjort et godt stykke arbejde. De er i mine øjne ikke en filmatisering af bøgerne så meget som en fortolkning af dem, og hvis man sætter sig ud over at filmen skal ligne bogen, så er filmene en rigtig god oplevelse.

Og når det bare skal være sjovt: George of the Jungle... Sjov film og så med en ung veltrænet Brandon Fraser i et lillebitte lændeklæde i det meste af filmen... yumm :P

Og samtlige Monty Python film.
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: En tråd om film

Indlæg af LiseJuul » 23. maj 2014 17:41

Yndlingsfilm:
Lion King, Frozen og Easy A!

Den film jeg har set flest gange...
Det må være Lion King - har den både på VHS og DVD/blueray :P

Mht. serier er jeg en sær en;
Gray's anatomy, Hart of Dixie, Modern family, New girl, CSI, Bones, etc.
Billede

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: En tråd om film

Indlæg af chlin » 23. maj 2014 19:20

Ja jeg må jo så indrømme at min favorit vidst ikke hører til de nyeste: "Mit Afrika"

Film jeg har set flest gange? Ja der må vi tilbage til de gamle danske. Dem har jeg fået ind med modermælken og synes stadig de er hyggelige at se. Jeg tror at "Peters Baby" må være set flest gange, men "Fløjtespilleren" "Drømmen om det hvide slot" "Baronessen fra Benzintanken" og "Charles Tante" kandiderer også. Og så kandiderer "Coyote Ugly" også til den titel - den er godt nok også set mange gange...

Serier? Ja med mit sidste svar kan det ikke overraske at jeg kan "Matador" udenad :lol:
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: En tråd om film

Indlæg af Rasholm » 23. maj 2014 19:32

Uhh der er mange gode film nævnt indtil nu :D Kan godt se jeg har begrænset mig lidt :wink:
PS I love you :heart: :hearts2 :heart: :hearts2
Dirch Passer film så som Charles Tante, Baronessen fra benzintanken, Frøken Nitushe (staves) - dem har jeg også set rigtig mange gange.
Hatico.

Serier havde jeg helt glemt at tage med, så godt I huskede på dem. Og der er jeg vild med:
How I met your Mother, Matador :D, NCIS, CSI Miami, CSI New York, Venner, Sex and the City.

Og så er der mange flere film og serier, men kan simpelthen ikke lige komme i tanke om dem nu :D
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

Re: En tråd om film

Indlæg af chlin » 23. maj 2014 19:52

Rasholm skrev:Uhh der er mange gode film nævnt indtil nu :D Kan godt se jeg har begrænset mig lidt :wink:
PS I love you :heart: :hearts2 :heart: :hearts2
Dirch Passer film så som Charles Tante, Baronessen fra benzintanken, Frøken Nitushe (staves) - dem har jeg også set rigtig mange gange.
Hatico.

Serier havde jeg helt glemt at tage med, så godt I huskede på dem. Og der er jeg vild med:
How I met your Mother, Matador :D, NCIS, CSI Miami, CSI New York, Venner, Sex and the City.

Og så er der mange flere film og serier, men kan simpelthen ikke lige komme i tanke om dem nu :D
Nej Hvordan kunne jeg dog glemme Frk Nitouche? Den må også tilføjes min liste!

Og kan også tilslutte mig Venner og Sex and the City.

Og glemmer vi så ikke den serie som først er stoppet på tv2 for nylig? Beverly Hills 90210 kan jeg ikke se mig fri for at have set pænt mange gange efterhånden...
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: En tråd om film

Indlæg af Rasholm » 23. maj 2014 22:41

Ja, Beverly Hils 90210 - den har man også set utallige gange, selv om man måske er blevet alt for "gammel" til den :wink:
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: En tråd om film

Indlæg af Rasholm » 24. maj 2014 20:19

Ser the "The Lake house" som også er en super god film :D
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: En tråd om film

Indlæg af Luna » 26. maj 2014 08:52

Så nu smider jeg bomben og siger keeping up with the kardashians, paradise hotel og diverse stem mig hjem programmer på tv3 ser jeg også :p
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Besvar