Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
-
Lisette
Vi har jo de her to dejlige hamster, de er begge fra dyrehandel, den ene er super sød, og der er ingen problemer med at have hende oppe

Men den anden er sur, skriger af os og bider

Han kræver selvfølgelig nok en masse tid og kærlighed, "problemet" er at hamsterne er noget jeg har sammen med vores søn, det er jo en dejlig ting og også derfor det kan lade sig gøre at have disse dejlige dyr her hjemme...MEN vil ikke have vores søn bliver bange for de små, jeg har fortalt ham at vi ikke kan holde pelle fordi han lige skal vide vi er søde ved ham osv...men hvis det med hamsterne ikke er noget jeg gør sammen med vores søn er der hverken rigtig tid eller mulighed....så har tænkt at det måske ville være bedre for pelle at komme til et hjem uden børn???! Ikke at vi her hjemme ikke lære ham hvad det vil sige og kræver at have dyr, men det er ser bare ud til at være en rigtig dum start for os alle.... :oops: Jeg vil ikke så gerne have pelle tilbage til dyrehandleren, men har tænkt på at ringe og give dem besked om hvordan det er gået med et hamster fra dem....

Hvad ville i gøre??????

-
Odgaard
Hvor gammel er Pelle? Og hvor lang tid har I haft ham? Det er en guldhamster, ikke? Nogen guldhamstere er bare lidt vanskelige i starten, især hvis de ikke har været håndteret særlig meget. De fleste bliver først til at ha med at gøre, når de er 3-4 mdr gamle. Det er dog de færreste der bider, men de er næsten altid meget livlige og smutter nemt ud af hænderne.
Mvh. Pia
-
Lisette
Jeg har ikke haft ham særlig længe...tror det måske er omkring 2 uger

Og ved også nok om dyr til at vide at de lige skal have tid, men da vi ikke har haft guldhamster før, har jeg rigtig svært ved at se om "det vil komme" at han bliver tam, eller om det måske kunne tænkes om han er "dårligt" avlet , det ved man jo ikke når man køber sådan et sted

Ih det er rigtig rigtig svært, og måske også at forstå for dem der ikke har børn, men jeg vil hverken gøre det til en dårlig oplevelse for hamster eller barn....

De mente han skulle være mellem 2 - 4 mdr....Og jeg kunne også klare han var og er bange men det er mere det med han bider, han ligger sig på ryggen eller vender sig hurtigt om og haps... hvad siger du pia??

-
S-C-J
ja det lyder lidt svært... men som sagt.. så skal nogen bare ha lidt tid til at tilvænde sig og lære det ikke er nogen som vil gøre ham ondt..
altså jeg vil sige at i skal prøve at bruge så meget tid på ham som i kan og prøve lidt igen...
prøv måske at tage en drops eller en anden godbid og så vente og se om han ikke kommer hen og snusser til jer og tager godbiden.. så lære han jer måske at kende og ved så at i ikke vil gøre ham ondt..
for når han ligger sig på ryggen er fordi han føler sig truet..

(de små kræ ved jo desvære ikke bedre

)
tror heller ikke din dyre handel vil ha ham tilbage hvis du sir han gør sådan der.. det vil jo også være utroligt stresseende for den lille hams med at få en masse nye hjem.. altså frem og tilbage sådan...
sys i/du skulle prøve lidt mere :kram:
-
Lisette
Ville heller ikke have ham tilbage der til, men syntes de skulle vide det....tænk hvis det var en "alm" børne familie, det er vi selvfølgelig også men en familie hvor forældrene heller ikke var til dyr hvad så??

Når jeg tænker på et andet sted så skulle det være hos nogen, der VIRKELIG havde tiden, og måske en smule mere kendskab til dem end os, jeg mener vi vil dem det jo godt, og prøver virkelig at hygge og nusse om dem :D Men ved bare ikke om vi kan gøre det for ham, og at min søn ser ham bide igen og igen er ik smart, det er ok at lære et dyr bider hvis man ikke overholder dens regler men kan heller ikke så godt forsvare det her selv

:oops:
Men når Pelle er i buret og kigger på en så er jeg helt forelsket

:D
-
Odgaard
Jeg ville nok i en periode på en måneds tid håndtere ham med handsker på. Altså tage ham ud af buret med handsker på eller ved at "jage" ham i en lille bøtte eller et toiletrullerør, og så have ham ude i en kasse (klodskasse eller lign.). Deri kan du så gentagne gange tage ham op og lade ham løbe ned i kassen igen, uden at løfte ham særlig meget op. 10-15 min om dagen plejer at gøre underværker. Og så selvfølgelig gerne lidt godbidder også.
Hvis ikke der er fremskridt efter en måned, så ville jeg personligt vælge en aflivning, for så bliver han aldrig god. Men langt de fleste bliver søde.
Mvh. Pia
-
contraria
altså hvis jeg havde barn og stod i din situation så ville jeg forklar mit barn at nogen dyr vil lyftes og andre vil ikke. nogen dyr er kun til at kikke på andre kan man sidde med i hænderne.
jeg ville prøve og se op jeg ku finde tid efter mit barn var blevet lagt i seng til at håndter hamsteren så han med tiden kan blive håndtam.
det lyder for mig som at han skal bruge meget tid og tonmodighed for at få ham hånd vandt bare. det at tæmme en sådan usikker hamster kan tager mange måneder og måske bliver han aldrig så håndvandt at din søn vil ku klare ham. men der må din søn så lære at han er mors hamster og kun til at kikke på og pigen er hans og må kæles når mor er med.
det at ha børn og dyr er en være jungel, og jeg bander de forældre langt væk som bare lader børne løbe efter en gårdkat eller fuglene forden sags skyld. så jeg er rigtig glad for at læse at du prøver på at lære ham at respekter dyrne.
de venligste hilsner amanda
-
Lisette
Det er netop en stor del af det for os at have dyr og børn sammen i samme hus og være samme med dem på samme tid, jeg kan nemlig heller ikke selv klare eller forstå forældre der giver deres børn en kanin eller marsvin og så er der ikke mere opsyn med dem, andet end forældre tror de er gode til at passe på dem.
Vores hamster står i vores søn værelse, der er derfor det kan være svært at have dem oppe og ude efter han er puttet, for at flytte dem eller pelle for den sags skyld syntes jeg bare vil stresse den lille fyr endnu mere
Men vi giver ham tid, han ligner jo heller ikke en der er noget ondt i

Håber det kommer med tiden, så ville jeg også føle jeg kunne give ham noget mere, ved at kunne være ude og nusse og opleve at komme ud og undersøge løbegård mm.
Tak for de gode råd, jeg har mod på vi giver ham kærlighed, godbidder og tid