Børn holder Guldhamster en gammel bog der stadig du'r

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Pipvig
Indlæg: 370
Tilmeldt: 25. jan 2007 19:12

Børn holder Guldhamster en gammel bog der stadig du'r

Indlæg af Pipvig » 22. feb 2007 23:56

Jeg var på biblioteket et smut og jeg tænkte at jeg lige ville kigge lidt på de der hamsterbøger.
Jeg fandt Børn holder Guldhamster og KWO's udemærkede bog.

Jeg har efterhånden fundet ud af på ganske kort tid at man ikke skal lede læse i for mange hamsterbøger eller sider for så bliver man forvirret så jeg har holdt mig til at læse mig på forum.

Det skal lige siges at bogen er 1987. Men selvom den er gammel er der ikke mange punkter som man er gået væk fra idag.
Der er nogle gode tips i. Det er også med hvordan Guldhamstere blev fundet og kom til Europa, der står dog blot at de 9 døde under turen.
Den lægger også vægt på at der ikke må gå flere Guldhamstere i et bur.

MEN... bagi bogen..
er der et kort resume over hvad man skal og ikke skal... Og der kunne jeg ikke lade være med at smile lidt.
Citat.
Straf aldrig din hamster. En hamster kan ikke opdrages. Hvis den gør noget, du ikke bryder dig om, er det ikke fordi, den vil genere dig.

Mange dyr bliver forskrækkede, hvis de bliver overrasket, mens de ligger og sover. Giv derfor din hamster et signal, inden du åbner døren til det rum, hvor den bor.
Bare sig et eller andet. Slå smeld med tungen, eller hvad du kan finde på. Brug det samme signal hver gang. Så lærer din hamster snart, det er dig, og den vil trygt sove videre.


Den modsiger sig selv yderligere et par gange.

Den er god men skal vist læses med tungen på tanden.
Har opgivet at holde tal på mine hamser :lol:

sabkoch
Indlæg: 1704
Tilmeldt: 2. aug 2005 11:52

Indlæg af sabkoch » 23. feb 2007 00:03

Nej hvor sjovt det citat. Gør den ikke forskrækket, bare giv et smeld med tungen, ja det skal nok virke - men nok ikke med at hamsteren bare sover videre.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Pipvig
Indlæg: 370
Tilmeldt: 25. jan 2007 19:12

Indlæg af Pipvig » 23. feb 2007 00:05

*ggg* ja ik?
Jeg må indrømme at jeg sad også sådan lidt ehm... hmmmm... *ggg*
Har opgivet at holde tal på mine hamser :lol:

Spot
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 8. okt 2006 10:26

Indlæg af Spot » 23. feb 2007 15:34

heh... ja ja.. så sød er jeg heller ikke ved mine dyr.. så ville jeg ikke lave andet end at advare om at jeg kom :roll: det eneste tidspunkt jeg 'advarer' dem er hvis jeg vil tage dem op uden de har set mig (ellers bider de!) eller når jeg tænder lyset så de forbinder lyden med at der kommer skarpt lys (self ikke hvis det er en lampe i den anden ende af rummet)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

toast

Re: Børn holder Guldhamster en gammel bog der stadig du'r

Indlæg af toast » 24. mar 2007 18:11

Pipvig skrev:Jeg var på biblioteket et smut og jeg tænkte at jeg lige ville kigge lidt på de der hamsterbøger.
Jeg fandt Børn holder Guldhamster og KWO's udemærkede bog.

Jeg har efterhånden fundet ud af på ganske kort tid at man ikke skal lede læse i for mange hamsterbøger eller sider for så bliver man forvirret så jeg har holdt mig til at læse mig på forum.

Det skal lige siges at bogen er 1987. Men selvom den er gammel er der ikke mange punkter som man er gået væk fra idag.
Der er nogle gode tips i. Det er også med hvordan Guldhamstere blev fundet og kom til Europa, der står dog blot at de 9 døde under turen.
Den lægger også vægt på at der ikke må gå flere Guldhamstere i et bur.

MEN... bagi bogen..
er der et kort resume over hvad man skal og ikke skal... Og der kunne jeg ikke lade være med at smile lidt.
Citat.
Straf aldrig din hamster. En hamster kan ikke opdrages. Hvis den gør noget, du ikke bryder dig om, er det ikke fordi, den vil genere dig.

Mange dyr bliver forskrækkede, hvis de bliver overrasket, mens de ligger og sover. Giv derfor din hamster et signal, inden du åbner døren til det rum, hvor den bor.
Bare sig et eller andet. Slå smeld med tungen, eller hvad du kan finde på. Brug det samme signal hver gang. Så lærer din hamster snart, det er dig, og den vil trygt sove videre.


Den modsiger sig selv yderligere et par gange.

Den er god men skal vist læses med tungen på tanden.
jeg har selv den bog.. og jeg sys den er god til folk der vil have sådan en fyr.. vi har lige købt bogen på højerbibliotek da de solgte gamlebøger.. :roll:

sabkoch
Indlæg: 1704
Tilmeldt: 2. aug 2005 11:52

Indlæg af sabkoch » 24. mar 2007 20:06

Er du fra Højer eller var det lige et tilfælde du var der
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Shannon

Indlæg af Shannon » 24. mar 2007 20:20

He he jeg prøver da at lave så lidt larm som muligt når jeg lister ind til mine dyr om dagen :D Men hører de mig kommer de frem for der kunne jo vanke noget spiseligt eller man kunne komme op en tur :D

Guldhamster kan nu godt lære ting eller blive lidt opdraget om man vil. Jeg har en der kan komme når man kalder på den :D Meget nyttigt de gange den er stukket af og vi ikke kunne finde den :D

Benjamin
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 12. maj 2006 14:07

Indlæg af Benjamin » 24. mar 2007 21:00

altså jeg går ikke og klikker med tungen hver gang jeg skal ind i mit gnaver rum mine dyr er ikke bange for mig så længe jeg ikke laver vilde bevægelser eller larmer vildt højt og når jeg skal snakke med dem når de sover så kalder jeg da bare på dem så plejer de at komme ud af deres hus og så har jeg også en hamster hvis jeg sætter den på gulvet så plejer den bare at kravle op på min fod og sidde der. :lol:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Pipvig
Indlæg: 370
Tilmeldt: 25. jan 2007 19:12

Indlæg af Pipvig » 24. mar 2007 23:09

Jeg har nu også en fornemmelse af at guldhamstere kan lære et par kneb eller to... Ihvertfald hvem der er madmor!!! *ggg*
Når Sigurd er i sin monoball render han konstant efter mig når jeg går rundt i stuen. Chili og Siggi står og hopper for at komme op når jeg går forbi. Marie kommer ud når jeg kalder og laver min lyd som jeg ikke kan lade være med at lave når jeg snakker med mine hamstere. *gg*
Har opgivet at holde tal på mine hamser :lol:

Shannon

Indlæg af Shannon » 25. mar 2007 10:35

Måske skulle man prøve at klikker træne en af guldhamsterne :D Har lige købt en bog med klikkertræning så kan jeg jo se om det virker :D

Tror også godt men kunne lærer dem et triks eller 2 tror da ikke det er helt umuligt nu hvor jeg kan sætte et hamster i den ene ende af lejligheden og kalde på den så kan den vel også lærer andre ting :lol:

Spot
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 8. okt 2006 10:26

Indlæg af Spot » 25. mar 2007 14:42

så engang at man havde spring og agillity for hamstere i sverige :lol:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Shannon

Indlæg af Shannon » 25. mar 2007 14:52

Spot skrev:så engang at man havde spring og agillity for hamstere i sverige :lol:
Noget du så deroppe eller noget du fandt på nettet?

Spot
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 8. okt 2006 10:26

Indlæg af Spot » 25. mar 2007 14:55

kan ikke huske om jeg læste det i en bog eller på nettet! :lol:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Pipvig
Indlæg: 370
Tilmeldt: 25. jan 2007 19:12

Indlæg af Pipvig » 26. mar 2007 00:28

seriøst... det ville jeg rigtig gerne se...
Hvis vi får det her i Danmark melder jeg Sigurd til...
han hopper konstant ned fra mit skrivebord, han hopper også ned fra min skulder... Istedet for at prøve at klatre ned fra sin terrasse så hopper han ned derfra
så kan han vel også springe et par spring ;-) :lol: :lol:
Har opgivet at holde tal på mine hamser :lol:

Spot
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 8. okt 2006 10:26

Indlæg af Spot » 26. mar 2007 17:42

hah.. da jeg havde læst det prøvede jeg at lære Spot noget agillity... men han gad ikke i gennem rørene og slet ikke på komando :roll:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Besvar