Artikel fra Metro ekspress

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Benjamin

Artikel fra Metro ekspress

Indlæg af Benjamin » 31. aug 2008 16:50

Ja denne artikel bliver i øjeblikket debateret på gnaverforum og jeg syntes virkelig at den ligger op til debat og jeg syntes også at folk herinde og især avlerene bør læse den, og så kan i kommentere den bagefter. :wink:

Mange avlere fra gnaverforum har kommenteret artiklen fordi mange er ret utilfredse med artiklen da de mener at den udsender fejl informationer eller på anden måde er stødende eller utroværdig. :)

http://www.metroxpress.dk/dk/article/20 ... 7/2733-83/
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 31. aug 2008 17:41

Omg, omg!

Har ikke læst hele artiklen, men gider virkelig heller ikke! HVOR ER DE DUMME!  :evil: Det er totalt løgn det de skriver, det er DYRHANDLERE der ikke fatter noget!! Argh! Er der et sted man kan klage?
Ganske vist er jeg ikke opdrætter, men ved hvor lidt dyrhandlere har erfaring, så vil gerne klage til folket over den løgnagtige artikel!!  :oops:  :evil:
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 31. aug 2008 17:49

lol
det er sku for dårligt vil nopk sige at de fleste private dyreejere og opdrættere har mere forstand på dyrene i deres lillefinger end dyrehandlerne har i hele deres krop gid man kunne gøre noget ved den artikkel for omfg den er for latterlig
Senest rettet af darkangel87 31. aug 2008 17:58, rettet i alt 1 gang.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 31. aug 2008 17:56

Så har jeg skrevet derinde, og klaget, og nu føler jeg mig lidt mere lettet end før...
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 31. aug 2008 17:59

har også selv lige kommenteret det
Billede

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 31. aug 2008 18:27

Det er jo fuldstændig latterligt !
Selvfølgelig tjener de penge på at sælge dyr !!!
Man får som opdrætter 20-30 kr. for en hamster og 30-40 kr. for et marsvin - men de sælger dem for 85 kr. (hamster) og 175 kr. (marsvin).
Og for det meste får man ikke poengene - men skal vælge varer fra butikken (så de giver reelt ikke så meget for dyrene).

Desuden er det virkelig groft at sige, at risikoen for sygdom er større hos en privat opdrætter end hos dyrehandleren. Dyrehandleren har dyr fra mange forskellige steder, hvilket da klart højner risikoen for at ét sygt dyr smitter alle de andre....

og ja, der er mange flere kommentarer, men vi er jo nok alle enige.......
Mange hilsner fra Jeanne.

Ringling

Indlæg af Ringling » 31. aug 2008 18:32

Ja jeg tror også at vi allesammen er enige om, at den artikel burde skrives omvendt, for opdrættere har da 100% mere viden om de dyr, de sælger end en dyrehandler!
Hilsen Lotte
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 31. aug 2008 18:36

normalt får dyrehandlere jo også dyrene fra opdrættere men mange forskellige eller også ved masse opdrættere der kun gør det for pengenes skylkd og er ligeglad med dyrene
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 31. aug 2008 18:42

Jeanne skrev:Det er jo fuldstændig latterligt !
Selvfølgelig tjener de penge på at sælge dyr !!!
Man får som opdrætter 20-30 kr. for en hamster og 30-40 kr. for et marsvin - men de sælger dem for 85 kr. (hamster) og 175 kr. (marsvin).
Og for det meste får man ikke poengene - men skal vælge varer fra butikken (så de giver reelt ikke så meget for dyrene).

Desuden er det virkelig groft at sige, at risikoen for sygdom er større hos en privat opdrætter end hos dyrehandleren. Dyrehandleren har dyr fra mange forskellige steder, hvilket da klart højner risikoen for at ét sygt dyr smitter alle de andre....

og ja, der er mange flere kommentarer, men vi er jo nok alle enige.......
haha, min lokale dyrehandel vil give 10 kr. for en hamster og sælger de mindste til 198 kr. Når de er omkring 3 måneder gamle, sættes prisen ned til 125 kr. ...

Men jeg er ikke i tvivl om at de tjener flere penge på tilbehøret. Simpelthen fordi der sælges mere og der er tale om dyrere ting.

Da nogle af mine hamstere blev passet hos min mormor (under ferien), købte hun en ny vandflaske. Det var i Bonnie i Lyngby til 39 kr. !!!! Den samme flaske koster 12.95 (i hvert fald under 15) i Harald Nyborg - og de tjener altså også på den...

Lykke

Indlæg af Lykke » 31. aug 2008 18:48

Men en dårlig artikel - det er der ikke tvivl om.

kwo

Indlæg af kwo » 31. aug 2008 19:38

Selvfølgelig findes der også uvidende avlere. Ingen tvivl om det. Der sælges f.eks. masser af sibiriske hamstere på DBA.

Men deres uvidenhed skyldes bare også dyrehandlerne, for det er jo der de fik at vide at dyrene hed sibiriske. Så i sidste ende vil skylden i langt de fleste tilfælde skyldes dyrehandlerne. :-)
Kenneth Worm

Emily

Indlæg af Emily » 31. aug 2008 21:48

kender til så mange uvidende dyrehandlere.... og sjovt nok det lige er en fra bonnies dyrehandel der bliver citeret fra. I det jeg har set skrækkelige forhold og dårlig vejledning fra nogle af de dyrehandlere.
Men det skal så også siges at der også findes en del private der er uvidende eller misinformere...
--Emily--

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 31. aug 2008 23:45

Emily skrev:kender til så mange uvidende dyrehandlere.... og sjovt nok det lige er en fra bonnies dyrehandel der bliver citeret fra. I det jeg har set skrækkelige forhold og dårlig vejledning fra nogle af de dyrehandlere.
Men det skal så også siges at der også findes en del private der er uvidende eller misinformere...
jeps men som kenneth siger det stammer jo et sted fra og hvis man går langt nok tilbage stammer det nok fra dyrehandlerne.
ja hjar lige siddet og kigget på bonnie dyrecenters hjemmeside og det de har stående om hamstere gør ikke ligefrem at man føler at de har forstand på det heller.
Billede

Wampi

Indlæg af Wampi » 1. sep 2008 13:35

ehmm.. det er måske bare mig men jeg kan sagtens følge hvad det er de siger..

»Der er mange, der ikke ved noget om at have gnavere som hobbydyr. Det er ikke af ond vilje, men de ved det bare ikke. Vi kan kun appellere til, at de private sælgere sætter sig selv og de nye ejere ind i, hvordan man skal passe hobbydyrene,« siger direktør i Dyrenes Beskyttelse Ole Münster.

Enig.. de har desværre ret.. I finder jo selv annoncerne på de forskellige hjemmesider hvor de sælger kæledyr UDEN at kende forskel på Marsvin og guldhamstere f.eks...

Det er jo det vi gør herinde.. alle os der sælger hamsterne videre sørger jo for at give den korrekte information videre til de nye ejere så de ved hvad der er korrekt og forkert.. men det er der jo desværre stadig mange der ikke gør.. og Dyrenes beskyttelse roser jo ikke dyrehandlerne og siger man bør købe hos dem så absolut ikke de siger bare husk at tjekke informationerne du får inden du køber dyret..

At Metro Express vælger at dreje historien så det lyder som Dyrenes Beskyttelse siger hellere hos dyrehandleren end hos private er jo deres sikkerhed for at det sælger til bekymrede forældre..

Janne

Indlæg af Janne » 1. sep 2008 15:46

Jeg er temmelig uenig med dyrhandlerne..

Købte nogle år tilbage 2 marsvin (ikke samtidig men efter hinanden) i to forskellige dyrehandlere.. De døde begge indenfor kort tid eftersom de var syge.. Noget med betændelse i alle øvre kirtler (de havde begge betændelse i øjne, snot ud a næsen og spiste ikk).. De mente dyrlægen var allerede fra dyrhandleren af..

Og nu har jeg min dejlige Miss Gunnar som jeg fik at vide var en han..?? Efter halvanden uge fødte -->han<--?!?

Synes sq de skal lade det med at sælge dyr ske af nogen der har forstand på dyrene - og som går op i dyrenes bedste.. Jeg har i hvertfald ikke haft nogen god erfaring med at købe dyr hos en dyrhandler..

Besvar