Hvor stor efterspørgelse er der?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Hopiw

Hvor stor efterspørgelse er der?

Indlæg af Hopiw » 22. sep 2008 21:58

Hvor svært vil det være at afsætte Robo'er og kinesiske dværghamstere?
Ved godt folk ikke har et 100% rigtigt svar men vil gerne høre erfaringer eller andet der kunne give et peg om det?

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 23. sep 2008 10:21

Da jeg prøvede, at få fat i en robo for nogle mdr. siden, var de ikke til at opdrive hos dyrehandlerne herovre. De fortalte alle som een, at de ikke kan sælge de helt små hamstere, for børn kan ikke holde dem og kæle med dem, som med guldhamsterne.  

Men hvad så med os andre? Der må da være andre end mig, der er interesseret i de små dyr, tænker jeg.  :roll:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 23. sep 2008 11:04

Mahonia skrev:Da jeg prøvede, at få fat i en robo for nogle mdr. siden, var de ikke til at opdrive hos dyrehandlerne herovre. De fortalte alle som een, at de ikke kan sælge de helt små hamstere, for børn kan ikke holde dem og kæle med dem, som med guldhamsterne.  

Men hvad så med os andre? Der må da være andre end mig, der er interesseret i de små dyr, tænker jeg.  :roll:
Jep fik samme besked da jeg spurgte mig frem, dog med at andet start spørgsmål!
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 23. sep 2008 20:00

Det er min erfaring at det ikke er let at afsætte hverken roboer eller kinesere, slet ikke kinesere. Jeg er altid kommet af med mine, men dyrehandlere har svært ved at komme af med roboerne af samme grund som andre har skrevet, og svært ved at komme af med kineserne fordi de ligner mus og ikke er hamsternuttede. Selv synes jeg kinesere er de dejligeste hamstre... men mange kan ikke snuppe halen.
mvh Desiree

burrus

Indlæg af burrus » 23. sep 2008 20:30

tja jeg er indtil nu ikke brændt inde med en eneste robo...  :roll:  godt nok harjeg måtte vente lidt med at få 4 til sverige - men i den ventetid har jeg fået mindst 10 henvendelser på dem :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 23. sep 2008 20:46

Måske kunne man også forestille sig at det afhænger af hvor i landet man bor og (især) hvor mange steder man reklamerer med dyrene.
Nu avler jeg ikke hamster, men med mine marsvin har jeg haft store problemer med at få dem solgt, hvorimod avlere generelt i Sønderjylland ofte har nemt ved det. Ved kaniner får jeg tværtimod altid MANGE henvendelser og har (endnu) ikke været ved at brænde inde med nogen kaninunger ..
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 23. sep 2008 21:23

Cecilie89 skrev:Måske kunne man også forestille sig at det afhænger af hvor i landet man bor og (især) hvor mange steder man reklamerer med dyrene.
Nu avler jeg ikke hamster, men med mine marsvin har jeg haft store problemer med at få dem solgt, hvorimod avlere generelt i Sønderjylland ofte har nemt ved det. Ved kaniner får jeg tværtimod altid MANGE henvendelser og har (endnu) ikke været ved at brænde inde med nogen kaninunger ..
der er heller ikke så mange avlere i jylland i forhold til sjælland

jeg går og søger efter en robo agouti han og kan ikk finde nogen nogen steder her i sønderjylland
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Cecilie89

Indlæg af Cecilie89 » 24. sep 2008 18:06

Nej jeg kan godt fornemme at langt de fleste hamsteravlere findes på Sjælland.

Hvad i alverden skal os andre fra andre dele af Danmark gøre når vi vil købe en hamster?  :roll:
Mvh.
Cecilie Larsen,
www.totalgnaver.dk

2,7 marsvin
1,3 kaniner

burrus

Indlæg af burrus » 24. sep 2008 18:09

Cecilie89 skrev:Nej jeg kan godt fornemme at langt de fleste hamsteravlere findes på Sjælland.

Hvad i alverden skal os andre fra andre dele af Danmark gøre når vi vil købe en hamster?  :roll:
finde transport fra kbh :wink:  :lol:  ej jeg kan godt se problemet...

men et problem ligger også i at der ikke er nær så mange dyrehandlere i jylland på et lilel område... og ikke ret mange af dem er ret glade for at tage unger hvis ikke man kan komem af med dem :?  jeg har måtte helgardere mig med 3 dyrehandlere i området i tilfælde af jeg "brænder" inde med mine robo-unger når jeg får dem hjem her i uge 42...
og inge naf de 3 ville love mig at de ville tage dem - kun "måske" :?

men det er ligeså meget fordi de har svært ved at få dem solgt i jylland :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Besvar