Hvad her i ellers af dyr

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Belle
Indlæg: 92
Tilmeldt: 18. dec 2013 21:27

Re: Hvad her i ellers af dyr

Indlæg af Belle » 12. okt 2014 11:41

I hvor har i mange forskellige dejlige dyr :D
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Hvad her i ellers af dyr

Indlæg af burrus » 17. okt 2014 06:52

Luna skrev:
Bertil - Langhåret chokolademasket et eller andet:
Billede
pssst - jeg tror altså han er brunmasket :) han er imho meget for mørk til at være en chokolademasket killing på det billede :D Men han er stadig gudesmuk :D


Herhjemme bor der jo kun en enkelt Vinterhvid - Beowulf, som bor i toppen af skabet i penthouse-lejligheden :D

Længere nede i lejlighedskomplekset bor en masse ørkenrotter. :)
Antallet svinger altid med kuld, antal unger, hvem jeg beholder osv osv :) Det hænder nemlig også at nogle af de voksne flytter sammen med en unge eller to, når køberne snører mig og får mig overbevist :oops: De voksne er sjovt nok altid i højere kurs, når folk kommer og ser ungerne :lol: men de voksne er jo også tamme og håndterbare fra dag 1 :) så det hænder at en "ung pensionist" får lov at flytte med ud med en unge eller to. Det giver som regel også en god harmoni at lade en lidt ældre flytte med et par yngre - det giver et naturlig hierarki :)

på kommoden bor der så et par Shaw's jirds brødre - Herman og Joe. De havde desværre et gigantisk skænderi med tænderne forrest i går aftes, så de er nu skilt ad så deres sår lige kan hele op osv. - og så må jeg se om de kan re-introduceres for hinanden igen.
Over de to brødre bor 1, snart 2 egyptisk gerbiler :) Hannen hedder Rolf og hans "wife to be" flytter snart ind - arrangeret ægteskab når det er bedst :D hun er stadig så uskyldig at hun ikke har et navn - det får hun så når hun flytter ind :)


Derudover har jeg et par katte
- en Russian Blue hankastrat: IP DK Steenberg Russian Yasha
- en Europé hunkat, CH DK Eife's Quicksilver (som er drægtig lige nu med et udstationeringskuld for hendes opdrætter, og efter det bliver hun kastrat, så hun kan nyde livet herhjemme som kæle-klappekat :D )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hvad her i ellers af dyr

Indlæg af Luna » 17. okt 2014 09:11

Tak Pia! Jeg ved ikke noget om de farver der, vidste bare at han i hvert fald ikke var blåmasket ;) kan du så fortællr mig hvad hans farve generelt hedder? Altså hvordan man siger hele farven?
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Hvad her i ellers af dyr

Indlæg af burrus » 17. okt 2014 09:21

Luna skrev:Tak Pia! Jeg ved ikke noget om de farver der, vidste bare at han i hvert fald ikke var blåmasket ;) kan du så fortællr mig hvad hans farve generelt hedder? Altså hvordan man siger hele farven?
Man kalder det bare langhåret brunmasket :)

Skal man gå i petitesser med genetikken, så er hans maskegen det som stammer fra siameseren - altså er han brun siamesermasket. Men det næsten dobbeltkonfekt :)
der findes kun to maskegener - burmeser og siameser, og så er der blandingen af de to : tonkinesermaske

Men når man bare siger at en kat er brunmasket, så er det altid underforstået at det er siamesermasken :)
Ved burmeseren siger man nemlig ikke maske :) Der siger man brun burmeser i stedet - og det samme med tonkineseren :)

Bertil er jo hverken tabby eller noget, så i katteregisteret ift. chip/øremærke ville jeg bare registrere ham som langhåret brunmasket :) og særlige kendetegn kan være de blå øjne :thumb: (selvom de blå øjne genetisk er bundet til masken, men det er jo ikke alle der ved det :D )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Hvad her i ellers af dyr

Indlæg af Luna » 17. okt 2014 14:38

Tusind tak Pia! Du ved bare alt! :-D De har selv registreret ham som Beige (!!) Men det synes jeg altså er forkert :p
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Hvad her i ellers af dyr

Indlæg af PiaH » 17. okt 2014 14:53

Luna skrev:De fleste af jer kender jo mine guldhamstere:
- Liam O' Connor - langhåret zobel skimmel
- Champ. Tristar Padrino - creme
- Fraglebergets Magica - Langhåret zobel
- Dadel - sort hårløs
og så en enkel lille vinterhvid:
- Jørdis - agouti

... og så har jeg mine to højt, højt elskede guldklumper:

Mynte - korthåret blå tortie med hvid:
Billede

Bertil - Langhåret chokolademasket et eller andet:
Billede
Jeg tænkte første gang jeg så ham at han ligner en brunmasket hellig birma, smuk er han og det er din tøz også :-D
Fra mig og Zoo

Besvar