Men denne gang havde jeg heldigvis en kæreste der støtter mig i min kærlighed til dyrene, og så længe jeg ikke fylder mere plads end jeg er blevet givet til det i lejligheden må jeg have de dyr jeg vil.
Jeg gik så igang med at kigge efter hvilke farver ørkenrotter jeg skulle have, og faldt hurtigt for dark eyed honey og de andre orange farver, samt siamese og de andre lyse grå farver.
Så måtte jeg jo igang med at lede efter ørkenrotter i de farver, fandt to piger i Sverige, men imellemtiden hvor jeg søgte transport til dem var de blevet afsat. Jeg blev så tilbudt at være med i at få nogle ørkenrotter hjem fra Prag sammen med 2 opdrættere her fra Sjælland og en fra Sverige.
Så kom det til at jeg skulle vælge mellem de unger hun havde, den første jeg forelskede mig i var en red fox dreng, og hun havde sørme også en siamese og en burmese, så dem sagde jeg jeg gerne ville have. Jeg fik svar tilbage om jeg ikke ville have dem alle tre plus en bror til den siamese og burmese som var darktailed white som jeg kunne få med gratis så de tre brødre ikke skulle skilles, og det sagde jeg da pænt ja tak til.
Så var der bare ventetiden, og endelig i starten af marts kom de dejlige små til Danmark, så jeg tog spændt ud til en opdrætter her i Lyngby hvor de blev leveret, og nøj hvor var de bare smukke mine små drenge. Opdrætteren fra Prag havde så fået sendt en ekstra redeyed white med, som hun havde glemt at få taget fra, og da de to opdrættere her fra Sjælland ikke havde plads til ham, kom han da med i min drenge gruppe, der blev så fundet frem til at den redeyed white måske skulle til Sverige da der var sket en fejl med den han hun havde fået fra Prag, så hvis hun ville have ham skulle hun det, det var jo også fint nok, jeg ville stadig have min lækre drenge gruppe på 4. Der gik så en måned og opdrætteren fra Sverige valgte ikke at tage imod den redeyed white så ham blev hos mig.
Min drenge gruppe på 5 drenge går og nyder livet sammen selvom de er mange. og igår fik de et nyt større bur.
Jeg var jo stadig forelsket i dark eyed honey og reserverede en pige fra en opdrætter, så gik ventetiden til hun endelig fik et kuld hvor hun mente der var darkeyed honey i. så skulle hun jo være gammel nok, men i søndags blev det så endelig tid til jeg skulle ud og se på hvilke 2 piger jeg gerne ville have, for den lille pige skulle jo ikke gå alene. Det endte med at jeg kom hjem med en pige som er enten dove eller saphir, og en pige som er heavy spottet Darkeyed honey eller nutmeg, den sidste blev overvejet længe fordi jeg ville jo helst have en darkeyed honey, men hun var simpelthen så smuk at jeg ikke kunne lade vær. Men de to tøser kunne ikke enes, så jeg måtte hjem og være kreativ, for der skulle lave splitbur og det dur ikke i et terrarie, så jeg tog i Ikea og købte en stor 130L samla kasse og lavede til et større bur til mine fem drenge, så jeg kunne lave splitbur i det akvarie de indtil videre havde gået i. Og mig der egentlig skulle have brugt dagen på at læse til eksamen brugte hele dagen på det istedet.
Nå men nok snak i skal da se mine skønne små.
Først min drenge gruppe
Porty prides Eragon, Light red fox

Porty prides Dallaran, spotted siamese

Porty prides Douglas, burmese

Porty prides Drextr, darktailed white som desvære har mistet halen, meget træls uheld som jeg har det meget øv med, men heldigvis er kravler han stadig op i hænderne

Porty prides Finn, redeyed white

Og så til pige gruppen
Pukvivas Fiemus, dove eller saphir

Pukvivas Kamille, heavy spottet darkeyed honey eller nutmeg